Beste vooropleiding?

Ik vind dat de vooropleiding zowieso ondergeschikt moet zijn aan een aantal zaken.

- Drive die je hebt voor het vliegen
- Personality
- Beetje kunnen sturen

De hele discussie VWO of HAVO vind ik redelijk onzinnig.

goed verhaal, maar in tijden van veel aanbod dan vraag je eerst een hoge vooropleiding voordat je mensen uitnodigt voor de selectie en grading.
Waarom? Daarom,. omdat dat makkelijk is.

Verder; gradings voor vliegscholen zijn altijd makkelijk voor de mensen die het halen en onwijs moeilijk voor de mensen die zakken.

we hebben tenslotte een beroep waar we 99% van onze carriere maar 10 % van onze capaciteit worden geacht te gebruiken om koffie te drinken en het fms op te zetten. Die andere 90% is voor als er gele en rode lampjes gaan branden.
In het algemeen kan ik denk ik wel zeggen dat een vooropleiding wel iets zegt over hoeveel reserve capaciteit je dus in de cockpit overhoudt.
Iedere aap kan leren vliegen, maar je moet wel 'iets' hebben om te zorgen dat je elke TQ, TR of check vrolijk naar de sim kan lopen zonder het gevoel te hebben weer achter de feiten aan te lopen; want dan heb je niet zo vol lol in je vak.

EDIT als mijn neus niet zo lang was,. had ik gelezen dat je 2 posts verder het zelfde veel beter zelf wist samen te vatten..
 
Back
Top