Vind toch echt dat Budweiser hier de beste reactie geeft van het hele topic.......geweldig! Keep it up dude!!
Geloof dat het, zoals al door sommigen wordt aangegeven volledig van de situatie afhangt.
In eerste instantie is het, lijkt mij, altijd go-around, tenzij je een (verdraaid) goede reden hebt om wel te landen en je jezelf dus ook kunt verantwoorden als er achteraf vragen komen. Idd, cover your ass!!
Speedair, er zijn nou eenmaal van die dagen dat er al genoeg is gebeurd en je uit bent geweken, door een en ander dus mogelijk niet al teveel peut meer, etc. en dan komt dit er ook nog even bij. Niet onmogelijk, dus zegt nooit (I quote) 'Gebeurt niet'.
Heb het meegemaakt dat op één van de velden die CloggyUK noemt we zo half in de flare onze landing-clearance kregen vanwege een 747 in de take-off. Het is duidelijk de intentie van ATC om je te laten landen. Mede doordat er gezegd is 'expect late landing clearance, departing traffic ahead'. De situatie is dus duidelijk. Hoor je niks of te laat en je raakt de baan even, dan kun je als het echt nodig is altijd nog g/a. Dan is het misschien een balked landing. So...? Als je namelijk al meteen g/a ging kom je ook in een interessante situatie terecht aangezien je vlak bij die kist in de take-off komt. Veilig? Is trouwens wel een tikkie off topic, omdat je hier wel radio contact hebt.
Zou nooit afzien van een go-around vanwege werkdruk voor controller. Dat lijkt me een verkeerde redenatie.
Nogmaals, het is volledig situatie afhankelijk, maar als je ook maar een beetje twijfelt: Go-around!
Hp