beroepsongeschiktheid verzekering

letswing

Member
Hoi allemaal,

Ik werk bij de grote Ier en vroeg mij af of iemand in een soortgelijke situatie (contractor) zit en een beroepsongeschiktheidsverzekering heeft afgesloten? Ik ben op de hoogte van een arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar gezien het feit wij piloten relatief snel een medical kunnen kwijt raken lijkt mij een beroepsongeschiktheidsverzekering verstandiger. Ik begrijp dat dit stukken duurder is dan een normale AOV, maar op de websites van de grote verzekeraars kan ik voor ons piloten niets specifieks vinden. Dus als iemand meer weet of zelf op deze manier verzekerd is, dan horen we dat graag :D
 
Een antwoord waar je wellicht niets aan hebt:
Mijn vrouw werkt als advocaat en heeft een dergelijke verzekering afgesloten bij Movir. Of deze ook beschikbaar is voor piloten durf ik niet te zeggen, maar zeker het belletje waard.
 
Met een AOV (met beroepsongeschiktheids criterium) kan ik je niet helpen, die zoek ik ook nog. Een goede LoL echter vind je bij APPN.
Laat ff wat weten als je meer info hebt over een AOV.
 
beroepsongeschiktheid verzekering

Toen ik ook nog bij de Ierse club werkte heb ik mijn assurantie tussenpersoon gevraagd of ze mij een AOV oid konden aanbieden. Het antwoord was op dat moment niet meteen klip en klaar. Na een rondje bellen met alle verzekeraars in NL kwamen ze terug met het antwoord;
" We hebben er 1 gevonden die u zou willen accepteren. Echter de te verwachte maandpremie zal zo hoog zijn dat uw volledige maandsalaris eraan op gaat en dat zal ook niet de bedoeling zijn. Toch?"

Ik heb mij later via APPN bijverzekerd voor een temporary LoL.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Toen ik ook nog bij de Ierse club werkte heb ik mijn assurantie tussenpersoon gevraagd of ze mij een AOV oid konden aanbieden. Het antwoord was op dat moment niet meteen klip en klaar. Na een rondje bellen met alle verzekeraars in NL kwamen ze terug met het antwoord;
" We hebben er 1 gevonden die u zou willen accepteren. Echter de te verwachte maandpremie zal zo hoog zijn dat uw volledige maandsalaris eraan op gaat en dat zal ook niet de bedoeling zijn. Toch?"

Ik heb mij later via APPN bijverzekerd voor een temporary LoL.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Duidelijk dus. Hoef niet meer verder te zoeken. Dank voor de reacties allen :biertje:
 
You can join the VNV as associate member and get your Loss of Licence via them.

The company this is done with is called Hiscox - you can try contacting them directly.

Or you can get information from BALPA or the Irish Pilots Association.

Don't go through an Insurance Broker - they have no clue (as you have found out).

Global-Flying@hiscox.com

If you have any questions or would like further information, please contact us via email or call us on +44 (0) 1206 773 710 in the UK or +31 (0)20 517 0707 in the Netherlands. We are open Monday to Friday GMT/BST 09:00 – 17:00 excluding UK public holidays.
 
Last edited:
Back
Top