Brief gericht aan Erik de Vlieger

weet het zelf ook niet

weet het zelf ook niet

Wie de bedrijf moet leiden weet ik zelf ook niet. Ik denk dat EdV nu alles uit de kast moeten halen, wat er te redden valt met EAG. Maar ik ben bang dat hij het niet zal redden met zo'n wanhoopsdaad om zijn bedrijf van fallisssement te behoeden. Maar MP heeft volgens mij nog tijdelijk intresse voor paar 767's overnemen van HXL, als die op de fles gaat. Dan kan MP de personeel van HXL mogelijk overnemen, past precies in de plaatje in de rating van 767. Wat doen TUI en TC nu nog, zijn ze nog bezig om met de maatschappijen te spreken over ICA-charters, als HXL failliet wordt verklaard? TUI heeft contract met EAG voor de charters op Turkse bestemming in de komende zomer. Ik was een paar weken geleden bij een reisbureau geweest om te kijken naar de reis naar Turkije, en ja, ik had belangstelling voor de reis met HI, en de vluchtuitvoering zou door HXL uitvoeren. Bij HI kon je men kiezen uit Inter Airlines (turkse maatschappij), Holland Exel of Transavia (tegen 7 euro per persoon, toeslag). Als het zo ver is, dan is HXL misschien niet meer, dan moeten de passagiers van TUI misschien toch met MP naar Turkije te vliegen. De rest moet volgens mij maar met een Turkse maatschappij moeten vliegen, als het reistechnisch moet. Ik denk dat HV een paar 737's bij zal krijgen van de zomer, want dan kan de maatschappij goed inspelen naar de vervoersvraag van de touroperators. En hoe zit de situatie bij Martinair bij een fallissement van EAG? Gaan ze meer Airbussen leasen? Ik zou niet meer denken dat MP weer 747's kan inzetten i.p.v. MD-11's, want de 747's worden bij MP vooral deftinitief voor op vrachtvluchten ingezet.

Na de decable van DBR heeft NL-luchtvaart geen Boeings 757's meer. Gaan ex-DBR 757's naar andere maatschappij? of wil een van de nederlandse maatschappij zoals Magic Blue of ander toch overnemen? Minstens zijn de 757's die DBR geleased heeft is van Boeing zelf.

In de zomer 2005 zullen MP en HV harstikke druk krijgen met chartersvervoer. Dat was bijna te voorspellen tegenover de problemen van DBR en EAG. Het is weer net zoals in jaren '80 van vorige eeuw!


We zien het wel hoe de zomer verloopt.
 
Ik heb gehoord van bronnen binnen Air Exel dat er vliegers zijn die geen jurdische stappen ondernemen tegen Air Exel als het gaat om het terug krijgen van geld dat betaald is voor een type rating! Ik kan me voorstellen dat de mensen bang zijn dat als het beter zou gaan met Air Exel dat ze er alsnog uitgegooid worden omdat ze misschien een grote mond hebben gegeven en/of jurdische stappen hebben ondernomen. Geloof me als je voor Euro 35000 alleen een type rating hebt dan is je marktwaarde nog steeds bijzonder laag. Vorm een collectief, huur een topadvocaat en probeer al je geld terug te krijgen en laat je niet bang maken en/of vooral niet onder druk te laten zetten en/of je te laten verleiden om zodra je het gehele bedrag betaald hebt je de circuitjes mag gaan vliegen!

Bij DBR hebben we veel zeer ervaren vliegers, die op dit moment geen baan kunnen vinden. Ik ben bang dat het je dan met alleen een type rating ATR al helemaal niet gaat lukken. Als je geld kunt terug krijgen, kan je het eventueel weer besteden voor een andere en meer waardevolle type rating!

AANPAKKEN DIE HANDEL!
 
Last edited:
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie steun!

De meester over jou reactie dat wij geen recht op die 35.000 euro hebben omdat wij een TR hebben gekregen van Air Exel. Ja daar heb je gelijk in, maar wat hbe ik aan die TR als ik niet voldoende uren op het type heb om een andere baan te vinden. Ik ben tenslotte dit contract en betaling aangegaan met Air Exel omdat ik na de line check een vaste aanstelling zou krijgen.

Voor de rest over om dit in de telegraaf te laten zetten. Jazeker een goed idee. Kunnen de mensen ook eens zien wat voor vies spelletje in de EAG grope gespeelt is ook over de rug van jonge vliegers. Natuurlijk moeten we ook niet vergeten al de rest van het personeel die hard gewerkt hebben om er een succes van te maken. Hun verliezen ook hun baan en het is niet makelijk meer om een goede baan te vinden. Zeker niet als je al een gezin hebt en moeilijk kan verhuizen.

Ik hoop dat Erik de Vlieger dit allemaal inziet wat voor schade hij heeft aangericht. Ik hoorde dat hij zelf een behoorlijk bedrag op de bankrekening heeft staan. Nou wat maakt dan die 4 miljoen uit (100 maal 40.000, het gemiddelde wat de vliegers betaald hebben aan Air Exel of Holalnd Exel). Kan hij in ieder geval een klein beetje waardig ten onder gaan.

Ik hoop en denk ook dat wij zeker via het VNV een claim gaan neerleggen, maar helaas gaat eerst de bealsting voor en de lonen. Ik denk zelf dat daar weinig nog te halen valt.

In ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor de steun en ik hoop dat iedereen van EAG en DBR snel werk mag vinden.

Groet,

EC
 
Bron de financiele telegraaf.

http://www.dft.nl/nieuws/7328700/’Air_Exel_niet_failliet’.html

'Faillissementsaanvraag Air Exel ingetrokken'

EINDHOVEN (ANP) - De schuldeisers hebben de faillissementsaanvraag voor Air Exel ingetrokken. De luchtvaartmaatschappij is een afbetalingsregeling overeengekomen, zei commercieel directeur P. Janmaat van de onderneming dinsdagavond. Hij verwacht dat Air Exel woensdag zijn vluchten hervat.
Air Exel is onderdeel van de luchtvaartgroep EAG van Erik de Vlieger. Een van de schuldeisers, Denim Air in Eindhoven, kreeg nog 120.000 euro van het bedrijf. Denim-directeur L. Jansson zei eerder dinsdag geen hoop te hebben dat De Vlieger binnenkort over de brug zou komen. Ook Eindhoven Airport krijgt nog een aanzienlijk bedrag van Air Exel.
De onderneming praat met twee potentiële investeerders over een financiële injectie. "Op deze kwakkelende manier kunnen we niet verder gaan", zei Janmaat. Woensdag komt hij met meer informatie over de toekomst van Air Exel.
De problemen bij het bedrijf werden dinsdag zo nijpend dat alle vluchten vanaf Eindhoven Airport en het vliegveld van Maastricht werden geannuleerd. KLM Cityhopper nam de vluchten vanaf Maastricht naar Amsterdam over.
Het noodlijdende Air Exel moest vorige week ook al de vluchten van en naar Eindhoven schrappen. De luchthaven weigerde de maatschappij toegang wegens een forse betalingsachterstand. Nadat het een afbetalingsregeling had getroffen, kon Air Exel tijdelijk op de luchthaven vliegen. Het bedrijf voerde onder meer vluchten uit naar Parijs en Londen.
Ook het moederbedrijf EAG (ExelAviationGroup) zit in grote problemen. Binnenkort wordt waarschijnlijk surseance aangevraagd. Tijdelijk directeur Bart Drechsel stapte maandag op wegens een conflict met De Vlieger. De Amsterdamse zakenman moet de luchtvaartgroep nu zelf leiden.
Volgens Harm Prins, oud-topman van EAG, is KLM mede schuldig aan de financiële perikelen. In een contract dat KLM en de Exel-groep in 2003 sloten, staat dat EAG een nieuwe luchtvaartmaatschappij op de Antillen zou oprichten. Volgens Prins bepaalt de overeenkomst dat KLM de aanloopverliezen van ongeveer 12 miljoen euro deels op zich zou nemen. Deze maatschappij heeft dat echter niet gedaan en Prins spreekt van contractbreuk.
KLM stelt dat er inderdaad een contract met EAG is gesloten. Van een verplichting tot overname van de schulden is echter geen sprake, zo zei een woordvoerder. KLM onderzoekt momenteel de mogelijkheden om op de Antillen een betrouwbare luchtvaartmaatschappij op te zetten. Samenwerking met de Exel-groep behoort nog tot de mogelijkheden.
 
Intrekken faillisement aanvraag

Intrekken faillisement aanvraag

Ik begrijp hier ook helemaal niets meer van. Zo rond de kerst was ditzelfde aan de hand als ik mij kan herinneren. Toen werd ook de aanvraag ingetrokken omdat er een betalingsregeling werd getroffen. Nu weer. Ik vraag me af of die schuldeisers echt denken dat ze centen gaan krijgen. Het geeft EdV in ieder geval weer een paar dagen extra de kans om alle valuables uit het bedrijf te trekken zodat er alleen een kale kip over blijft.
 
KLM onderzoekt momenteel de mogelijkheden om op de Antillen een betrouwbare luchtvaartmaatschappij op te zetten. Samenwerking met de Exel-groep behoort nog tot de mogelijkheden.

Samenwerken met de exel-groep ? ? ? volgens mij kan je alleen maar diep bukken en je daarna genaaid voelen.:confused: :confused: :confused: :confused:
 
uitstel van executie

uitstel van executie

Een afbetalingsregeling is alleen maar uitstel van executie. Volgens mij vindt domino day deze maand plaats. Goed idee om een collectief te vormen en gebruik te maken van de media.
 
De Meester said:
Heren, je kunt die betaling wel vergeten. Jullie hebben geen recht op dat geld, je hebt er immers een type-rating aan over gehouden.
Fout. In mijn geval heb ik nog niet eens m'n circuitjes af kunnen maken..! Bovendien wordt mij en Echo Charlie niet de kans geboden om €15.000,- gedurende 3 jaar terug te verdienen... Ik zie het zo: Exel houdt zich niet aan het trainingscontract, dus hebben wij wel degelijk recht op ons geld terug... Of dat gaat gebeuren vraag ik me alleen ten zeerste af. :wegkwijt:

Gr.
Slim
 
Ik zal morgen eens op www.kvk.nl wat uittreksels opvragen van de actuele bv structuur van de edv holding.
Heb het ernstige vermoeden dat er wat gerommeld wordt met rechtspersonen etc...... en de structuur.
Begreep uit een andere topic dat de touroperators 4 weken vooruit betalen. Voldoende geld om denim en eindhoven a/p wat geld te geven waardoor er weer meer tijd wordt gewonnen om zaken te regelen.
Assets zoals eigen vliegtuigen staan al in een andere bv dan de winst en verliesrekening.
Nogmaals, 1 groot vooropgezet spel. The show goes on. En zoals de dokter al zei; er komt nog veel meer.

@Berven
LTU en Britannia zullen hier nooit vliegen. Nederland heeft de goedkoopste stoelprijzen. Hapag lloyd heeft het geprobeerd en britannia heeft een blauwe maandag vluchten naar australie uitgeoverd vanuit maastricht via londen.. Bovendien krijgen zij nooit een vergunning om naar landen buiten de eu te vliegen.
 
Begreep uit een andere topic dat de touroperators 4 weken vooruit betalen. Voldoende geld om denim en eindhoven a/p wat geld te geven waardoor er weer meer tijd wordt gewonnen om zaken te regelen.

Ik zie het verband dat je hier geeft niet tussen T/O en de schuldeisers... HE zal heus zijn centjes niet aan AE gaan geven...
 
EC,

Als er gedokt moet worden voor een pagina in de Telegraaf, dok ik met plezier mee.

AB (telegraaf) kijkt trouwens 180% zeker weten mee op deze site.. Dus AB, be a nice guy...

Ik wens jou en je collega's (en mijn vrienden/kennisen bij HE) alle sterkte en succes van de wereld toe.

Groet vanuit Columbus, OH.

FD
 
Van dit soort praktijken moet AB toch wel een goed verhaal kunnen maken. Er staat inmiddels genoeg info op het bpard....

Go ahead Arnold! :)
 
@ APOCOLYPSES

Het verband is dat het cashgeld wat op de bank staat, vooruitbetaald door de Touroperators, gebruikt wordt om denim o.a. te betalen. Dan wordt het faillisementsaanvraag ingetrokken en kunnen de heren rustig doorgaan met allerlei schijnbewegingen om te redden wat te redden valt.
Totdat alles in stelling is gebracht om surseance aan te vragen. Als het faillisementsaanvraag door de rechtbank gehonoreerd wordt, staat de eag onder curatele door een curator en mogen de (statutaire) directeuren geen eigen beslissingen meer nemen. Zaak dus dat dat zo lang mogelijk wordt uitgesteld om .......
 
Apocalypses said:
Ik zie het verband dat je hier geeft niet tussen T/O en de schuldeisers... HE zal heus zijn centjes niet aan AE gaan geven...

Waarom niet, kan HE eindelijk eens gaan betalen voor services uitgevoerd door mensen die op de AE loonlijst staan.
 
Back
Top