Ben ik nou gek...?

Ik denk dat de Ieren er nog naar wilden luisteren, en ze wilden voorkomen dat de CVR gegevens verloren gingen. Wel ongebruikelijk om dat via de toren door te geven.
 
Ik denk dat de Ieren er nog naar wilden luisteren, en ze wilden voorkomen dat de CVR gegevens verloren gingen. Wel ongebruikelijk om dat via de toren door te geven.

Zou daar standaard een protocol voor zijn bij de ATC of is het een over ijverige controller met vriendjes bij de Investigation Unit? (Of gevalletje van te vaak met Ryanair meegemaakt...geintje!)

Neem aan dat de CVR stopt met recorden zodra de kist aan de gate staat met engines off en er dus niks wordt overschreven. Geen idee qua logica bij de 737. Of was het misschien een 'vriendelijke hint om niet te wissen met opzet?'
 
Snap wel wat ze willen (de tape en wat er op staat, maakt een onderzoek een stuk makkelijker en interessanter), aan de andere kant wordt er van de piloten niet verwacht (bij ons) dat ze zelfstandig CB's gaan lopen trekken.
 
Ik heb nog even de boeken er op nageslagen, maar volgens mij loopt dat ding (op de 11) altijd, zo lang er stroom up de R Emer AC Bus staat. Dus zo goed als altijd als de stroom aan staat. Hij slaat dan de laatste 2 uur audio op. Volgens mijn schema's is dat alleen te verhinderen door de zekering te trekken.

Bij ons hebben niet zo veel beperkingen mbt zekeringen. We mogen alleen bepaalde gepopte zekeringen er nooit indrukken (als we dat überhaupt ooit een goed idee zouden vinden).
 
Last edited:
@Bumperking: lijkt me dat het gaat over de gesprekken in de cockpit, niet zozeer met ATC... ?
 
Back
Top