masterwarning
New member
in de afgelopen 3 jaar 3 x meegemaakt dat we boven de baan hingen zonder landingclearance:
- zurich , night vmc, go around gemaakt, werd niet op prijs gesteld (atc begon op 300ft in de GA al te zeuren wat de reden was, stby !!!!) echter door gezwets over een taxicl. van een oosteuropesche piloot nooit een la.cl. gehad.
-Rome furmicino, day vmc , cl. to land after....., kist stond echter nog op de baan, en is de landingslengte dan wel genoeg....? G/A.
-Parijs CDG, day VMC, gezwets op de freq, nooit een cl gehad, beetje gas in de flare erbij, tot cl ontvangen, gas dicht, kaboing....., ik zou er echter toch voor hebben gekozen om hem toch neer te zetten, baan was leeg, wordt alleen voor landen gebruikt, en G/A op cdg is gevaarlijker dan hem op een duidelijk lege baan neerzetten.
M.A.W. het gebeurd toch wel vaak en ik denk dat een G/A in zo'n drukke terminal area meer problemen oplevert dan het landen op een DUIDELIJK zichtbaar LEGE baan, waar je ook nog eens goed kan zien dat er niemand staat te wachten om op te lijnen of zo, zeker op velden als rome en parijs want oh wat was het orgel vals in rome na onze G/A !
- zurich , night vmc, go around gemaakt, werd niet op prijs gesteld (atc begon op 300ft in de GA al te zeuren wat de reden was, stby !!!!) echter door gezwets over een taxicl. van een oosteuropesche piloot nooit een la.cl. gehad.
-Rome furmicino, day vmc , cl. to land after....., kist stond echter nog op de baan, en is de landingslengte dan wel genoeg....? G/A.
-Parijs CDG, day VMC, gezwets op de freq, nooit een cl gehad, beetje gas in de flare erbij, tot cl ontvangen, gas dicht, kaboing....., ik zou er echter toch voor hebben gekozen om hem toch neer te zetten, baan was leeg, wordt alleen voor landen gebruikt, en G/A op cdg is gevaarlijker dan hem op een duidelijk lege baan neerzetten.
M.A.W. het gebeurd toch wel vaak en ik denk dat een G/A in zo'n drukke terminal area meer problemen oplevert dan het landen op een DUIDELIJK zichtbaar LEGE baan, waar je ook nog eens goed kan zien dat er niemand staat te wachten om op te lijnen of zo, zeker op velden als rome en parijs want oh wat was het orgel vals in rome na onze G/A !