De Duitsers pikken de vluchten!

Cpt Oveur

Member
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11131745/__Tulpen-oorlog_NL_en_Duitsland__.html

Duitsers pikken tulpenvluchten

Tussen Nederland en Duitsland is een bloemenoorlog uitgebroken. De oosterburen worden ervan beschuldigd dat de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa tulpenvluchten van KLM vanuit Zuid-Amerika inpikt.

Staatssecretaris Atsma (Luchtvaart) spreekt van ’illegale operaties’ en zal de Duitsers tot de orde roepen.

Volgens mij gaat Atsma zich internationaal blameren op deze manier. Lufthansa doet namelijk geen direktvluchten, ze vliegt via Puerto Rico naar AMS. En daarvoor heeft ze gewoon verkeersrechten. Voorheen vloog LH via Curacao en Frankfurt, omdat ze voor CUR-AMS geen verkeersrechten kon bemachtigen, de KLM zou er wel eens wat op tegen kunnen hebben. Atsma doet wel zijn best voor die Fransen zeg, hoopt zeker op een baantje :biertje: (hallo Camiel!)

Telegraaf-reaguurders zijn ook altijd wel amusant :)
 
Last edited:
Laat Atsma eerst eens in eigen keuken kijken.. Als er zoveel bloemen te transporteren zijn had AF-KLM daar allang op in kunnen spelen door hun eigen frequenties te verhogen. Geloof dat AF een beetje een broertje dood heeft aan cargo. Weet niet precies hoe het zit (so correct me if I'm wrong), maar Martinair mag niet eens alle toestellen gelijktijdig opereren... Dusss als Atsma eerst eens in Frankrijk gaat buurten met de vraag waarom AF niks doet aan het inspelen op de markt wat vracht betreft, kan ie daarna zielig gaan doen dat de duitsers het overnemen...
Gevalletje jammer...
 
4r21wz.jpg
 
Cargo...

Cargo...

I hate self loading freight.

Cargo
Doesn't complain
Doesn't need te be fed
Isn't intoxicated
doesn't become ill
doesn't need seats or IFE

Hej,
LH
 
Viboor heeft gelijk, allemaal krokodillentranen van de de politiek, ingefluisterd door Amstelveen.

Merci Paris. :1855:





Lufthansa doet namelijk geen direktvluchten, ze vliegt via Puerto Rico naar AMS. En daarvoor heeft ze gewoon verkeersrechten.



Mwah, het blijft natuurlijk wel een truuk meneer Oveur. Je maakt me niet wijs dat de vluchten vanuit UIO e/o BOG niet enkel in de Carib naar beneden gaan voor een fuel stop/crewchange. D'r kan geen bloemetje meer bij.
 
Nederlandse politiek weet gelukkig altijd de juiste prioriteiten te stellen...







Diep triest.
 
Hmmmm, zit wel iets in, schijnt een afspraak te zijn met de germans dat kl/MP op fra mag vliegen, maar ze krijgen geen slots toegewezen......
 
Mwah, het blijft natuurlijk wel een truuk meneer Oveur. Je maakt me niet wijs dat de vluchten vanuit UIO e/o BOG niet enkel in de Carib naar beneden gaan voor een fuel stop/crewchange. D'r kan geen bloemetje meer bij.
LH vloog al UIO-BOG-CUR-FRA-AMS en vliegt nu UIO-BOG-BQN-AMS. Dat scheelt een stop, en dus een hoop geld. De "truuk" is eerder dat LH geen rechten kreeg voor CUR-AMS, en dus in FRA tussen moest landen. vind je het gek dat ze dan naar BQN uitwijken, als ze daar wel de rechten krijgen.

Martinair doet trouwens dezelfde route, ook met stop in BQN. De 11 kan het stuk niet beladen non-stop vliegen. Misschien doet Martinair ook wel een truuk joh.
 
Hmmmm, zit wel iets in, schijnt een afspraak te zijn met de germans dat kl/MP op fra mag vliegen, maar ze krijgen geen slots toegewezen......
Als dat zo was dan zouden ze wel wat groters dan een fokker op hun huidige slots naar FRA zetten. Weinig slots = grote kisten, doet LH met Tel Aviv ook zo. Maar dan moet je ze natuurlijk wel vullen.
 
"Als dat zo was dan zouden ze wel wat groters dan een fokker op hun huidige slots naar FRA zetten. Weinig slots = grote kisten, doet LH met Tel Aviv ook zo. Maar dan moet je ze natuurlijk wel vullen."

Erg intelligent "joh" als we praten over CARGO!
 
Martinair doet trouwens dezelfde route, ook met stop in BQN. De 11 kan het stuk niet beladen non-stop vliegen. Misschien doet Martinair ook wel een truuk joh.

Duh. (zei 76-er, die zelf lang genoeg MD11 heeft gevlogen om te weten wat dat ding wel en niet kan). Dat is het onderwerp helemaal niet.

Trouwens, LHC heeft natuurlijk wel groot gelijk om het iig te proberen, het getuigt van slim ondernemen, iets wat MP al een jaar of 10 niet meer mag. Daar heb ik an sich ook helemaal geen probleem mee.
 
We zullen het wel gaan zien, want FRA heeft er een baan bij, dus er komen slots bij waar LH geen "grandfather rights" op kan claimen (een principe waarmee zo'n beetje overal de slots ingedeeld worden).

Waarom het een "truuk" moet zijn om in BQN te landen moet toch eens uitgelegd worden. Het is geen LH-uitvinding, het is noodzakelijk om te tanken, en het is gunstiger dan andere tankstops omdat het beter "op de helft" ligt en we er rechten op AMS konden krijgen. Wat hier list of bedrog bij moet zijn is mij geheel onduidelijk.

En een staatssecretaris die zulke boude woorden kiest tegen een bedrijf dat gewoon alles volgens de regeltjes doet vind ik hoogst ongebruikelijk.
 
Het is een truc, omdat er verdragen zijn tussen Europa en VS over directe vluchten, wat niet het geval is tussen Colombia en Nederland voor LH. Ze claimen dus vanuit de VS op AMS te vliegen, wat natuurlijk niet geheel het geval is...
 
LHC heeft de slots gewoon aangevraagd, en als Schiphol deze geeft, zie ik niet in wat daar 'illegaal' danwel een 'truukje' aan is. Ze claimen nergens vanuit de VS te vliegen, ze hebben een slot op de route BQN/AMS aangevraagd, en gekregen. Diezelfde bloemen die ze nu vliegen, vlogen toentertijd ook al via CUR-FRA, daarna met de bus naar AMS, dus er zijn nergens vluchten van de KLM 'gejat.' Er wordt alleen op transportkosten (vrachtwagenvervoer) bespaart, wat teven het milieu en het publiek langs de snelwegen ontlast.

Als AF/KLM van plan is hun vracht-afdeling te verkleinen, is het een beetje vreemd dat ze nu opeens zo'n stennis maken over bloemetjesvluchten.

Ik krijg hier meer het gevoel dat het er weer om gaat dat Duitsland, ten tijde van onze grootvaders, ooit hier in het land binnenviel. Oud sentiment. Dat Napoleon hier heeft huisgehouden, stoort niemand. Zij krijgen zelfs Neerlandsch Trots als huwelijksgeschenk toegeworpen.
Gaat Atsma nou ook naar z'n fiets vragen, als hij toch al naar Duitsland gaat?
 
Even van de voorpagina van Airwork gestolen:

http://www.agriholland.nl/nieuws/artikel.html?id=133409

Dat gaat interessant worden:

Een woordvoerder van Lufthansa Cargo zegt dat de Duitse vrachtmaatschappij zich voor '100%' aan bestaande luchtvaartverdragen houdt. "Wij maken een stop in Puerto Rico, de lading wordt daar ingeklaard en is daarmee lading uit de Verenigde Staten. Het valt daarmee onder het 'open skies' verdrag tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten. Wij houden ons dan ook gewoon aan de geldende regels."

en dan daarna het volgende stukje:

Volgens Atsma moet Lufthansa Cargo de vrachtvluchten zo snel mogelijk beëindigen. "Als dit niet gebeurt, zal de Inspectie Verkeer en Waterstaat optreden en kunnen er boetes worden uitgedeeld."

Als LH Cargo zich gewoon aan de regels houdt dan ben ik erg benieuwd waar Atsma/IVW deze boetes op gaat baseren. Of ze moeten na dit berichtje zo geschrokken zijn van onze staatsecretaris dat ze de vluchten vrijwillig voor gezien houden. ;)
 
Politiek in Nederland is één grote grap.....

Nog geen paar jaar geleden de concurrentiepositie van Nederlandse luchtvaartmaatschappijen om zeep helpen vanwege de invoering van de luchtvaarttaks (braafste jongetje van de klas), en nu ineens krokodillentranen omdat een buitenlands vrachtbedrijf "onze" Hollandse tulpen van/naar Amsterdam wil vliegen....

Atsma mag zich eens meer gaan verdiepen in de luchtvaartsector voordat dit soort uitspraken worden gedaan. En misschien moet de politiek een ALGEMENE MEERJAREN visie ontwikkelen over wel/niet supporten van de luchtvaart in Nederland voordat allerlei individuele politiek figuren steeds hun eigen mening luchten die het klimaat wisselvalig maakt.....

Is Atsma zich eigenlijk bekend dat de KLM Britse passagiers via Schiphol over de hele wereld vliegt terwijl de British Airways dat ook kan? Of dat KLM vliegtuigen met Chinezen via Schiphol verder over Europa verdeelt. Ik noem het wereldwijde economie waar KLM zich in bevindt dus dan ook niet gaan klagen als de Duitse Lufthansa op Schiphol gaat vliegen....
 
Back
Top