Bumpy landing...

Dat is een bounce waar je U tegen zegt. (Voordat ik commentaar krijg in de trant van: de beste stuurlui staan aan wal, zo bedoel ik het niet. Ik was er tenslotte niet bij in de cockpit.)
Vorige week als pax naar LCY geweest, wat een approach en glideslope, love it!
 
Dit is dus zo nep als maar zijn kan:passed:(maar wel leuk gemaakt), met zo'n landing zitten de bandjes halfweg in het beton onderhand.
 
Nep????
Ik heb het filmpje nu een paar maal bekeken, en ik kan geen enkele reden zien om aan te nemen dat het nep is, alleen maar dingen die mij overtuigen van de echtheid.

Maar de engineers hebben wel een mooie "hard-landing" inspectie te doen, de bagage bakken weer aan het plafond hangen, 6 nieuwe bandjes regelen, en de kreukels uit de kist te strijken,...... good luck guys
 
Dit is wel echt hoor! Moet je die vleugeltippen zien 'flappen' nadat ie de eerste keer neerkomt. City heeft een 5.5 graden glidepath (?) en als je dan per ongeluk vergeet te flaren.....
 
Ja nu ik het zo een paar keer bekijk lijkt het er inderdaad wel op dat het echt is, ik vond alleen het rudder zo snel flapperen (op het begin slaat hij een keer vol uit naar rechts). Er zwerven wel meer filmpjes van dit soort rond op het net, het flapperen en wiebelen van zo'n zeepkist is trouwens perfect te animeren tegenwoordig:dozey:.
 
Lekkere klapper hoor. Ziet er echt uit. Dat wordt meteen rechtsaf voor wat onderhoud. ;)
 
Lekkere klapper hoor. Ziet er echt uit. Dat wordt meteen rechtsaf voor wat onderhoud. ;)


Doe maar linksaf, ze hebben blijkbaar wat moeite om de neus naar rechts te krijgen... ;)

Maaruh, knap dat ze de kist nog op het juiste pad hebben gekregen!

Hoe gaat de TR-rating Beer?

Greetz,
PH-FLY
 
Late flare en geen crosswind correctie. Het lijkt erop alsof er vlak voor de flare nog even geduwd wordt. Mogelijk een beetje windschering.
 
Is het jullie ook opgevallen dat deze kist met de speedbrakes uit land. Aan de staart van de kist bedoel ik.

Speedbrakes op de vleugel komen ook heel erg laat uit. lijkt me dat die na de eerste Bounce al genoeg strut compression en wheel spinup zouden hebben.

Aan de andere kant weet ik natuurlijk niets van deze kist, dus misschien dat iemand kan bevestigen dat bovenstaande normaal is.
 
Au au au.... Dit is LCY op winderige dagen. Swiss heeft er afgelopen jaar al een kist kapot gemaakt en nu deze video!
Airbrake open tijdens de landing is heel normaal, bij CLH doen we 'm ongeveer 100AAL open.
Als je de video goed bekijkt in slowmo lijkt het zelfs op een tailstrike. Maar het doet alleen al pijn om te zien hoe de vleugels maar vooral zelfs de hor. stabilizer meeveert.
 
Doe maar linksaf, ze hebben blijkbaar wat moeite om de neus naar rechts te krijgen... ;)

Maaruh, knap dat ze de kist nog op het juiste pad hebben gekregen!

Hoe gaat de TR-rating Beer?

Greetz,
PH-FLY

Filmpje nog een keer gekeken, kan het weinig knap vinden. Ik zie zo 3 momenten in dit filmpje waar toch echt de beslissing go-around gemaakt had moeten worden. Maar goed, ik vlieg geen avro.
 
Filmpje nog een keer gekeken, kan het weinig knap vinden. Ik zie zo 3 momenten in dit filmpje waar toch echt de beslissing go-around gemaakt had moeten worden. Maar goed, ik vlieg geen avro.

Ik denk dat vanaf wannneer het filmpje begint, het helemaal niet meer mogelijk was om een go-around te maken zonder de grond te raken. Misschien toen ie eenmaal de grond raakte, maar dat had zo'n harde klap niet voorkomen denk ik.



>>>Excuses overigens dat ik mij op dit gedeelte van het forum begeef, dat eigenlijk alleen voor beroepspiloten bedoelt is<<<
 
Last edited:
Back
Top