Beslag op 4 Fokker 50's
Beslag op 4 Fokker 50's
Weet iemand of dit de KVA-->KVD zijn die sinds 2004 een andere inschrijving tov de rest van de vloot hebben (Exel?).
AMSTERDAM – ExelAviationGroup aandeelhouder en zakenman Niek Sandmann heeft deze week beslag laten leggen op vier Fokker-50 toestellen van Air Exel, dit melden Arnold Burlage en Bart Mos vandaag in de financiële Telegraaf. Sandmann is samen met Erik de Vlieger aandeelhouder in de luchtvaartmaatschappij. De beweegredenen van Sandmann benoemde Exel directeur Harm Prins, eerder deze week tegenover Luchtvaartnieuws, als onduidelijk.
Tijdens de detentie van Prins in december 2004 is Sandmann, volgens hem, in contact getreden met de KLM om te praten over samenwerking tussen Sandmann´s Dutch Eagle Express, die vluchten uitvoert voor de ExelAviationGroup (EAG) tussen de Antilliaanse eilanden, met concurrent KLM.
Volgens de Telegraaf journalisten is de beslaglegging het volgende hoofdstuk in een kluwen van miljoenenclaims die over en weer zijn neergelegd binnen de Exel Aviation Group. EAG-dochter Air Exel, dat werkt aan een doorstart met een geïnteresseerde investeerder, lijkt als gevolg van de beslagen definitief aan de grond te blijven.
Harm Prins verklaart nu tegenover de krant dat Sandmann Air Exel met de beslaglegging definitief het zwijgen op wil leggen. Prins meldde twee weken geleden namelijk alles in het werk te zullen stellen om de € 12 miljoen terug te halen die Air Exel tegoed heeft van zusterbedrijf Bonair Exel. Deze onderneming is eigendom van Sandmann, die de schuld afwijst.
Sandmann werkt momenteel aan het overhevelen van zijn maatschappij naar een nieuwe maatschappij: Dutch Antilles Express. KLM heeft aangegeven met deze maatschappij in gesprek te zijn over het vervoer van KLM-passagiers in het Caribische gebied.