De Duitsers pikken de vluchten!

Probleem is dus dat er omgekeerd geen cargo slotjes op FRA kwamen..... dus geen level playing field!

Ja, maar dat is dus de vraag. Atsma heeft het dáár namelijk nergens over! Zou juist een goed punt zijn geweest.

[beschouw maar als deleted] Wat Cpt.Oveur al aansprak: Kreeg KLM ze niet, of wilde ze ze niet, omdat ze die kisten toch niet vol krijgen? (Ook LH vliegt met een relatief lage frequentie naar FRA, en dat ook met soms vrij kleine kisten)
Als je een Fokker stuurt, dan lijkt het er meer op dat er sowieso weinig vraag is naar deze verbinding, en heeft ook de KLM geen zin deze slots te blokken en daarvoor dure kisten in te zetten. [/tot hier]

Kreeg KLM ze niet, of wilde ze ze niet, aangezien ze (ze being AF/KLM) sowieso al de vrachtdivisie willen reduceren? Heb laatst al een krantenstukje gelezen waar AF/KLM de vracht als verloren beschouwen, in vergelijk met BA/Iberia en LHC, en zich op het passage-vervoer willen concentreren. (1 linkje, maar niet precies dat wat ik bedoelde: AF/KLM-Cargo loss)

Want of het nu om passagiers-frequenties of cargo gaat, lege vliegtuigen heen en weer sturen blijft duurder dan ze in de woestijn te parkeren.
 
Last edited:
Je kunt het een truukje noemen of niet, feit blijft dat het moeilijk gaat worden om boetes uit te delen voor iets wat niet in strijd met de regels is... Ik ben dus erg benieuwd hoe mr. Astma zijn grote woorden waar gaat maken...
 
Ze zijn trouwens wel lekker snel in Den Haag. LH cargo begon al in mei 2009 met de vluchten vanuit UIO en BOG naar AMS. Aanvankelijk dus via CUR en FRA (van daaruit meestal per MD11 en niet via de weg naar NL) en sinds vorig jaar via BQN. Erg nieuw is dit dus allemaal niet. Waarom begint Atsma er nu dan ineens over?

Ik denk trouwens dat KL/AF/MP Cargo best slots zou kunnen krijgen in FRA als ze ze aanvragen. Er vliegen hier namelijk best wel een aantal vrachtmaatschappijen die niets met Lufthansa te maken hebben.
 
Tja, wordt waarschijnlijk weer naar FRA vliegen en dan AMS op en neer. Vluchten gaan gewoon door. Sterk staaltje marktbescherming.....
 
Nederland timmert de weg voor goede concurrentie dicht. easyJet heeft ook al een zaak tegen de Nederlandse overheid en Schiphol lopen. Bescherm politiek, goed voor sommige Nederlandse bedrijven, uiteindelijk slecht voor de consument.
 
Met de huidige prijsniveau van vlieg- en vrachttarieven?? Zou me eerder zorgen maken dat deze veel te laag zijn en er al jaren geen droog brood meer te verdienen is...tenzij je het natuurlijk als personeel niet erg vind om droog brood te eten en bijvoorbeeld liever je geld in een TQ steekt of betaalt om te mogen werken..die goedkope tickets moeten natuurlijk ergens van betaald worden..

Oh btw, andersom geniet LH net zoveel 'bescherming' van de duitse overheid..
 
Met de huidige prijsniveau van vlieg- en vrachttarieven?? Zou me eerder zorgen maken dat deze veel te laag zijn en er al jaren geen droog brood meer te verdienen is...tenzij je het natuurlijk als personeel niet erg vind om droog brood te eten en bijvoorbeeld liever je geld in een TQ steekt of betaalt om te mogen werken..die goedkope tickets moeten natuurlijk ergens van betaald worden..

Dat staat helemaal los van vraag en aanbod. Waar jij over praat kan alleen bewerkstelligd worden als je regels mbt tot piloten maakt. Ten tweede zou het tegen de wet zijn als een overheid om die reden bepaalde maatschappijen blokkeert of bemoeilijkt.
 
Back
Top