Condor stelt B2 certificaat Goethe instituut verplicht. Nog anderen?

Even om een duidelijker beeld te schetsen. Mocht je een B2 Zertifikat behaald hebben en de grading doorstaan, wordt je op een wachtlijst gezet voor het interview. Stand van zaken nu, 150 wachtende (duitsers + niet-duitsers met B2) voor het interview, waarbij er 6-8 personen per maand op het interview kunnen verschijnen....
 
Starfighter,

dat is duidelijke informatie. Verklaart ook waarom ze nu regels aanscherpen. Wist niet dat het zo druk was daar! Hoe ver ben jij in het proces?

RR
 
In mijn geval geen probleem. Heb veel met Duitsers gewerkt, en woon nu in Graz en zit op een Oostenrijkse school.
Ben dan ook benieuwd hoe dat bekeken wordt.
Praat hier in Oostenrijk nagenoeg de hele dag duits en heb straks LPE Duits, minimaal 4, maar probeer natuurlijk hoger dan dat te krijgen.

Off-topic.
Ff uit nieuwsgierigheid, maar waarom hebben ze in Oostenrijk een LPE Duits, terwijl ik daar in Duitsland nog nooit van heb gehoord? Ik dacht dat je alleen LPE kon krijgen in Engels, danwel 1 van de andere ICAO-talen?
Moet je dan, met een LPE 4, elke 5 jaar opnieuw een examen Duits gaan doen?
 
Off-topic.
Ff uit nieuwsgierigheid, maar waarom hebben ze in Oostenrijk een LPE Duits, terwijl ik daar in Duitsland nog nooit van heb gehoord? Ik dacht dat je alleen LPE kon krijgen in Engels, danwel 1 van de andere ICAO-talen?
Moet je dan, met een LPE 4, elke 5 jaar opnieuw een examen Duits gaan doen?

Dat zal ik nader verklaren. In de GA hier in Oostenrijk en op kleine veldjes in Duitsland wordt geen Engels ATC gevoerd, maar Duits.

Dit duitse Funkzeugnis is dus in principe alleen nodig voor je opleidingstijd, of wanneer je GA doet in duits talige landen. Uiteindelijk krijg je ook LPE duits. Zo was mij dit uitgelegd.Vind ik niet erg. Kennis die je opdoet die je vervolgens later wellicht amper gebruikt is altijd handig. Net handig voor die ene keer dat je het wel moet gebruiken. Heb inmiddels ook een Oostenrijkse aan de haak geslagen hier :p .
Kan dus lekker verder oefenen met mn duits. :haha:

Ik hoop dat ik het duidelijk verklaard heb. :biertje:

Back on Topic

Gr,

V1
 
Dat zal ik nader verklaren. In de GA hier in Oostenrijk en op kleine veldjes in Duitsland wordt geen Engels ATC gevoerd, maar Duits.

Dit duitse Funkzeugnis is dus in principe alleen nodig voor je opleidingstijd, of wanneer je GA doet in duits talige landen. Uiteindelijk krijg je ook LPE duits.

Ik hoop dat ik het duidelijk verklaard heb. :biertje:

Back on Topic

Gr,

V1

:) Ja, duidelijk verklaard. Alleen grappig dat ik dat in DL dus nog nooit ben tegen gekomen. Ik vlieg hier ook regelmatig GA in DL, dus dat hier Duits als voertaal gebruikt wordt, is mij al wel duidelijk. Ik heb, automatisch, wel een bevoegdheid RT Duits gekregen. Dus misschien dat het alleen voor nieuwe brevetten geld? :biertje:
 
:) Ja, duidelijk verklaard. Alleen grappig dat ik dat in DL dus nog nooit ben tegen gekomen. Ik vlieg hier ook regelmatig GA in DL, dus dat hier Duits als voertaal gebruikt wordt, is mij al wel duidelijk. Ik heb, automatisch, wel een bevoegdheid RT Duits gekregen. Dus misschien dat het alleen voor nieuwe brevetten geld? :biertje:

Zou kunnen Variatie.
Ja ik ben nog rookie he . Maja Austro Control is heel goed in rare regeltjes verzinnen zegmaar. Dus kan net zo goed lulkoeksky zijn.
 
Veel veldjes voeren officieel alleen Duitse Funkspruch. Maar dat je 'Gegenanflug' bedoelt als je 'Downwind' zegt snappen ze meestal wel en antwoorden dan ook in t engels. Diepholz bijvoorbeeld was, toen ik er heen vloog (5 jaar geleden), een vliegveld waar alleen in het duits gefunkt werd.

On topic: Dat B2 certificaat is iets nieuws dan. Ik sta sinds 1 april bij Condor onder contract en ik heb er niets over gehoord. Een collega van mij heeft bij zijn eindgesprek wel het dringende advies gekregen een duitse cursus te doen.
Een duitse cursus is sowieso geen slecht idee als je in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland wilt gaan werken. Ik dacht dat ik op school behoorlijk wat Duits geleerd had maar dat viel toch tegen toen ik 3 jaar geleden voor t eerst in Duitsland kwam. Je kunt jezelf natuurlijk goed voorbereiden op zo'n cursus; Duitse tv kijken, boek lezen of een krantje kopen. Als je Bild koopt staan er ook nog mooie vrouwen op de voorpagina ;-)
 
Back
Top