Cityjet

El Capitano

New member
Het regent uitnodigingen. Hoe is het mogelijk!
Binnenkort op gesprek bij Cityjet. Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij? Hoe is het (vlieg)leven daar en wat kan ik verwachten bij het gesprek en de verdere selectie?

Wie wat weet mag het hier vertellen. Alvast bedankt.

Groetjes E.C;
 
selectie

selectie

Heb zelf een jaar geleden de selectie gedaan bij Cityjet, er kan dus wel wat verandert zijn sinds die tijd...
In ieder geval bestond het uit 3 rondes:
1) Een rekentest / technisch inzicht / en nog iets wat ik niet meer weet
2) Een persoonlijk geprek met 2 heren/vliegers van het bedrijf , redelijk ontspannen.
3) Een simulatortest in Dublin op de 737-200, geen crew concept, gewoon vliegen (duurt +/- 15 min, en weet dus ook niet wat ze daarmee te weten willen komen....)

De eerste twee rondes waren in Parijs en de laatste dus in Dublin, reiskosten werden niet vergoed maar ticket van Parijs naar Dublin werd voor gezorgd. Hoor redelijk goede verhalen van vrienden die daar werken en betaling is ook niet slecht.
 
Hier nog wat info over de tests.

Test CityJet

Mocht overnachten nodig zijn. In Parijs kun je tegen crewkorting via CityJet een kamer laten boeken in hun crew hotel. (Hier vinden ook de eerste twee keuringen plaats).
In Dublin is overnachten gratis.

CityJet neemt idd aan. Betalen goed, en is een bedrijf met een leuke sfeer!

Succes,

Fokkeneer
 
Last edited:
Capitano: heb je die app form ingevuld of heb je cv per post gestuurd? succes ermee in ieder geval ;)
 
Ik heb net een uitnodiging gehad van ze in Parijs, voor een aptitude testing session. Weet iemand wat dit inhoudt?

You will complete a series of general, non aviation specific aptitude tests
 
he wat cool voor je Addy! hoeveel uren heb jij totaal? en wanneer heb je voor het laatst gesolliciteerd bij ze! ik ben laatst afgewezen.
 
Gefeliciteerd Addy mooi werk. Wanneer heb jij de online application ingevuld?

Heel veel succes

Jester
 
heb de online application een stuk of veel keer ingevuld, wanneer precies weet ik niet meer, volgens mij een week of 3 geleden nog ofzo...cv mailen werkt volgens mij beter ;)
 
Thanks Addy, ik heb het ook ongeveer zo'n 4 weken geleden ingevuld. Zal m'n CV naar ze mailen nog maals wie weet. De "postbus" in de gaten houden dus. Succes
 
Oorspronkelijk gepost door Addy
Ik heb net een uitnodiging gehad van ze in Parijs, voor een aptitude testing session. Weet iemand wat dit inhoudt?

selectie bestaat uit 3 rondes:

-aptitude tests (parijs/dublin)
-interview (dublin)
-grading (737-200 dublin)

Als je vanaf parijs naar dublin vliegt krijg je een ticket van cityjet, vanaf ams zul je er zelf een moeten kopen bij air lingus, of ein met ryanair (beide vroeg boeken=goedkoper).

Aptitude tests (4 testjes multiple choise):
-rekenen: breuken algebra nummerreeksen staartdelingen (allemaal goed te doen als je doorwerkt en niet bij een vraag blijft hangen)
-symbool reeksen (je weet wel 4 plaatjes waarbij telkens iets veranderd en jij moet het 5e plaatje kiezen)
-natuurkundig inzicht (heel makkelijk, tandwiel draait 1 kant op welke kant draait het andere op etc)
-uitvouw van 3d figuren (dozen vouwen)

Alle testen hebben een tijdlimiet, je krijgt (voor zover ik weet) geen strafpunten voor foute antwoorden dus probeer gewoon overal wat in te vullen.

Suc6
 
nou dat was weer een absolute grap zeg...in 3 uur naar CDG gereden, toen weer een heel uur om het hotel te vinden :S maargoed. na 2,5 stonden we alweer buiten, beetje vage dag..
Hallo, is iedereen er? ok mooi, hier zijn de papieren, dit zijn de vragen, succes, bedankt voor het komen en de groeten!

Maargoed, testjes waren idd goed te doen, heb alles in kunnen vullen en volgens mij ook wel zo'n beetje tegen de 100% score aan. Viel me wel op dat ik zo'n beetje de enige was die alles in heeft gevuld maargoed het zal wel. Hopelijk binnen 2 of 3 weken het belletje dat ik naar Dublin mag komen!
 
wat lachen addy, je moet er maar wat voor over hebben. Ik hoop dat het echt wat word voor je! Zal heel leuk zijn.
 
Beste Addy,

Fijn voor je dat je bent uitgenodigd bij Cityjet. Ik heb mijn assessment moeten uitstellen vanwege mijn drukke vliegschema bij mijn huidige werkgever. Ik moet dus nog de aptitude testjes en de grading gaan doen. Heb jij je nog op die testjes voorbereid? Of zijn ze vrij makkelijk te doen. Ik hoop in elk geval dat je door kan naar de volgende ronde.

greez E. C.
 
Tsja, voorbereiden...Er valt niet zo vreselijk veel voor te bereiden geloof ik, hooguit weer wat hoofdrekenen oefenen ;) ook kun je op internet wat zoeken naar wat oefentestjes, maar ik heb zo iets van je hebt het of je hebt het niet...
Maargoed, ik ben er natuurlijk nog lang niet binnen dus ik wil niet te hoog van de toren gaan blazen alsof ik er alles van af weet he ;) Heb niet voor niets 1,5 jaar zitten wachten op de eerste uitnodiging ;)
 
ben net gebeld en mag 23 mei op sollicitatiegesprek komen! :D Waarschijnlijk wel verstandig om voor die tijd nog ff profcheck te doen....
 
gefeliciteerd addy,

echt heel tof voor je. ik heb het ook maar weer eens ingevuld. sterkte met je profcheck en met het gesprek. we horen wel hoe het gaat.
 
Ik ben net aangenomen als cpt op de 146/Avro
dat wordt verhuizen dus.

De tests waren goed te doen. Bij de simsessie krijg je van te voren speed en flap schemas. dan krijg je 10minuten de tijd om
een departure en een ILS in je hoofd te prenten.

Gebruik die tijd goed, en prent de departure goed in je hoofd en maak een plan voor de setup. Want als je eenmaal vliegt in die oude 737 200 sim heb je geen tijd om het wiel nog uit te vinden.
Vlieg de speeds zo naukeuring mogelijk en zorg dat je setup steeds een stapje vooruit is. Dan lukt het wel.
Je krijgt ook een eng failure, maar wel aangekondigd. Begin niet als een gek te trappen, maar wacht af wat het vliegtuig doet en keep heading en alt.

Ik ben nu op zoek naar mensen die al bij CityJet vliegen, o.a ben ik benieuwd waar ze huisvesting hebben gevonden en zo.

Wie o wie
 
Back
Top