Beste vliegopleiding?

Beste vliegopleiding?


  • Total voters
    108
Volgens mij kan je via EPST een opleiding volgen en bij Oxford. EPST huurt de stoeltjes bij Oxford en ik heb de indruk (!) dat EPST strenger aan de poort is dan Oxford en je moet meen ik ook hoger scoren bij EPST, dus ik zou wel willen stellen dat er verschil is. Ik schat in in ieder geval qua baankans en daar gaat het denk ik toch om.
 
Als ik alle vliegopleidingen in de poll zou opnemen dan was het heel onoverzichtelijk geworden, daarom heb ik de vliegscholen genomen die voor Nederland het meest voor de hand liggen. Ik had achteraf alleen de sponsorships apart nog willen hebben maar dat gaat niet meer.
 
Anders komt je lijstje dr zo uit te zien...


Aeronautical Academy of Europe
American Aerotec
Aviation Academy
Atlantic Flight Training
BCFTC
Belgian Flight School
Ben Air Flight Academy
BFS Business Flight Salzburg Bedarfsflug
Bristol Ground School
Cabair
Center Air Pilot Academy
Cranfield Aviation
Dutch Flight Academy
EagleJet International
European Flight Training
FlightCrew Academy
Flight Track Aviation Training
Flight Training Europe
Fly PFT
Flying Academy
Gestair
Griffon Aviation
Ground Training Services
Hrvatsko Zrakoplovno Nastavno Srediste
Hub Air
InterCockpit
International School of European Aviation
KLM Flight Academy
Lets Fly
London Metropolitan Uni
Naples Air Center
Nationale Luchtvaart School
New Centre d'Aviation Générale
Orlando Flight Training
Oxford Aviation Training
Pilot Training College
Private College of Transportation
RWL German Flight Academy
Skymates
Scandinavian Aviation Academy
Stella Aviation Academy
Top Fly
Western Australian Aviation College
 
Ik vind niet dat EPST hoort bij Oxford.
Dus ik mis; Oxford, CTC Aviation en Flight Training Europe.

Ik mis inderdaad Flight Training Europe. Orbit Groundschool in Arnhem doet de selecties voor deze FTO, dus het hoort er denk ik zeker tussen.
 
Er gaat al een eeuwenlange discussie over 'welke vliegschool is het best'. Daar kwamen de scholen die je noemt niet eens in voor.
De scholen van de poll zijn toch wel de grootste van NL.

Ik wacht niet op een discussie over welke school er nu wel/niet tussenhoort.:grijns: (hebben we dat weer;))
 
Welke heb je meer baankans bij dan, EPST of Oxford?

Volgens mij kan je via EPST een opleiding volgen en bij Oxford. EPST huurt de stoeltjes bij Oxford en ik heb de indruk (!) dat EPST strenger aan de poort is dan Oxford en je moet meen ik ook hoger scoren bij EPST, dus ik zou wel willen stellen dat er verschil is. Ik schat in in ieder geval qua baankans en daar gaat het denk ik toch om.
 
Dat zou in feite niks moeten uitmaken, je volgt je opleiding bij OAA. Net zoveel kansen als andere OAA studenten lijkt me.
 
Welke heb je meer baankans bij dan, EPST of Oxford?


EPST. Als student via EPST bij OAA heb je na je opleiding alle mogelijkheden die via OAA aan studenten worden geboden. Daarnaast heb je nog de contacten van EPST. Andere OAA studenten kunnen geen gebruik maken van EPST.

Bij sollicitaties kun je dus kiezen welke naam je gebruikt. Voor een sollicitatie bij bijv. BA kun je dus OAA meer tot uiting laten komen, waarbij je voor bijv Transavia gebruik maakt van EPST.
 
Er zijn diverse goede opleidingen , maar het allerbelangrijkste is het vervolgtraject .
Welke opleiding geeft je de grootste kans op een betaalde baan
 
Lastige vraag.
De selectie bij EPST, hearsay!, heet strenger te zijn dus dat zou in het voordeel van EPST moeten werken. Volgens mij legt EPST de lat hoger qua score dan Oxford en dat zou betekenen dat een werkgever daar de voorkeur aan zou kunnen geven. Maar dat is niet meer dan een educated guess!

Wie in de praktijk de beste papieren heeft? Durf ik niet te zeggen. Wil ik mijn handen niet aan branden. Maar ik weet zeker dat er personen zijn op het forum die dat wel kunnen.
 
Ben niet helemaal meer up to date, maar een tijd terug werd er door ex-OAA studenten op het OAA-forum idd geklaagd dat EPST'ers soms voorrang kregen als de school iemand moest voordragen. Is ook wel logisch EPST is hun grootste klant, en deze zullen ze gewoon tevreden willen houden.
 
Sorry Surferboy,

Dat zou er mee te maken kunnen hebben, maar het is niet bewezen, dus dat vind ik een beetje suggestieve uitspraak. :1855:
 
Hoezo suggestief, EPST heeft gewoon een contract met OAA dat ze kunnen opzeggen als ze niet tevreden zijn. En aangezien EPST een veel grotere klant is dan welke Wannabe in z'n uppie zal OAA wel 3 keer uit kijken voordat ze dat contract verliezen. D'r is weinig te bewijzen natuurlijk, maar zoals ik al zei staat (stond?) er heel veel interessante info op PPrune en OAA-fora.
 
nutteloze poll, eerder een check welke school de meeste leerlingen op dit board heeft. Daarnaast is niemand in staat de scholen objectief te vergelijken aangezien niemand bij alle scholen de opleiding nog een keer heeft gedaan of een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd.
 
Ik kan me voorstellen dat men liever de grootste afnemer tevreden houdt dan een enkele student. True!

Als ik jouw post lees dan komt het bij mij over alsof men alleen op basis van commercieel belang EPST studenten aanneemt. Dat vind ik wat kort door de bocht.
Heel kort door de bocht : Uiteindelijk zou het mij eigenlijk geen bal kunnen schelen waar ik mijn opleiding zou volgen, als ik maar bij de specifieke school X de beste baankansen zou hebben!

Eens : De poll is niet representatief. Stel dat iedereen zou beantwoorden op basis van ervaringen wie er nu het meeste waar wordt aangenomen, dan is het niet meer dan een aardige indicatie, maar dat is beter dan niets.
 
'T zal niet zijn uit liefdadigheidsbelang gok ik...;) Denk dat er verder weinig verschil zal zitten tussen mensen die opgeleid zijn door OAA en mensen die opgeleid zijn door OAA.....EPST doet enkel selectie en MCC if i'm not mistaken.
 
Puur en alleen al de term 'beste school' is de basis van de grootste en eeuwig durende discussie hier op airwork. Men zal er nooit over eens worden wat nou de kenmerken zijn van een goede school.

Goede sfeer?
Goede koffie?
Goedkoop?
Actieve baanbemiddeling?
Preferred supplier?
Glass cockpits?
Goede instructeurs?
Een dure combinatie?
Een goedkope middenweg?
Een goedkope doe-het-zelf pakket?

De beste school is die ene die er na lang lezen van de argumenten pro en con op Airwork het beste bij JOUW persoonlijke situatie past. Wil je een betere kans bij de KLM met het risico dat het Wizzair wordt inclusief een enorme schuld bij de ABN? Of ga je liever goedkoop backpakkend en bushvliegend je carriere tegemoet? Of hou je je zelf het liefst voor de gek? Voor iedere gek is er wel een vliegschool! Dus zo'n poll heeft weinig nut. Nog los van het feit dat hij op geen enkele manier representatief is, zoals al eerder is gezegd. Hoe dan ook, succes met je keuze Cyberboy, hou je ogen goed open en gebruik je verstand.
 
Back
Top