Is een brevet nou zo makkelijk na te maken :haha: ?
http://www.nu.nl/buitenland/2197443/co-piloot-vliegt-13-jaar-zonder-brevet.html
http://www.nu.nl/buitenland/2197443/co-piloot-vliegt-13-jaar-zonder-brevet.html
5) Volgens mij is een eerdere vraag in dit bulletinboard, of een PPL-er zonder training een groot vliegtuig kan vliegen, meteen beantwoord .
Geen idee, grote kans dat deze man ook geen Nederlands brevet hadHeel merkwaardig. Vraag je je toch een paar dingen af.
1) Hoe goed is dat nederlandse papieren brevet nou echt?
Want? Snap even niet de relevantie in betrekking tot dit artikel...2) Integratie met IVW database toch niet handig voor piloten/luchtvaartmaatschappijen/verhuurbedrijven en clubs?
Een ieder kan makkelijk beschikken over een CBT CD-tje en met wat flightsim X kun je aardig op weg komen als je ergens, ook zonder brevet, begint als vlieger.3) Niet merkwaardig dat de captain geen terugkoppeling geeft over een Co-piloot die kennis mist van het type?
Mogelijk zijn audits in zijn land (of het land van waar het brevet vandaan zou moeten komen/hij werkzaam is) niet zo goed geregeld als hier?4) Typerating refreshment zonder initial zou bij een audit toch aan het licht moeten komen?
Wie zegt dat hij geen training gehad heeft. Hij had een echt CPL, waarschijnlijk dus ook IR, en dat is waar elke abinitio ooit mee begint. Daarna heeft hij zijn plek in de cockpit gebluft en heeft hij de training gekregen die hij nodig had.5) Volgens mij is een eerdere vraag in dit bulletinboard, of een PPL-er zonder training een groot vliegtuig kan vliegen, meteen beantwoord .
Geen idee, grote kans dat deze man ook geen Nederlands brevet had
Want? Snap even niet de relevantie in betrekking tot dit artikel...
Wie zegt dat hij geen training gehad heeft. Hij had een echt CPL, waarschijnlijk dus ook IR, en dat is waar elke abinitio ooit mee begint. Daarna heeft hij zijn plek in de cockpit gebluft en heeft hij de training gekregen die hij nodig had.
In plaats van te denken dat hij opleidingsloos is geweest (Telegraaf reacties zijn weer mooi ).... Zou het niet kunnen dat hij gewoon zijn CPL met ATPL theorie heeft gehaald, niet op tijd zijn ATPL heeft aangevraagd, theorie verlopen, maar hij heeft het niet over willen doen (wie wel). Dus hij heeft zelf een ATPL uitgedraaid en is 'gewoon' verder gegaan met zijn carriere. In principe weinig anders geleefd/getraind dan ons allen hier, behalve dat hij nooit zijn ATPL heeft gekregen.[/COLOR]
Knap werk, dat wel .
Hah, meneer wilde zich gewoon niet in de schulden steken, maar wel vliegen.
Tsja, je hoeft ook weinig meer te doen in zo'n Boeing, het knopje 'automatische piloot' indrukken en het ding vliegt geheel en volledig zelf inclusief opstijgen en landen..
Prima piloot. Ik ken hem persoonlijk (voorletter T) en heb enkele keren met hem meegevlogen. Zeer bekwame piloot met grote ervaring. Onverstandig en dom dat hij zijn brevet niet heeft verlengd dat had hij makkelijk gehaald. Er zijn talloze piloten met papieren die niet aan hem kunnen tippen.
vlieg al jaren met corendon altijd perfecte service gehad en voor jan de arbeider nog een beetje betaalbaar is zeker weer een broodje aap verthaal gaat zeker te goed met corendon dan komen ze weer met zulke sprookjes naar buiten voor ons nog steeds betaalbaar vakantie vieren snap nog steeds niet dat als je met een nederlandse maatschapij vliegt zoveel extra moet betalen terwijl je eigenlijk de zelfde service hebt het eten moet je toch betalen
Met een goede piloot en kapotte hoogte meter stort je ook neer, dus wat heb je dan aan een papiertje. Ja kun je vliegtuigjes van vouwen.
mensen hoeven zich geen zorgen te maken. welke piloot er ook in zit. je moet maar denken, als het fout afloopt. dat ding is toch niet van jou
Alleen als je Cruyff heet krijg je in deze wereld zonder opleiding je diploma. De rest zal toch echt een papiertje moeten halen!!!!
5) Volgens mij is een eerdere vraag in dit bulletinboard, of een PPL-er zonder training een groot vliegtuig kan vliegen, meteen beantwoord .