Schiphol, 24 april 2007.
Martinair heeft 2006 afgesloten met een nettoverlies van € 7 miljoen. In 2005 werd een nettowinst van € 14 miljoen behaald. Het bedrijfsresultaat over 2006 kwam uit op € 17 miljoen negatief ( 2005: € 22 miljoen positief). De totale omzet bedroeg ruim € 1,2 miljard (2005: € 1,1 miljard).
De vrachtomzet steeg met 13% tot € 798 miljoen (2005: € 706 miljoen). Het vrachtvolume groeide met 6% tot 3.712 miljoen vrachttonkilometers (2005: 3.518 miljoen). Het vrachtresultaat in 2006 was € 3 miljoen negatief (2005: € 40 miljoen positief). Dit heeft met name te maken met de sterk gestegen brandstofprijzen en een aantal eenmalige kosten, die verband houden met de uitfasering van de Boeing 747-200 vloot. Het vrachtresultaat had tevens te leiden onder de negatieve cijfers van de Colombiaanse dochtermaatschappij Tampa Cargo.
Bij Passage steeg de omzet met 10% tot € 377 miljoen (2005: € 342 miljoen). Het aantal stoelkilometers bleef met 9.068 miljoen nagenoeg gelijk aan vorig jaar (2005: 9.095 miljoen). Het resultaat van Passage bedroeg € 15 miljoen negatief (2005: € 17 miljoen negatief). Het doorvoeren van diverse verbeteringen werd grotendeels teniet gedaan door de hoge kerosineprijzen.
De omzet op de Overige activiteiten (werk voor derden, Marfo, MVVL, Skyjob) bedroeg € 61 miljoen (2005: € 50 miljoen). Op deze activiteiten werd een winst behaald van € 1 miljoen (2005: € 1 miljoen negatief).
De rentelasten bedroegen € 4 miljoen (2005: € 4 miljoen). De belastingbaten bedroegen € 8 miljoen (in 2005 was er een belastinglast van € 1 miljoen).
Martinair streeft er naar in 2007 terug te keren naar het winstniveau van de jaren vóór 2006.
---
Zonder hier een waardeoordeel over te geven, was ik door de posts van een paar MP-collega's hier eigenlijk nogal verbaasd, ik kreeg de indruk dat het allemaal plusjes zouden zijn. Ben benieuwd of deze personen ook verbaasd zijn.
Martinair heeft 2006 afgesloten met een nettoverlies van € 7 miljoen. In 2005 werd een nettowinst van € 14 miljoen behaald. Het bedrijfsresultaat over 2006 kwam uit op € 17 miljoen negatief ( 2005: € 22 miljoen positief). De totale omzet bedroeg ruim € 1,2 miljard (2005: € 1,1 miljard).
De vrachtomzet steeg met 13% tot € 798 miljoen (2005: € 706 miljoen). Het vrachtvolume groeide met 6% tot 3.712 miljoen vrachttonkilometers (2005: 3.518 miljoen). Het vrachtresultaat in 2006 was € 3 miljoen negatief (2005: € 40 miljoen positief). Dit heeft met name te maken met de sterk gestegen brandstofprijzen en een aantal eenmalige kosten, die verband houden met de uitfasering van de Boeing 747-200 vloot. Het vrachtresultaat had tevens te leiden onder de negatieve cijfers van de Colombiaanse dochtermaatschappij Tampa Cargo.
Bij Passage steeg de omzet met 10% tot € 377 miljoen (2005: € 342 miljoen). Het aantal stoelkilometers bleef met 9.068 miljoen nagenoeg gelijk aan vorig jaar (2005: 9.095 miljoen). Het resultaat van Passage bedroeg € 15 miljoen negatief (2005: € 17 miljoen negatief). Het doorvoeren van diverse verbeteringen werd grotendeels teniet gedaan door de hoge kerosineprijzen.
De omzet op de Overige activiteiten (werk voor derden, Marfo, MVVL, Skyjob) bedroeg € 61 miljoen (2005: € 50 miljoen). Op deze activiteiten werd een winst behaald van € 1 miljoen (2005: € 1 miljoen negatief).
De rentelasten bedroegen € 4 miljoen (2005: € 4 miljoen). De belastingbaten bedroegen € 8 miljoen (in 2005 was er een belastinglast van € 1 miljoen).
Martinair streeft er naar in 2007 terug te keren naar het winstniveau van de jaren vóór 2006.
---
Zonder hier een waardeoordeel over te geven, was ik door de posts van een paar MP-collega's hier eigenlijk nogal verbaasd, ik kreeg de indruk dat het allemaal plusjes zouden zijn. Ben benieuwd of deze personen ook verbaasd zijn.