CBT op een MAC

roden737

New member
Weet iemand hoe ik een boeing cbt kan gebruiken op een mac?
Ben al een tijd op zoek naar een manier om thuis de cbt te gebruiken
maar de zoektocht op het net levert niks op behalve wat vage programma's.
Alvast bedankt voor de hulp!
 
Sorry ik ben overduidelijk geen mac gebruiker, maar je kan windows geloof ik gewoon in een schermpje open hebben staan, en daarin de cbt laten draaien.
Of is dit het vage programmatje wat je bedoeld? In dat geval disregard
 
Via Parallels Desktop kun je Windows XP installeren op een virtuele schijf en dan installeer je daar de CBT op. Werkt prima. Tik het in op Google en dan kom je al een heel stuk verder denk ik.

Ciao!
 
Parallels is het geld zeker waard! IOS en Windows kan je door elkaar heen draaien of apart en gaat een werkt een stuk sneller dan bv. WMware Fusion.
 
toch blijft het tegen mijn principe om op mijn mooie, goed werkende mac een windows versie te installeren. Dat is gewoon in bed gaan met de vijand zonder rubbertje.
 
toch blijft het tegen mijn principe om op mijn mooie, goed werkende mac een windows versie te installeren. Dat is gewoon in bed gaan met de vijand zonder rubbertje.

Ja, inderdaad.... Ik had dus lichte hoop dat ik eindelijk van dat windows af was,
toch bedankt allemaal!
 
Zelf draai ik virtual box (virtualbox.org) ideale manier om een virtuele omgeving te draaien. Een aantal dingen zitten net wat slimmer in elkaar dan VMWare en Virtual box is gratis.

Maar goed, ik denk niet dat je er aan ontkomt. Linux is ook geen optie, want ook daar moet je op de een of andere manier een windows omgeving gaan emuleren.

Voordeel van een virtuele omgeving vind ik dat het toch voelt als een soort van rubbertje en het laat echt totaal geen sporen achter op je PC. (Een vriend van mij die draait al die virtuele machines zelfs van een externe HD, omdat hij geen windows executables op zijn Mac wil, ook niet binnen een of andere HD bestand of zo.
 
Parallels is het geld zeker waard! IOS en Windows kan je door elkaar heen draaien of apart en gaat een werkt een stuk sneller dan bv. WMware Fusion.

Tijdje parallels gehad en ben nu over op VMware Fusion. VMware is echt veeeeeeeel sneller op mijn macbook!?
 
Maar goed, ik denk niet dat je er aan ontkomt. Linux is ook geen optie, want ook daar moet je op de een of andere manier een windows omgeving gaan emuleren.

Linux (Ubuntu althans) heeft, in tegenstelling tot de mac, een emulatie omgeving voorgeïnstalleerd (virtualbox, gratis open source) waarin je bijvoorbeeld windoos kan zetten (aan te raden tiny7 / tinyvista / tinyxp, sterk uitgeklede en snelle versies van windoos).

Zo'n hele virtualbox omgeving gebruiken hoeft niet per se aangezien je in Ubuntu ook Wine hebt om bepaalde losse windows exe files te kunnen runnen, heel simpel.
 
Ik heb CrossOver (van Codeweavers) gebruikt. 30 dagen op proef = genoeg tijd om de CBT tot je te nemen lijkt me.
 
Linux (Ubuntu althans) heeft, in tegenstelling tot de mac, een emulatie omgeving voorgeïnstalleerd (virtualbox, gratis open source) waarin je bijvoorbeeld windoos kan zetten (aan te raden tiny7 / tinyvista / tinyxp, sterk uitgeklede en snelle versies van windoos).

Virtualbox kan je ook gemakkelijk installeren op je mac. Heb ik ook gedaan en werkt perfect. (Erg handig voor diverse software die vlieggerelateerd is, zoals pocketFMS.)
 
Nogmaals bedankt iedereen maar heb toch besloten de cbt te laten voor wat het is.....
Is me toch echt teveel moeite aangezien het echt alleen om de cbt gaat en heb natuurlijk
ook gewoon de boeken....
 
Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over :1855:

En wederom brengt Roger Wilco het topic weer op niveau ;).

Wat voor programma is die 737 CBT eigenlijk, een exe file? Ik heb een E190 CBT die werkt met flash in een html omgeving, dat werkt prima in elke browser zolang je de juist file weet te vinden om op te starten (startup.html).
 
Back
Top