FotoJunky
New member
Let op: Onderstaande commentaar is niet ingegeven door te willen vingerwijzen of iets dergelijks, maar vooral omdat ik graag wil leren van hoe jij (en anderen) tegen bepaalde dingen aankijken.
Inderdaad, ik heb hier en daar even wat knipwerk verricht. Volgens mij zonder de intentie van de delen waar ik op wil reageren aan te passen. Mocht ik dat toch gedaan hebben, dan mijn excuses daarvoor.
-1- Hij kletst veel (, wellicht zelfs te veel?)
-2- Hij is heel goed op de hoogte van de RT conventies en gebruikt die correct.
Inderdaad, wel opmerkelijk.
Ik snap je reactie, maar aan de andere kant kan ik het aantal keren dat ik gehoord heb "number one in sight", maar dat de kist toch netjes achteraan sluit en dus eigenlijk had moeten zeggen "number X in sight", niet meer op een hand tellen.
Inderdaad niet correct, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de piloten van nummer 2, 3 & 4 hebben aangenomen dat de Yak vlieger wat zat te rotzooien met zijn RT.
Antwoord op je retorische vraag is, gezien de "groene status van Lelystad" duidelijk. Alle betrokken piloten zijn verantwoordelijk voor het handhaven van de noodzakelijke separatie. (Uit het rapport blijkt ook dat de bemanning van nummer 2, die verantwoordelijkheid uiteindelijk heeft genomen.)
Echter (nogmaals, ik wil hier graag wat van leren) wie zou hier dan volgens jou proactief actie moeten ondernemen?
Mocht je om jouw moverende redenen NIET hier willen reageren, wil je mij dat dan per PM uitleggen?
Inderdaad, ik heb hier en daar even wat knipwerk verricht. Volgens mij zonder de intentie van de delen waar ik op wil reageren aan te passen. Mocht ik dat toch gedaan hebben, dan mijn excuses daarvoor.
Wat bedoel je met deze uitspraak? Ik kan het namelijk op twee manieren uitleggen:Zijn radiogebruik was in ieder geval bovengemiddeld.
-1- Hij kletst veel (, wellicht zelfs te veel?)
-2- Hij is heel goed op de hoogte van de RT conventies en gebruikt die correct.
Een (snelle) YAK ... meldt binnen korte tijd 'turning base' en geen van de andere drie toestellen op base & final raakt een beetje zenuwachtig?
Inderdaad, wel opmerkelijk.
Dit toestel meldt 'number one in sight' en geen van de nummers 2,3 & 4 reageert?
Ik snap je reactie, maar aan de andere kant kan ik het aantal keren dat ik gehoord heb "number one in sight", maar dat de kist toch netjes achteraan sluit en dus eigenlijk had moeten zeggen "number X in sight", niet meer op een hand tellen.
Inderdaad niet correct, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de piloten van nummer 2, 3 & 4 hebben aangenomen dat de Yak vlieger wat zat te rotzooien met zijn RT.
Wie is er verantwoordelijk voor de separatie tussen vliegtuigen onderling in het circuit? (Retorische vraag)
Wie onderneemt hier proactief actie in?
Antwoord op je retorische vraag is, gezien de "groene status van Lelystad" duidelijk. Alle betrokken piloten zijn verantwoordelijk voor het handhaven van de noodzakelijke separatie. (Uit het rapport blijkt ook dat de bemanning van nummer 2, die verantwoordelijkheid uiteindelijk heeft genomen.)
Echter (nogmaals, ik wil hier graag wat van leren) wie zou hier dan volgens jou proactief actie moeten ondernemen?
Mocht je om jouw moverende redenen NIET hier willen reageren, wil je mij dat dan per PM uitleggen?