CFI renewal

Count Blah

New member
Er huizen hier vast wat CFI's rond.

Is er voor je cfi license net als bijv in nederland je ir verlenging een periode waarin je hem kan verlengen na de vervaldatum?

Wil hem online verlengen.

Alvast bedankt.
 
Je kunt je CFI online verlengen maar dat moet voor de vervaldatum. Na de vervaldatum moet je mijns inziens een nieuw praktisch examen afleggen.
 
ph-gjk heeft het helemaal bij het juiste eind.

Waarom wil je hem verlengen trouwens? Zoveel banen als FAA instructeur zijn er niet in Nederland...
 
Verlengen kost 139 euro als ik me niet vergis. Maar zit er nog ook over na te denken. Vind alleen zonde om een papiertje ongeldig te laten worden.
 
Count Blah said:
Verlengen kost 139 euro als ik me niet vergis. Maar zit er nog ook over na te denken. Vind alleen zonde om een papiertje ongeldig te laten worden.

Dacht er zelf destijds ook zo over, heb het 2 maal verlengd en daarna laten verlopen, omdat ik er toch niets mee deed. Hoe groot acht je de kans dat je daadwerkelijk dat cfi papiertje nog gaat gebruiken en wegen de opbrengsten op tegen de kosten van het geldig houden.
Hoeveel europese piloten denk je aan een FAA brevet te helpen. Die studenten die een FAA papiertje willen halen gaan toch wel naar de VS omdat het goedkoper is.
En je FAA brevet verloopt in principe niet, 1 x in de 2 jaar een bi-annual verdien je ook niet veel aan. De meeste piloten hebben een FAA ppl nog steeds op basis van hun europese ppl, m.a.w. zolang ze hun europese brevet geldig houden is hun FAA brevet ook geldig.

gjk
 
precies ik had ook een geldig CFI maar die heb ik laten verlopen. kan hem zo weer geldig krijgen als ik wil dacht ik toen, hetzelfde geldt voor mijn FAA CPL ME IR eigenlijk
 
Jullie hebben inderdaad ook wel gelijk. Heb hem sinds de laatste verlenging ook niet meer gebruikt.

Ik laat hem maar gaan dan. Bespaard weer wat centen ook :)
 
Zijn anders wel genoeg mensen die hun biannual moeten doen voor hun FAA brevet.

Vriend van mij levert Cirri af in europa en komt om in het werk.

Je moet er natuurlijk wel mee adverteren en/of een klantenkring voor opbouwen.

Misschien iets voor een rubriek hier;

Instructie gezocht / aangeboden

F.
 
Als je CFI verlopen is moet je opnieuw een 'practical test" afleggen. En dus niet gewoon even een 'flight review".

Overigens verdien ik mijn geld prima met mijn FAA CPL/CFI. £50 per uur voor instructie, zat werk.
 
ph-gjk said:
... De meeste piloten hebben een FAA ppl nog steeds op basis van hun europese ppl, m.a.w. zolang ze hun europese brevet geldig houden is hun FAA brevet ook geldig.

gjk

PH-GJK, Volgens mij klopt dit niet. Met een restricted license (FAA op basis van JAA) moet je wel degelijk een BFR doen elke 2 jaar...

(Zie ook de AOPA website)

TMG
 
Ja, ook met een restricted (FAA PPL afgegeven met als basis de JAA PPL) moet je een tweejaarlijkse flight review doen.
 
Back
Top