Blaadjes?

Sweetsurrender

New member
Nu ik ben (bijna) ben toegelaten tot de KLS, wil ik me toch nog wat meer gaan verdiepen in de luchtvaart. Ik ben nooit iemand geweest wiens motivatie zich liet meten in de hoeveelheid vliegtuigjes op mijn kamer, of de blaadjes naast mijn bed, maar begin dat toch steeds meer te worden...
Ik vraag me eigenlijk af wat een goed maand/weekblad is. En dan gewoon algemene info over het vliegen, op zowel sport- als commercieel niveau. Wat zijn jullie ervaringen met verschillende bladen er is er misschien één die er echt uitspringt?

Hoor het graag van jullie. Bedankt!
Sweetsurrender
 
Piloot en Vliegtuig?

Mee eens! een aanrader!

Heel divers blad... Van ontwikkelingen en aankopen van de grote maatschappijen... tot het vliegtuigje van boer piet dat in sloot is gelazert...

Leuk om te lezen!
 
Flight International, kan je alle banen doorstrepen en omcirkelen die je wel/niet wil.;)

Maar nu even serieus bedoeld, het is wel een goede manier om de markt in de gaten te houden. De movers, shakers en losers van de industry. Het is een weekblad dus zeer up to date. Jaarabo is niet goedkoop.

P&V is ook een goed blad, qua marktkennis blijf je dan (mijn inziens maandelijks) beperkt tot Benelux/EU nieuws, maar goede artikelen over systemen en wetgeving e.d. en zeker een paar goede columnisten.
 
Flying Magazine

Flying Magazine

Hee Sweetsurrender,

Lees zelf elke maand trouw het amerikaanse blad FLYING.

Het is uiteraard vooral gericht op de General Aviation in de VS, maar leest lekker en het meeste is uiteraard ook van toepassing in NL. Verder krijg je bij een lidmaatschap van de AOPA-NL het blad AOPA Pilot, wat interessante info geeft over de Nederlandse en Europeese luchtvaart. Uiteraard is Piloot en Vliegtuig ook een prima tijdschrift, maar dit zijn dus wat alternatieven

Zeker als je een abonnement neemt op de FLYING is het interessant. Voor een abo van 12 maanden betaal je 25 USD (19,25 Euro) en bij een abo van 24 maanden is het 37 USD (28,49 Euro). Voor een dik blad elke maand vind ik dat zeker niet te duur....

Succes verder met de KLS!
 
Airliner World. Puur gericht op de airline business (duh), dus verder geen pagina's vol over de nieuwe Katana of zo (zoals in P&V bijvoorbeeld).... Mijn persoonlijke voorkeur in ieder geval...
 
Off topic

Off topic

Ik ben nooit iemand geweest wiens motivatie zich liet meten in de hoeveelheid vliegtuigjes op mijn kamer, of de blaadjes naast mijn bed,


Maarruh, je hebt toch wel minstens 352 keer TopGun gezien? En als er "bepaalde andere" bladen naast je bed lagen ben je zeker geen mindere piloot. :grijns:
 
Hee Sweetsurrender,

Lees zelf elke maand trouw het amerikaanse blad FLYING.


Zeker als je een abonnement neemt op de FLYING is het interessant. Voor een abo van 12 maanden betaal je 25 USD (19,25 Euro) en bij een abo van 24 maanden is het 37 USD (28,49 Euro). Voor een dik blad elke maand vind ik dat zeker niet te duur....

Succes verder met de KLS!
Ik kocht die dingen weleens los:niet_bli: van die 25usd kon ik er ongeveer 2 kopen. Bedankt voor de tip
 
flight international is naar mijn mening toch wel een hele goede als je meer wilt weten over en bij wilt blijven in de luchtvaart industrie. De europesche airline business komt ruimschoots aan bod. Ook zijn er aardige secties over military en business aviation.

Dit is niet alleen heel leerzaam maar ook handig voor voorbereiding op sollicitatie gesprekken. Je kunt namelijk vaak e.e.a. over je airline in spe lezen en je inlezen in actualiteiten die betrekking hebben op je potentiele werkgever.

Daarnaast gebruiken de meeste europesche airlines Flight International als blad om job advertenties in te plaatsen.

Tot slot valt de abo prijs wel mee als je student bent bij een "bekende" luchtvaartopleiding. je krijgt namelijk een behoorlijke studentenkorting. Volgens mij betaalde ik toen rond de 80 euro per jaar (nu nog steeds trouwens :grijns: ) nadat ik een copy van mijn schoolpasje had doorgefaxt (dont qoute me on exact figures or "accepted" flight training operators elegable for discount).

Loop een bruna binnen en koop een paar verschillende bladen zou ik zeggen! maak dan je keuze!

succes met opleiding en je bladkeuze! ;)

Jax

PS ik werk trouwens niet voor ze!
 
Voor de GA-sector vind ik het Engelse Pilot erg goed (http://www.pilotweb.aero/). Ook loont het om lid te worden van AOPA-US, hun AOPA Pilot en AOPA Flight Training magazines zijn goed leesvoer. Het Nederlandse AOPA blad is ook een aanrader.

Met P&V maak je een veilige keuze, maar is wat mij betreft zeker geen topblad. Wel de nodige info over de commerciële luchtvaart.

Wat je zal wellicht verbazen is hoe goed de flight simulation bladen zijn (met name PC Pilot (UK) en Computer Pilot (US/AUS), maar als je helemaal niet geïnteresseerd bent in vliegen met MS Flight Simualtor is dit geen optie natuurlijk.

FLYING heeft een geweldige kwaliteit (en is in losse verkoop schrikbarend duur, net als alle andere buitenlandse bladen), maar wel erg van je bed voor Nederlandse GA vliegers. De ene Jet na de andere...
 
Ik lees zelf Piloot en vliegtuig al een hele tijd maar ben daar niet meer zo positief over. Vroeger had ik het gevoel dat de stukjes echt door vliegers werd geschreven. De laatste tijd is veel algemener.

Todays Pilot heb ik pas geleden eens gekocht en dat is absoluut top.
 
Flight international is echt aan te raden. Vind het een heel goed blad.
Ok ik lees echt niet alle artikelen maar er staat veel goed spul in.

Verder natuurljik de FHM, playboy enz... Dat mag niet ontbreken tijdens de cruise :D
 
FHM (US edition), Maxim, Playboy, USA Today, Elsevier and Newsweek. Ongeveer in die volgorde in cruise.
Die eerste 3 bladen kun je genoeg motivatie uit halen!
 
Last edited:
misschien geen luchtvaarttijdschrift, maar in QUEST staat deze maand een heel stuk over piloten. Is erg leuk om te lezen!
 
Back
Top