Bedrijfsresultaat Martinair

"Wat zal er dan ook gebeuren met de arbeidsvoorwaarden en de dure CAO. De groep mensen die wel iets in MP ziet, zijn investeerders. Die willen dus wel winst zien op de lange of korte termijn en daar heeft het ook bij MP wel aan geschort gezien de passage resultaten. Het moet dan toch ergens vandaan komen. Wellicht ook betaalde service. Wie het weet mag het zeggen..."

@ HollandWanker.

Laat me raden en je vind de SP ook een top partij.
Wat een jeuk tekst, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
 
@Birdmare

Het kan natuurlijk aan mijn haar kleur liggen. Maar ik begrijp niet waaruit jij afleidt dat Hollandwing de SP een top partij zal vinden. Woorden als “een dure CAO” zijn toch meer liberale uitspraken.

Grtz Mike5
 
@ hollandwing

Ik denk dat AF en KL niet zit te wachten op een concurrent die in het vaarwater van AF en KL gaat zitten.
Een buitenlandse concurrent kan heel goed een businessplan hebben die niet concurreert met KL en AF. Zo kan het juist heel goed mogelijk zijn, dat een nederlandse overname juist heel wel kan concurrereren op KL en AF.
Ik heb gelezen dat deze NL -investeerder hoog frequent op new york wil gaan vliegen. Ik denk dat KL en AF daar niet blij mee is.
MP kan nu nog leunen op feeder vervoer van KL op hun ICA vluchten. Kan dat zo meteen nog steeds?? Of wil de NL investeerder een pan-europeese player worden???.
MP is hartstikke duur qua CAO. Wat dacht je, je denkt toch niet die piloten op de B767 en A320 dit zo maar accepteren. Weg mogelijkheid om op een MD 11 en 747 te vliegen. Scheelt salaris... (en status al is dat wat minder belangrijk)
Vele vragen......vele antwoorden........veel ruis

Hoe duur mag de bruidschat zijn???
 
@Hollandwing

Mijn opmerking was ook ironisch bedoeld omdat ik er helemaal politiek verhaal in zag.

Ik heb zelf ook liever een lekkere vette CAO. Maar een investeerde heeft nu eenmaal liever dat je op water en brood leeft. De tijd dat geld nauwelijks een rol speelde in de luchtvaart is al vele tientallen jaren voorbij. Waarschijnlijk was Birdmare toen nog niet eens geboren. :grijns:

Grtz Mike5
 
Nl gaat tenonder aan de kleine lieden, de gefrustreerde mannetjes achter hun
treurige laptopjes in hun dieptrieste back office kantoortjes met hun dito grijze muizen doorzon nieuwbouw suicide blokkendoos woning in, natuurlijk Almere.
Oftewel Holland Wanker.
S'ochtends vertrekt ie om 05.00hr carpoolend met zn beste maat, uiteraard werkend op de zelfde afdeling, zodat ie de file vermijd.
Om 6am is op zn stoel zodat ie tot iig 07.30 de krant kan lezen, wel is ie ingelogd natuurlijk.
07.30 gaat ie fijn koffie halen, zn 3e, terwijl ie populair vraagt wie er nog meer wil.
Een 1-3-1 tje was t tch Jan? Nou dat die dat weet na 15jr. En blijven grinneken natuurlijk, afijn t hoogtepunt van de ochtend.
Om 08.30 komt zn chef, dus HW is druk bezig bezig te lijken.
Hij zugt en puft en klaagt dat t teveel en dat er meer mensen bij moeten komen.
Chef klaagt mee, heel goed schept een band, en dan gaat t geklaag al snel over de lease bakken v t management, de bonussen en ff verder die asociale vliegers.
Dus alleen al t idee dat wellicht in zn zoetste dromen de CAO van een ander minder zou worden, geeft HW alweer een lekker gevoel, om carpoolend met zn maat in de Ford KIA, fijn op home sweet home Almere aan te sturen.

Dat bedoel ik dus.

Ja HW altijd jammer als iemand weet wie je bent, moet je maar uitloggen.


:D :D :D :D
 
Back
Top