CPT crj900 CLH

Ben Dover

New member
Krijg ik net een mailtje van de PV dat men zich bewerben kan als CPT bij cityline, het gaat om 3 plaatsen voor 4 jaar.
Er staat ook dat men verdere cpt plaatsen kan verwachten...

Ik dacht dat ze daar een zware überhang aan cpt's hadden?
 
Last edited:
Als het goed is gaan de eerste Leihmeiers binnenkort terug dus daar zal het dan wel aan liggen. Wat wel vreemd is, ik meen dat igv überhang Cityline (en die is er) niet verplicht is om vertrekkende meiers te vervangen, maar hier ben ik niet zeker van.

Tja ik zou zeggen meteen solliciteren, nog wat Nederlanders aan de linkerkant kunnen we wel gebruiken.

Cheers!
 
Het gaat om de 28 KTV-jongens die in het kader van de Zusatzvereinbarung zur Bereederung CRJ900 van 2006 bij de CLH zitten, en diens Verweildauer van 4 jaar is afgelopen. Het is nog niet zeker of zij ook echt direct zullen wisselen, daarom is de Ausschreibung van 0-3 genummerd (ipv 2-6 zoals normaliter het geval zou zijn). Alle 28 zullen de komende maanden waarschijnlijk wel richting de Passage wisselen en worden nachbesetzt. Dit is onafhankelijk van welke Überhang aan captains bij CLH.

Een al te grote hekel zou ik als Cityliner trouwens niet aan ze hebben: Vanwege het feit dat er jongens middels een Arbeitnehmerüberlassung bij CLH vliegen, is het voor het duitse Arbeitsrecht onmogelijk de anderen te ontslaan. Dus zolang de KTK/VC deze regeling niet opheft, hebben alle CLHers een baangarantie. De CLH-TK wil daarom ook dat deze 28 voorlopig nog ff blijven, zeker in deze turbulente tijden in het Regionalbereich.
 
Klinkklare onzin :), niemand is verplicht om na 4 jaar te wisselen en dus te worden vervangen. Een aantal mensen zijn igv wissel nog niet eens "aan de beurt" voor een KA-stelle bij Passage, gaan ze dan weer als FO aan de slag, denk het niet. Daarbij zijn er nog genoeg die pas over een jaar op de 4 jaar zitten.

Ik heb geen grote hekel aan Leihmeiers (weet niet wie dit gezegd heeft) hoewel ik er een paar niet zal gaan bellen als ze weg zijn.

Angst voor mijn baan :confused: Get real!
 
Spacecake: Als je mijn bericht goed leest, zie je dat ik niet beweer dat ze weg moeten, maar kunnen, na 4 jaar. Sterker nog, daarom is dus de Ausschreibung bij de Passage opgegeven als 0-3.

En van sommigen weet ik trouwens dat ze graag ook weer als (S)FO Passage Longrange aan de slag willen. Ieder het zijne.
 
Haha, ja dat is zeker waar! Maar van die droplullen gaan er binnenkort wel een aantal weg. De kans dat we met de term "Aber so steht is im OM" tegen een berg aan vliegen wordt weer kleiner. :grijns:
 
ik heb vandaag een Teutoonse captain het woord pisvlek bijgebracht , aangezien ik Lakritz-schwanz niet zo vond klinken.
 
Last edited:
Ik probeer ook al het woord 'Ameisen Fickerei' te introduceren... Is nog wel eens van toepassing.
 
Back
Top