Betaalbaar Scholen om PPL te halen

@Mark

RPL past denk ik het beste bij jou en zoals Nosig al zei; het heeft niks met zweefvliegen te maken. Op Valkenburg(EHVB) kan je je RPL-TMG (Recreational Pilot License-Touring Motor Glider) en/of RPL-SEP(Single Engine Piston) halen.
Voorbeelden en info over de types (bij de ACV):

TMG
-Diamond Dimona HK36
-Grob 109A/B
De ACV (Aeroclub Valkenburg) bezit ook deze vliegtuigen.

Verschil: De Grob is een taildragger en is dus iets moeilijker vliegbaar vergeleken met de HK36. Echter is deze HK36 een relatief nieuwe vliegtuig, maar is ook iets duurder

Prijzen: De Grob is te huur voor 68 euro per uur (incl. Instructie van RLI)
De Dimona is 88 euro per uur (incl. Instructie van RLI)

Met dit brevet kan je in heel Nederland vliegen en zelfs in bepaalde delen van Duitsland en ik dacht ook een klein deel van Engeland. {correct me if I'm wrong}

Een TMG is een motorzweefvlieger dus kan alles op eigen kracht doen en heeft daarnaast een optie tot zweven, voornamelijk door de lange vleugels.

SEP
-Diamond Katana
-Piper Cub
-Cessna "...."

Van deze vliegtuigen bezit de ACV alleen de Diamond Katana en dat is dan ook de enige SEP van de club.

Prijs: Ook de Katana kan je per uurtje voor 88 euro meenemen (incl. instructie van RLI)

Op dit moment staat de Katana op EHHV, maar komt na de zomer ZSM terug.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder wil ik even kwijt dat de ACV een zeer gezellige club is op een zeer mooi veld met twee asfaltbanen(!). Voor verdere kosten moet je even op de website kijken, maar je hoeft dus ook geen landingsgelden te betalen op EHVB.

Kortom: Bij de ACV kan je voor "USA-prijzen" zoals jij dat volgens mij noemde, heerlijk vliegen. Dit komt omdat alles vrijwillig wordt gedaan.

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben en nogmaals voor meer info; SITE, take a look!


CYA
www.pilotweb.nl
 
Back
Top