weet het zelf ook niet
weet het zelf ook niet
Wie de bedrijf moet leiden weet ik zelf ook niet. Ik denk dat EdV nu alles uit de kast moeten halen, wat er te redden valt met EAG. Maar ik ben bang dat hij het niet zal redden met zo'n wanhoopsdaad om zijn bedrijf van fallisssement te behoeden. Maar MP heeft volgens mij nog tijdelijk intresse voor paar 767's overnemen van HXL, als die op de fles gaat. Dan kan MP de personeel van HXL mogelijk overnemen, past precies in de plaatje in de rating van 767. Wat doen TUI en TC nu nog, zijn ze nog bezig om met de maatschappijen te spreken over ICA-charters, als HXL failliet wordt verklaard? TUI heeft contract met EAG voor de charters op Turkse bestemming in de komende zomer. Ik was een paar weken geleden bij een reisbureau geweest om te kijken naar de reis naar Turkije, en ja, ik had belangstelling voor de reis met HI, en de vluchtuitvoering zou door HXL uitvoeren. Bij HI kon je men kiezen uit Inter Airlines (turkse maatschappij), Holland Exel of Transavia (tegen 7 euro per persoon, toeslag). Als het zo ver is, dan is HXL misschien niet meer, dan moeten de passagiers van TUI misschien toch met MP naar Turkije te vliegen. De rest moet volgens mij maar met een Turkse maatschappij moeten vliegen, als het reistechnisch moet. Ik denk dat HV een paar 737's bij zal krijgen van de zomer, want dan kan de maatschappij goed inspelen naar de vervoersvraag van de touroperators. En hoe zit de situatie bij Martinair bij een fallissement van EAG? Gaan ze meer Airbussen leasen? Ik zou niet meer denken dat MP weer 747's kan inzetten i.p.v. MD-11's, want de 747's worden bij MP vooral deftinitief voor op vrachtvluchten ingezet.
Na de decable van DBR heeft NL-luchtvaart geen Boeings 757's meer. Gaan ex-DBR 757's naar andere maatschappij? of wil een van de nederlandse maatschappij zoals Magic Blue of ander toch overnemen? Minstens zijn de 757's die DBR geleased heeft is van Boeing zelf.
In de zomer 2005 zullen MP en HV harstikke druk krijgen met chartersvervoer. Dat was bijna te voorspellen tegenover de problemen van DBR en EAG. Het is weer net zoals in jaren '80 van vorige eeuw!
We zien het wel hoe de zomer verloopt.
weet het zelf ook niet
Wie de bedrijf moet leiden weet ik zelf ook niet. Ik denk dat EdV nu alles uit de kast moeten halen, wat er te redden valt met EAG. Maar ik ben bang dat hij het niet zal redden met zo'n wanhoopsdaad om zijn bedrijf van fallisssement te behoeden. Maar MP heeft volgens mij nog tijdelijk intresse voor paar 767's overnemen van HXL, als die op de fles gaat. Dan kan MP de personeel van HXL mogelijk overnemen, past precies in de plaatje in de rating van 767. Wat doen TUI en TC nu nog, zijn ze nog bezig om met de maatschappijen te spreken over ICA-charters, als HXL failliet wordt verklaard? TUI heeft contract met EAG voor de charters op Turkse bestemming in de komende zomer. Ik was een paar weken geleden bij een reisbureau geweest om te kijken naar de reis naar Turkije, en ja, ik had belangstelling voor de reis met HI, en de vluchtuitvoering zou door HXL uitvoeren. Bij HI kon je men kiezen uit Inter Airlines (turkse maatschappij), Holland Exel of Transavia (tegen 7 euro per persoon, toeslag). Als het zo ver is, dan is HXL misschien niet meer, dan moeten de passagiers van TUI misschien toch met MP naar Turkije te vliegen. De rest moet volgens mij maar met een Turkse maatschappij moeten vliegen, als het reistechnisch moet. Ik denk dat HV een paar 737's bij zal krijgen van de zomer, want dan kan de maatschappij goed inspelen naar de vervoersvraag van de touroperators. En hoe zit de situatie bij Martinair bij een fallissement van EAG? Gaan ze meer Airbussen leasen? Ik zou niet meer denken dat MP weer 747's kan inzetten i.p.v. MD-11's, want de 747's worden bij MP vooral deftinitief voor op vrachtvluchten ingezet.
Na de decable van DBR heeft NL-luchtvaart geen Boeings 757's meer. Gaan ex-DBR 757's naar andere maatschappij? of wil een van de nederlandse maatschappij zoals Magic Blue of ander toch overnemen? Minstens zijn de 757's die DBR geleased heeft is van Boeing zelf.
In de zomer 2005 zullen MP en HV harstikke druk krijgen met chartersvervoer. Dat was bijna te voorspellen tegenover de problemen van DBR en EAG. Het is weer net zoals in jaren '80 van vorige eeuw!
We zien het wel hoe de zomer verloopt.