Beslag op 4 KLC Fokker 50's

NKAWTG

New member
De Belastingdienst heeft hedenmiddag op een aantal Fokker 50's van de KLM Cityhopper beslag gelegd. De registraties PH-KVA, PH-KVB, PH-KVC blijken zich in een financiele constructie te bevinden die rechtstreeks banden heeft met het bedrijf van Erik de V. Een aantalvan deze F-50's vlogen om die reden de laatste tijd ook alleen binnen NL.

To be continued....wie weet meer?
 
We krijgen als het goed is ongeveer 15 A-330's, maar of de lijnen zo vol zitten, dat die daar op worden gezet, weet ik niet. :D

Als dit verhaal waar is, dan zijn de rapen gaar. Dan mag het management zich wel eens achter de oren krabben of ze wel goed hebben gedaan, aan deze constructie. Ik kan het me bijna niet voorstellen, dat dit verhaal waar is. Lijkt me heel stug. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
 
Ik had al eens eerder van deze constructie gehoord. Exel zou dan 4 F50s gaan opereren voor KLC. Ik had alleen begrepen dat dit was afgeketst. Ik heb net voor de gein eens wat registraties ingetypt in het register op www.scramble.nl . De houder is nog steeds KLC, maar volgens deze database heeft op 2 nov 2004 een mutatie plaatsgevonden voor de PH-KVA t/m D. Voor de E en verder staan data in 1991 vermeld.

Erik.
 
weet iemand of dit directe gevolgen heeft voor de dienstregeling van klm voor de komende dagen zoals bijvoorbeeld maastricht-ams en eindhoven-ams?
 
The Skymaster said:
@ Flying Dutchman

KLC heeft extra F-70's aangetrokken. Deze zullen vast de F-50 vervangen.

Zouden dat ook 100s kunnen zijn? Het aanbod van 70s op de markt is nou niet echt gigantisch te nomen...

Erik.
 
Dus new-hires kunnen in dat geval weer op de F70 komen? (indien ze niet als 2e2e moeten instromen)
 
Gisteren nog zowel de KVA/B/C zien vliegen, dis het verhaal zal wel wat anders zijn dan zo overkomt...

En volgens de laatste berichten blijft KLC gewoon vanaf EIN vliegen...
 
Verhaal is mij ter ore gekomen via iemand van KLC OPS die naarstig op zoek was naar oplossingen, daar er een reele dreiging ontstond voor alternatieve vluchtuitvoeringen met 4 F-50's 'down'...

Als ze gewoon vliegen zal er achter de schermen wel een regeling getroffen zijn. Feit blijft wel dat de reg's binnen NL actief zijn/waren....
 
Flying Dutchman said:
Dus new-hires kunnen in dat geval weer op de F70 komen? (indien ze niet als 2e2e moeten instromen)

Vooralsnog is het alleen maar mogelijk om als CO F50 of SO binnen te komen en aangezien er nog genoeg F50's rondvliegen, zal daar niet zo snel verandering in komen, zeker gezien de uitstroom van de F50 divisie...

(zag vandaag nog 4 gespannen smoeltjes in het bemanningen centrum vertrekken voor F50 circuitexamen..)
 
Beslag op 4 Fokker 50's

Beslag op 4 Fokker 50's

Weet iemand of dit de KVA-->KVD zijn die sinds 2004 een andere inschrijving tov de rest van de vloot hebben (Exel?).

AMSTERDAM – ExelAviationGroup aandeelhouder en zakenman Niek Sandmann heeft deze week beslag laten leggen op vier Fokker-50 toestellen van Air Exel, dit melden Arnold Burlage en Bart Mos vandaag in de financiële Telegraaf. Sandmann is samen met Erik de Vlieger aandeelhouder in de luchtvaartmaatschappij. De beweegredenen van Sandmann benoemde Exel directeur Harm Prins, eerder deze week tegenover Luchtvaartnieuws, als onduidelijk.

Tijdens de detentie van Prins in december 2004 is Sandmann, volgens hem, in contact getreden met de KLM om te praten over samenwerking tussen Sandmann´s Dutch Eagle Express, die vluchten uitvoert voor de ExelAviationGroup (EAG) tussen de Antilliaanse eilanden, met concurrent KLM.

Volgens de Telegraaf journalisten is de beslaglegging het volgende hoofdstuk in een kluwen van miljoenenclaims die over en weer zijn neergelegd binnen de Exel Aviation Group. EAG-dochter Air Exel, dat werkt aan een doorstart met een geïnteresseerde investeerder, lijkt als gevolg van de beslagen definitief aan de grond te blijven.

Harm Prins verklaart nu tegenover de krant dat Sandmann Air Exel met de beslaglegging definitief het zwijgen op wil leggen. Prins meldde twee weken geleden namelijk alles in het werk te zullen stellen om de € 12 miljoen terug te halen die Air Exel tegoed heeft van zusterbedrijf Bonair Exel. Deze onderneming is eigendom van Sandmann, die de schuld afwijst.

Sandmann werkt momenteel aan het overhevelen van zijn maatschappij naar een nieuwe maatschappij: Dutch Antilles Express. KLM heeft aangegeven met deze maatschappij in gesprek te zijn over het vervoer van KLM-passagiers in het Caribische gebied.
 
Tsja, er zijn inderdaad 4 F50 (volgens mij idd KVA/B/C/D) naar een van de vele ondernemingen van de Vlieger gegaan. Echter ik weet ook dat gisteren de KVB de hele dag nog lekker rondvloog, tussen AMS en EDI...

Dus...
 
Is er nu beslag gelegd op die F50s of vliegen die nu nog?

Dit bericht heb ik immers nergens anders dan op luchtvaartnieuws gezien...



greetzzzz

S-tail
 
S-tail said:
Is er nu beslag gelegd op die F50s of vliegen die nu nog?

Dit bericht heb ik immers nergens anders dan op luchtvaartnieuws gezien...



greetzzzz

S-tail

Op papier is er misschien beslag gelegd, in praktijk vliegen ze nog steeds..
 
flyboy.nl said:
Ik heb net voor de gein eens wat registraties ingetypt in het register op www.scramble.nl . De houder is nog steeds KLC, maar volgens deze database heeft op 2 nov 2004 een mutatie plaatsgevonden voor de PH-KVA t/m D. Voor de E en verder staan data in 1991 vermeld.
In juli 2003 stond de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. nog als houder en eigenaar vermeld voor de KVA t/m D (vanaf E alleen als houder), in 2005 is houder KLM Cityhopper B.V. geworden. Het eigendom is dus idd overgegaan naar iemand anders in de tussentijd.
 
Even een zijlijntje; wij doen bij de MAC het laatste half jaar veel KLC vluchten, iemand enig idee waarom? Heeft KLC veel Fokkertjes in groot onderhoud of structureel te weinig cap?THX!
 
Back
Top