Crosswinds enzo

COM 2 heb je niet nodig om god te spreken, die kun je zelf met een comm failure te pakken krijgen.. (en te zien krijgen als er meer kapot gaat)

Ik dacht dat ik jong ifr single pilot vloog! (18) maar jij op je 16 al!? wow! (no flame, ik heb geen id maar mocht dit in de jaren 70? wanneer kwam de IR? eind jaren 60, begin 70 toch?)

Het spijt me echt, vind het heerlijk om te vechten tegen een lekker x-windje en een paar heerlijke gusts (vorige maand 3x voor in de GA moeten gaan, en schaam me er niet voor, omdat we een 45-180 degree wind shift hadden op short final!!! knoopje of 29 G 32) maar ben het met m'n collega's eens, veilligheid uber alles. En als je rudder input op is.. - zucht - hoop ik dat je alleen vliegt in die sjesna van je.

Adios vanuit een kleine kleine FBO in oost west verwegistan.
 
Last edited:
Heb ooit een sjesna 172 neergezet op een rwy 17 (wind was 200 @ 21 g 35) had geen keus, zat niet veel peut meer in, ik vloog als pax mee met een ppl en die (lekkere flight planning van 'm maargoed...) durfde 'm niet neer te zetten! echt bevroor op base die man!!! (....)

no fun.. vind het een beetje grote praatjes van je.. Maargoed je bent niet de eerste cowboy die ik tegen ben gekomen in mn korte vliegleven, mocht dit allemaal waar zijn..

fly safe and god bless y'all :)
FD
 
Last edited:
FD, je moet nu toch zo onderhand weten dat de zin hoort te zijn : `God bless Amerika`.......
 
Back
Top