Cargolux info

F70

New member
Goedemorgen,

Is er iemand die bij CV werkt en die mij misschien wat meer info kan geven over oa werken bij CV en wonen in NL en hoe de schema's er ongeveer uitzien?

Alvast bedankt!
 
Je kan PHJPC een berichtje sturen. Die Vliegt de laatste paar jaar bij Cargolux.
 
Last edited:
Hoi F70,

Stuur me eff een pm. Er staat trouwens veel op PPRUNE over schema's. Zolang de arbeidsvoorwaarden het zelfde blijven is commuten erg goed te doen.
 
Hoi PH-JPC!

Tijd voor een vergadering����, gaat goed!

Ik krijg veel pm binnen. Zal binnenkort een korte omschrijving van Cargolux hier op het forum plaatsen. Tot die tijd volg het advies van PH-JPC op. Qua salariëring, vrije dagen, zie PPJN. Die gegevens zijn correct.
 
Heren,

Thanks for the info!!
Zal me eens goed inlezen op pprune....

Mocht er meer info zijn dan houdt ik me aanbevolen!
 
Beter laat dan nooit?
Dit jaar zijn we bezig 100 nieuwe F/Os te trainen, 60 upgrades - en China schijnt per 2017 75 man nodig te hebben..
 
Had in 2015 21 trips.
Tot nu toe in 2016 18 trips met nog aardig wat vakantie tegoed..
Je kunt een gemiddelde van 2 trips per 4 weken aanhouden.
Er zitten inmiddels aardig wat Hollanders bij CLX.
Een aantal woont in D of LUX maar de meesten wonen volgens mij in NL.
Commuten is zeer goed te doen.
 
@ 747Freightdog:

Zit jij onder het oude contract of het nieuwe?
Ik lees heel veel geklaag op PPRUNE namelijk.
 
Oude.
Kan me het geklaag wel een beetje voorstellen.
Je begint tegenwoordig met Time Unit (dienstjaar) -3.
Voorheen was dat 1...
Je loopt derhalve gelijk 4 jaar achter.
Het meest pijn doet het wanneer je naar de linkerstoel verkast.
In plaats van een horizontale move in de salaris schaal delen ze je dienstjaren door 2 minus nog eens 4 dienstjaren.
Als je nu dus wordt aangenomen en uiteindelijk upgrade na bv 12 dienstjaren val je terug in Time Unit 12:2-4=2
Das dus 10 dienstjaren lager dan wanneer je onder het oude contract na 12 wordt ge-upgrade...
 
Plus dat je pas na een aantal jaar in dienst de stap van Junior naar Senior First Officer maakt, ipv na een jaar/500hr on type zoals eerst. Daarmee verlies je nog eens een keer een paar salarisschalen.

Daar bovenop hebben nieuwkomers geen Rest Before Offdays, waardoor ze effectief 30 dagen per jaar minder thuis zijn en ook nog eens geen 13e maand salaris krijgen.
 
Die RBO's krijg je geleidelijk aan (eerste 2 jaar niets) en het 5de dienstjaar heb je ze zoals in het oude contract.
Iets soortgelijks voor de vakantie, je begint met 35 en krijgt er jaarlijks 1 bij tot je op 42 zit.
13de maand: eerste jaar niet, daarna per jaar 25% erbij tot je in het 5de jaar op 100% zit.
 
Klopt, neemt niet weg dat het een flinke aderlating is. De gemiste jaren voor je senior fo bent en het inleveren op captains schalen is wel permanent en heeft ingrijpende gevolgen voor je inkomen en pensioen (dat vooral is gebaseerd op je captains salaris).
 
Klopt helemaal.
Las HIER wat je misloopt met de nieuwe CWA.
Anderzijds, waren de huidige voorwaarden van toepassing geweest toen ik de keuze moest maken dan had ik toch voor CLX gekozen.
 
Gaat het financieel dan echt zo slecht met het bedrijf?
Denken jullie dat als het economisch ooit verbeterd de T&C's ook weer zullen verbeteren?
 
Ik verwacht elk moment een offer. Je krijgt initieel een 2 jr contract. Hoe zit het qua belastingen als je in NL woont? LUX sociale premies en NL IB denk ik. Wat zou je netto overhouden incl / excl daggeld op het nieuwe contract?
 
Als ik het zo lees is het niet heul best meer en kan ik beter m'n sollicitatie intrekken en m'n DLR afblazen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Back
Top