Brief gericht aan Erik de Vlieger

echo charlie

New member
Hoi Erik,

Ik hoor jou zo vaak zeggen dat je het beste voor hebt voor het personeel op de tv in de kranten op feestjes etc. Laat het nu dan eens zien. Ik ben afgelopen jaar begonnen, net zoals 100 andere, met een typerating voor jou bedrijf. Koste 35.000 euro die van mij voor Holland Exel collega's 45.000 euro. Dat was voor mij de laatste investering die ik kon doen. Nu EAG binnenkort over de kop gaat heb ik helaas geen baan meer. Wat nu? Ik heb geen geld meer om nog een keer te investeren, net zoals vele andere collega's, en nog niet voldoende uren op type om een baan te vinden. Wees een man en zorg dat al die jonge co's hun geld terug krijgen zodat wij weer verder kunnen gaan met onze carriere. Daar hebben wij hard voor gewerkt en zou sneu zijn als die ten einde zou komen door mis management van het management die jij aan hebt gesteld.

Gegroet,

Echo Charlie
 
TOP brief,
ik ken nog iemand die ook in exact dezelfde situatie zit, hoop echt dat erikje dat voor jullie regelt. Zou wel zo netjes zijn.
 
Hoi

Ik ben het hiermee zeker eens. Dat Erik nu maar eens laat zien hoeveel hij om zijn personeel geeft....

Groet
 
Beste EC

mis management van het management

Edv is het management dat mismanaged... vanaf dag 1 dus dat is gelijk aan Mohammed B vragen om moslim extremisme te bestrijden...

:1855:
 
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, en ben het volledig met
je eens.

Ja, Erik laat nu maar eens zien dat je een echte vent bent, zoals je je toch altijd voordoet. maar ik twijfel hier sterk aan.
Staart tussen je benen en ergens je wonden likken, op de rug van jonge verkeersvliegers, topper !!!!! Erik for president was het ooit toch, niet ?

Ook ik heb die investering gedaan en ik moet nu maar zien
hoe ik die extra financiële put weer ga dichten.

Sterkte collega's,
het was kort maar leuk.
 
Is dit het resultaat na een personeelsbijeenkomst? Is er maw min of meer toegegeven dat de stekker eruit gaat?
:(
 
EC,

Morgen die brief in de Telegraaf latten zetten! Ik wil indien dat nodig is van harte meebetalen!
Stuur maar een PM als je hulp nodig hebt.

Dodo
 
het kan simpeler

het kan simpeler

Bij de Telegraaf ben je toch afhankelijk van Burlage, en dat is misschien wel goed in dit geval?
Snuffel even goed rond; de redactie heeft email adres en men smult van het plaatsen van dit soort ellende. En met smullen bedoel ik het positief, dwz in jullie voordeel, want behalve bij Exel zijn er ook genoeg luitjes binnen DBR en andere Exel maatschappijen die financieel bijna aan de grond zitten.

Doe het snel, deadlines zijn heilig in journalistenland....
 
the end

the end

@ EC; Echt rot voor je dat je in zo'n situatie bent geduwd. Ik ben alleen bang dat je brief aan dovemansoren is gericht. Onze Erikje is maar met twee mensen bezig: Erikje en zichzelf. Elk communique over de ontstane toestand richt zich enkel en alleen op zichzelf. Hoe hem onrecht wordt aangedaan. Hoe hem het plezier in ondernemen wordt ontnomen. Hij gaat absoluut aan de vraag voorbij hoe dit nu heeft kunnen gebeuren.

Hoe moeilijk het ook lijkt voor te stellen maar als dhr. Verberk of van de Brink zouden worden opgepakt wegens afpersing zou dat niet betekenen dat de MP of HV in deze situatie zou zitten. Of als de Nedlloyd bestuursvoorzitter voor een dergelijk vergrijp zou worden aangehouden zou niet betekenen dat de organisatie meteen zou omvallen. Tegendeel. Krachten zullen zich bundelen en de rust zou 'geforceerd' worden.
Bij de EAG is dit vanaf de eerste minuut niet het geval geweest. Van alle kanten werd ondervonden dat het geheel een vreemde constructie had en dat het als los zand aan elkaar hing. Er waren uiteraard mensen die ook hier kansen zagen en deze met beide handen hebben aangegrepen. Bij nader onderzoek en met een beetje kennis van zaken kan je van een afstand zien dat de funderingen van de onderneming niet in orde waren. Als je zo cash focused bent dat je cash geld uit de zakken van jonge jongens klopt om je luchtvaart-natte-droom te verwezenlijken heb geen bestaanrecht binnen diezelfde luchtvaart. Als je een directeur aansteld met een nogal duister verleden en geen enkele luchtvaart ervaring van betekenis hebt ben je ronduit dom bezig. De hele operatie is gebaseerd op list en bedrog. Alle kleine Exel groepjes zijn ontstaan/opgekocht door subsidie van de EU. In feite run je een onderneming op gekregen geld. Ja, zo kan ik het ook. Je kleine luchtvaart divisie in nederland moet het hebben van de feeder functie van de KLM. Op het moment dat deze geen aansluiting meer heeft is het gedaan.
De ICA operatie van HXL is niets meer dan een op kostprijs gestoelde operatie waarbij je langzamer je crediteuren betaald dan je je geld binnenkrijgt. dat komt dus meer neer op handig boekhouden dan op kennis van de markt. En als je daar dan achterkomt, ga je kijken waar nog wat valt te verdienen en dat is geweest in de IT europa. Als je dan geen stoelen op een eerlijke manier kunt verwerven door een mooi product te leveren dan ga je iemand kopen! (onze TUI Steven!)

Hoe triest het ook is, maar ik heb geen hoop dat de EAG zal overleven. Op de werkvloer heerst enkel en alleen een negatieve stemming over alles wat met Exel te maken heeft. Alles en iedereen rent gillend weg. Als de TO de keus hadden gehad waren ze per direct weg geweest. Maar enkel en alleen omdat er zo'n groot bedrag vooruitbetaald is zal er nog gevlogen gaan worden. Op de dag dat de TO z'n laatste betaling heeft gedaan binnen het seizoen zal de laatste dag zijn dat er wordt gevlogen.

De hoop die er uitgesproken wordt om in het schreinende geval van jonge co's met mega schuld een regeling te treffen is goed bedoeld maar ik ben bang dat er ook heel veel schreinende gevallen buiten de cockpit zullen zijn die evenveel aandacht zullen vereisen. Ik hoop dat de overheid nu eens een vinger aan de pols houdt en corrigerend optreedt in gevallen als EAG. En het meest vervelende; het einde is nog niet in zicht.
 
Heren, je kunt die betaling wel vergeten. Jullie hebben geen recht op dat geld, je hebt er immers een type-rating aan over gehouden. Bovendien; al zou Erik de V. jullie willen betalen, hij mag 't niet eens... alle schuldeisers gaan namelijk voor.

Laat dit ook een les zijn voor alle aspirant-vliegers die staan te trappelen om 50(!) duizend euri extra te investeren voor een baan waar de honden geen brood van lusten.

Ik leef mee met al die EAG collega's van jullie. Ik ben er wel van overtuigd dat je wel weer een nieuwe baan zult vinden.
 
maar....

maar....

Ik wil niet lullig doen maar iedereen zit te g..len op de big jet, waarschijnlijk ingegeven door de kls, nls of weet ik veel wie. Verkooppraatjes zijn het en wij stinken er in. En nu is de nl-se luchtvaart naar de kloten voor de mensen die niet bij de "big-3" terrecht kunnen (of mogen) komen (om wat voor l.llige reden/excuus) dan ook.
Ikzelf werk voor een NEDERLANDS bedrijf, in het buitenland en heb ONTZETTEND veel plezier in mij werk, maar ja, ik vlieg maar "een turbo-proppie".
Ik voel erg mee met de mensen bij exel, en wens ze al het beste.
Wees gewaarschuwd, het gras is niet altijd groener bij de buren!

Succes Exelers!
 
@meester,

Geen grote blijk van kennis van wetgeving.
Ten eerste personeel en belastingen zijn preferente schuldeisers, dus die gaan voor, ten tweede zijn er contracten (trainingscontracten) afgesloten toen exel er al slecht voor stond, en goed koopmanschap houd in dat indien een koopman kennis heeft, danwel heeft kunnen hebben van een situatie welke een afgesloten overeenkomst in gevaar kan brengen, deze overeenkomst niet gesloten mag worden, derhalve is er sprake van een persoonlijke aansprakelijkheid. Dientengevolge kan beslag gelegd worden op de persoonlijke bezittingen van de verantwoordelijken.
Ten slotte, is het aangaan van een overeenkomst in de wetenschap dat niet voldaan kan worden aan de uitvoering van deze overeenkomst een duidelijke vorm van wanprestatie (zie jurespudentie) En opzettelijke wanprestatie is oplichting. Dus zal eveneens aangifte van oplichting gedaan moeten worden.

Dus EC en andere gedupeerde XLers. zoek een advokaat (VNV kent wel goede) en begin, rust niet voordat het recht gesproken heeft. En laat direct beslag leggen, want Erikje verkoopt al zijn bezittingen.

PS niet alleen EdV is aan te pakken, maar ook de personen die het contract hebben getekend.

suc6

Legal Dodo
 
Echo Charlie!
Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb ook een aantal klasgenoten en vrienden die voor de exel club vliegen! Ik ben alleen ontzettend bang voor jullie, dat als de Exel-kip eenmaal geplukt is door de schuldeisers, er helemaal niks maar ook niks voor jullie overblijft!:(
Ik wens jullie veel sterkte en succes!!!
 
Wat erg!

Wat erg!

NL-luchtvaartwereld zit nu wel in diepe crisis, moeten we wel bevatten. Eerst Air Holland, dan DutchBird en daarna EAG, dat is te veel voor woorden. Ik voel met jullie mee. Zakenmensen zijn nooit te vertrouwen als manager in een bedrijf als direct om geld gaat. In ieder geval moeten de vakantiegangers die naar de zon willen gaan alleen met HV of MP gaan vliegen. De chartermarkt is in NL heel kleine marge geworden zodat er geen sterke 3de chatertmaatschappij kan ontstaan. Zoals EdV in poilitiek in wil gaan is niet echt gelovig, maar hij wil dolgraag minister van Justitie worden! Heeft Edv te maken gekregen met verschillende politici? Ik heb sterke vermoeden na die vele topics over EdV dat bij Rijksluchtvaartdienst heel rommelig is geweest, met vooral corrupte ambtenaren die zaken deed om Air Holland in de lucht te houden. Dat is gedaan om AOL van Air Holland zo lang mogelijk geldig te blijven en daarom kon AH III met witwassen geld zelfs blijven vliegen. Zou dat zelfde geval zijn bij EAG of DutchBird? KLM moet goed blijven oppassen voor zijn eigen managers of directieleden, want dat heb je weer dezelde soapverhalen op forum. Dus, komen er dan eindelijk buitenlandse chartermaatschappijen de diensten opzetten op Schiphol. Zoals bijvoorbeeld LTU of Britannia Airways?

We zien wel,
 
Berven: forget it but. LTU en Brittania opereren duurder dan de gevestigde orde. Ze zijn kansloos. Nederland heeft de laagste stoelprijzen van Europa (wat zeg ik, de wereld). Alleen al daarom is iedere nieuwe poging gedoemd om te mislukken.
 
Last edited:
Futile exercise

Futile exercise

Echo Charlie (and the rest of you in similar circumstances)

I can understand why you'd write this letter - however in my part of the world we have an expression for the usefulness of this sort of thing:-

Pissing into the wind

If you want to do something useful hire a lawyer and sue these bastards - start with whoevers name is on your contract and work your way up to Erik.

Make sure you go public - maximum public humiliation (using the truth)is the best way to deal with Erik

You may have to get in line - a lot of people want a piece of Erik's sorry ass!
 
Re: Wat erg!

Re: Wat erg!

Berven said:
Zakenmensen zijn nooit te vertrouwen als manager in een bedrijf als direct om geld gaat.

En wie zouden dan een bedrijf moeten leiden, jij? Een bedrijf wordt naar mijn mening altijd opgezet om winst te maken (behalve de tertiaire sector/non-profit).
 
Naar de advocaat

Naar de advocaat

Originally posted by dodo
Ten eerste personeel en belastingen zijn preferente schuldeisers, dus die gaan voor, ten tweede zijn er contracten (trainingscontracten) afgesloten toen exel er al slecht voor stond, en goed koopmanschap houd in dat indien een koopman kennis heeft, danwel heeft kunnen hebben van een situatie welke een afgesloten overeenkomst in gevaar kan brengen, deze overeenkomst niet gesloten mag worden, derhalve is er sprake van een persoonlijke aansprakelijkheid. Dientengevolge kan beslag gelegd worden op de persoonlijke bezittingen van de verantwoordelijken.
Ten slotte, is het aangaan van een overeenkomst in de wetenschap dat niet voldaan kan worden aan de uitvoering van deze overeenkomst een duidelijke vorm van wanprestatie (zie jurespudentie) En opzettelijke wanprestatie is oplichting. Dus zal eveneens aangifte van oplichting gedaan moeten worden.


Beste EC,

Ik denk dat de beste info inderdaad van dodo afkomt. Hij heeft voor zover ik het weet gelijk. Bestuurlijke verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid zijn hier aan de orde. Te beginnen met een aanklacht tegen degene wiens handtekening onder jullie contract staat. Zeker als dit om een contract gaat wat onlangs is afgesloten.

Of je hier geld mee terug krijgt durf ik niet te zeggen. In ieder geval slaap je ook zonder die centen misschien beter als je weet dat de mensen die verantwoordelijk zijn hun straf niet ontlopen.

Veel sterkte ermee!
 
Back
Top