Cessna 182 NXT diesel

Immortal

Active member
Dit is een "echte" vliegtuigmotor met aanzienlijke voordelen tov. de Austro en Centurion diesels.
De luchtkoeling en de afwezigheid van een gearbox zijn flinke pluspunten.

Echter ook een paar grote nadelen:
- te duur om veel bestaande kistjes mee om te bouwen (motor kost meer dan het hele vliegtuig)
- 230 pk is natuurlijk prachtig maar te veel voor de gangbare Pipertjes, Cessna's etc.

Hopelijk komt er nog een lichtere versie (goedkoper en compacter) op de markt in de toekomst maar dit is in ieder geval een mooie ontwikkeling. :)
 
Last edited:
Dit is een "echte" vliegtuigmotor met aanzienlijke voordelen tov. de Austro en Centurion diesels.
De luchtkoeling en de afwezigheid van een gearbox zijn flinke pluspunten.

Echter ook een paar grote nadelen:
- te duur om veel bestaande kistjes mee om te bouwen (motor kost meer dan het hele vliegtuig)
- 230 pk is natuurlijk prachtig maar te veel voor de gangbare Pipertjes, Cessna's etc.

Hopelijk komt er nog een lichtere versie (goedkoper en compacter) op de markt in de toekomst maar dit is in ieder geval een mooie ontwikkeling. :)

wellicht iets om een cirrus mee om te bouwen dan
 
wat ik niet helemaal begrijp.

deze combibestond toch al als conversie?
voor zover ik weet viel die nogal tegen.

het wordt pas leuk als ze met een 350 pk turbodiesel komen. dan praat je over oplossingen voor vliegtuigen die standaard 14-25 gallon per uur verbruiken. dat loont echt!
 
Back
Top