Cathay initial interview

Hey Sandertje,

Tijdens mijn interview in Juni werd mij wel verschillende malen gevraagd of ik SO wou doen, vanwege mijn leeftijd enzo, maar ja heb altijd mijn voorkeur gegeven aan F/O.

Uiteindelijk alles goed gegaan in augustus in HKG en daar werd ons verteld dat we een startdatum moeten verwachten tegen het begin van het 2de kwartaal 2007.

Alleen kreeg ik te horen in november dat het opgeschoven werd naar het 3de kwartaal het begin van het 3de kwartaal, maar gister sprak ik ff met een mevrouw van recruitment en die verteld me dat het weer opgeschoven word naar het einde van het 3de kwartaal 2007, echt minder man. Dus na mijn final interview moet ik een JAAR wachten voordat ik beginnen mag.

De reden had ik begrepen dat ze heel veel mensen aan gaan nemen dit jaar en dat het trainingsproces traag verloopt.
Maar het ergste is dat ze dus mensen die type rated zijn voor jou heenschuiven en wat blijkt nu is dat ze heel veel type rated mensen krijgen en die krijgen dus prioriteit, een vriend van me bij China airlines die verteld me van verschillende collega's op de 747 die in september hun interviews deden en al een begindatum hebben voor maart. Daarnaast word er nu zwaar geadverteerd voor de DEFO positie op de pax vloot met basis AMS(a340, maar mag er niet op omdat ik geen 500 uren airbus heb(, die hebben OOK priority PLUS mensen met heel veel ervaring die krijgen ook de "Rapid command" positie. Allemaal senioriteit boven mij.

Een ding is zeker, het is een verschrikkelijk goed maatschappij om voor te werken, alleen heb ik het een beetje gehad met de opschuivingen het is natuurlijk absurd dat je een heel jaar of meer moet wachten na het voltooien van een zware aannameproces voordat je beginnen mag bij CX, maar ja zo is het en niet anders maar ja voor het geval ze me WEER opschuiven ga ik toch maar 's naar andere opties kijken.

Hoop dat het je goed gaat met je aannametest en dat je niet te lang hoeft te wachten voor je begindatum.

p.s. Als je wat info nodig hebt voor de aanname testen , PM me even, c-ya.

cheers.
 
Last edited:
kleine update

Dragonair Cargo bestaat niet meer, alleen als wetlease voor CX op CX callsigns.
crews blijven voorlopig gescheiden opereren.
 
Sandertje,

lang geleden alweer, maar wat was de uitkomst?

MG
 
Back
Top