Boek van W. Kershner ervaringen?

Appelle

New member
Hallo iedereen, alvorens ik aan mijn PPL wil beginnen heb ik besloten me even goed in de materie in te lezen op de meest algemene manier mogelijk. Ik heb zonet het boek : the Student Pilot's Flight Manual (door William Kershner) aangeschaft maar het is een boek uit Amerika waar de FAA geldt. In hoeverre heeft dat invloed? Of is het in het algemeen hetzelfde op een paar verwaarloosbare verschillen? Heeft iemand überhaupt ervaring met dit boek? Ik heb er op airwork niks over kunnen vinden.
 
Kershner is leuk en vermakelijk op zijn manier. Heb zelf drie delen van hem (instrument en advanced, naast PPL) Maar het sluit naar mijn mening niet goed aan op de europese, dan wel nederlandse theorie.

Ter leering ende vermaeck, meer niet. (Vliegtuig blijft vliegtuig en wat Kershner schrijft is natuurlijk wel correct maar ik bedoel te zeggen dat dit boek niet de diepgang biedt die misschien voor een theorievak in NL nodig is)

Misschien verstandig om eens bij de vliegscholen die je op het oog hebt, na te vragen wat zij gebruiken dan wel aanbevelen.
 
Last edited:
Ter leering ende vermaeck, meer niet. (Vliegtuig blijft vliegtuig en wat Kershner schrijft is natuurlijk wel correct maar ik bedoel te zeggen dat dit boek niet de diepgang biedt die misschien voor een theorievak in NL nodig is)

+1

Dat vliegen werkt natuurlijk overal hetzelfde.
Alle FAA publicaties zijn gratis te downloaden maar gebruik het om je algemene kennis te vergroten en niet om te leren voor een Nederlands examen.
http://www.faa.gov/library/manuals/aviation/

Vroeger, heeeel lang geleden toen ik mijn PPL deed, vorige eeuw zelfs, wist ik niet wat het Mossbach boek met "remklappen" bedoelde terwijl ik wel de term "flaps" kende.
Kan je snel een puntje kosten op een examen.
 
De motor loopt ralenti..... Goede voorbereiding op een Boeing AFM waarin elk vliegtuig een airplane is gemaakt van aluminum.
 
Back
Top