Brookfield en belasting betalen

Edje Baco

New member
Hello

Ik heb een vraagje met betrekking tot het Brookfield contract. Ze zeggen dat je zelf een land uit mag kiezen waar je belasting wilt betalen. Stel dat je Nederland kiest, betekent het dan dat je gebruik kan maken van je studiekostenaftrek? Of is die studiekostenaftrek gebonden aan het land waar de werkgever geregistreerd is?
 
Hello

Ik heb een vraagje met betrekking tot het Brookfield contract. Ze zeggen dat je zelf een land uit mag kiezen waar je belasting wilt betalen. Stel dat je Nederland kiest, betekent het dan dat je gebruik kan maken van je studiekostenaftrek? Of is die studiekostenaftrek gebonden aan het land waar de werkgever geregistreerd is?


Vanuit Brookfield kunnen ze dat zeggen. Echter hebben ze daar niks mee te maken. Het gaat om jouw persoonlijke situatie. Waar je woont of werkt is een hele belangrijke! Als je in nederland belasting wilt betalen moet je daar wonen.
Daar zijn ook weer regels voor. De ene keer kan het wel en de andere niet.
Ik zou een Accountant nemen. Mocht je intresse hebben weet ik er nog wel een die met meerdere van deze situaties heeft gehandeld.

Succes
 
Strut:

Zit met t zelfde probleem op t moment. Zou je eventueel een PM met een aantal accountants kunnen sturen. Alvast bedankt!
 
Beste Strut,

Zou je me ook een PM kunnen sturen met de accountants. Ik ben sinds kort ook aangenomen bij Ryanair en begin maandag met mijn TR. Ik snap het hele belasting gedeelte nog niet en zou graag daar een accountant voor willen hebben.

Alvast bedankt
 
hallo allemaal, aangezien ik ook een brookfieldcontract heb, ben ik opzoek naar een boekhouder die het wiel niet opnieuw uit hoeft te vinden, en dus al wat ervaring met deze situatie heeft. Dus iemand die een boekhouder weet die hier ervaring mee heeft, stuur mij svp een pm met naam en adres van deze accountant.

Alvast bedankt!
 
Edje Baco,

Bedoel je met studiekostenaftrek 'onverrekende verliezen'? Daar mag je gebruik van maken indien je in Nederland belasting betaald over je buitenlandse inkomsten wat gunstiger is dan in het geval dat je in het buitenland belasting betaald.

bron: belastingdienst medewerker
 
Ik zit zelf bij BDO accountants in Amstelveen, die doen voor meerdere Brookfield mensen de belasting.
 
Met de studiekostenaftrek bedoel ik het negatieve inkomen dat je hebt, vanwege je studieschuld. Ik heb inmiddels een afspraak bij de belastingadviseur gemaakt, dus eea zal binnenkort wat duidelijker voor me zijn.
 
ik ben ook druk op zoek naar de juiste antwoorden/accountants.
zou iemand die ervaring heeft met accountants die doorwillen sturen?!
 
Back
Top