COMPASS Resultaten

Volgens mij was het zo dat je 24 punten moest halen maar als er een van die onderdelen onvoldoende was dat je dan niet door was.

Ik had bij het technisch inzicht testje 10 van de 15 goed en dat was de grens, ze wist me te vertellen dat ik anders die test overnieuw had moeten maken. Ik weet alleen niet meer of dat een jaar later mocht of eerder.
 
Een 1 of 2 is exit dacht ik... :passed:

Voor Math is geen aanleg nodig, het is iets dat je kunt aanleren. Als je verder goed scoort is het wel iets waar je aan moet werken, maar geen probleem om naar fase 2 door te gaan.

Maar natuurlijk geldt voor alles hoe hoger hoe beter, want je dossier komt ook bij de maatschappijen terecht.

Succes

Clown
 
Het is op een schaal van 1 tm 7, waarvan 3 ongeveer gemiddeld is.

3 het gemiddelde? Dat zou dus betekenen dat als je continu 3 scoort je uiteindelijk 3x6=18 punten hebt, waar 24 de drempel is. Het gemiddelde lijkt mij logischerwijs 4 of 5 te zijn.
 
Heb het even opgezocht, 4 is inderdaad het gemiddelde. Wat niet wegneemt dat het niet vreemd zou zijn als je boven gemiddeld moet presteren om de test te halen..
 
Ik weet niet of je echt bovengemiddeld -moet- presteren om de test te halen. Maar bedenk wel dat je dossier bij de maatschappijen terecht komt als je door de selectie en opleiding komt. Ook in de selectie bij de maatschappijen moet je dergelijke tests doen. Ze zoeken de besten er uit als het aanbod groot is, en dan kan je maar beter bovengemiddelde scores hebben.

Daarnaast wordt wel gezegd dat je op de selectiecommissie een minder goede indruk achterlaat dan de fase 2 mede-kandidaten die wel een bovengemiddelde score hebben. Dus je zult je wellicht extra moeten bewijzen.

Nogmaals, ik denk gewoon out of the box, en weet niet of het in de praktijk echt zo werkt bij EPST.

N.B.: als je op alle IPAS onderdelen tenminste good of excellent scoort, moet je op de COMPASS ook prima kunnen scoren denk ik.

Veel succes en houd ons op de hoogte!

Clown
 
help, ik heb 3260, dat is een over-all score van satisfied.
Dat betekent dus dat ik eigenlijk niet goed scoor?
betekent dit afvallen?
 
Ja dan is de kans inderdaad groot dat je bij COMPASS ook een twijfelgeval bent. Gewoon oefenen, het blijft een kunstje wat je kunt aanleren (net als vliegen overigens ).
 
help, ik heb 3260, dat is een over-all score van satisfied.
Dat betekent dus dat ik eigenlijk niet goed scoor?
betekent dit afvallen?
Nog ff een opmerking over je post Mijn mening:
Sartisfacory betekent toch bevredigend? Die test lijkt mij een indicatie voor je kansen bij de compass-test. Dus als als die test zegt satisfacory dan doen je het dus 'goed genoeg' voor de echte test.

Waarschijnlijk zal als de hele Nederlandse bevolking die test doen het gemiddelde lager liggen dan in de 3000 want 'satisfacory' voor de EPST betekent: bovengemiddelde skills..
 
Last edited:
Volgens mij is die IPAS toch wel redelijk vergelijkbaar met de COMPASS; alleen is de tweede wat uitgebreider.

Had zelf 37 punten destijds. De precieze cijfers weet ik niet meer, wett wel dat mijn laagste cijfer een 5 was. Ik denk als je echt 3-en en 4-en er in hebt zitten en in de buurt van die 24 zit, je toch wel moet afvragen of het handig is om door te gaan.

Officieel is dat 24, maar ik hoor zelden dat iemand dat daadwerkelijk scoort?

Had een vriend die tegelijk met mij COMPASS deed, en haalde 24 punten. Mocht nog door maar hem werd wel duidelijk verteld dat het wel het minimum was, hij is toen zelf afgehaakt.
 
Ik had vandaag mijn F1, door, maar wel met 29P. Dit kwam mede doordat ik bedroevend laag scoorde op Math (1).

Het waren in principe geen moeilijke vragen, maar de methode om zulke 'basis' sommen te beantwoorden ontbrak mij.
Ik denk toch dat ik mijn basale wiskunde kennis weer zal moeten oppoetsen.. Beetje jammer
 
IPAS 5900 (weet de laatste 2 cijfers niet meer exact)
Compass 36

Vrij hoge IPAS score met een vrij normale Compass score geloof ik, dus naar mijn idee is de compass iets lastiger (of ik had een fuck-up)
 
Ik heb vandaag de COMPASS test succesvol gedaan.
Score: 31
Control: 2 (nee, ben ik zelf ook niet blij mee)
Slalom: 5
Memory: 5
Math: 6
Orientation: 7
Taskmanager: 6

Bij de IPAS scoorde ik 4773 (Good)
Ball Game: 220 (Good)
Total Recall: 12 (Good)
Math Test: 10 (Good)
Wings and Things: 29 (Excellent)
Bingo: 40 (Excellent)
 
Yo nielzzo,
gefeliciteerd we zijn iig door ;).. Wanneer doe je F2, op 12/13 maart? Ik geloof dat ze ook in februari nog een plekkie hadden?
Ik ga iig voor 12/13 maart..
 
Tijdens mijn simtraining was er een groep met Fase 2 bezig. Hierbij zat er één met 24 punten en nog twee met een score in de 20.

Ik denk dat het geregeld voorkomt maar dat de mensen met wat lagere scores dat niet van de daken schreeuwen.

Een geschikt piloot is niet alleen uit een COMPASS te testen. Een score wat iets onder het gemiddelde zit (oké 24 is nogal laag maar dan meer de 27/28. 29 is gemiddeld werd gezegd) is denk ik met andere capaciteiten recht te trekken. Iemand kan de maximale score halen maar alsnog als een lompe boer in de cockpit zitten. Terwijl een (iets onder) gemiddelde kandidaat misschien genoeg andere pluspunten heeft.
 
Back
Top