Become a fashionable pilot of a stylish A320 aircraft

Lieve Mona,

Ik ben de laatste tijd steeds onzekerder over mijn houding in de crewroom. Ondanks dat de A320 al jaren het meest stylishe vliegtuig is, loop ik nog steeds met een rating voor die kolengestookte MD11 rond.

Als die fly-by-wire piloten in de crewroom over hun autotrim en air-ground logic discussieren, voel ik mij buitengesloten en eenzaam. Ik weet niets van SECs, ELACs, GSmini en andere lifestyle-accessoires, het knaagt aan mijn zelfvertrouwen.

Ook de kabine schijnt het te merken. Ik krijg minder koffie dan vroeger en dubbelzinnige vragen over sidesticks. Mona, kan een nieuwe typerating mij uit dit diepe dal helpen, of zal ik toch maar voor de haartransplantatie gaan?

Anoniempje
 
De optie erboven is ook leuk:
B737NG boring? Try and change opinion
(bedenk er een sterk slavisch accent bij)

Laten we het houden op Litouwse sense of humor :)
 
8 sessies FFS zonder eerst fixed base? best weinig.
6 * t&g zal ook niet voor iedereen voldoende zijn, en dan kun je vast flink bijlappen!
 
Lieve Mona,

Ik ben de laatste tijd steeds onzekerder over mijn houding in de crewroom. Ondanks dat de A320 al jaren het meest stylishe vliegtuig is, loop ik nog steeds met een rating voor die kolengestookte MD11 rond.

Als die fly-by-wire piloten in de crewroom over hun autotrim en air-ground logic discussieren, voel ik mij buitengesloten en eenzaam. Ik weet niets van SECs, ELACs, GSmini en andere lifestyle-accessoires, het knaagt aan mijn zelfvertrouwen.

Ook de kabine schijnt het te merken. Ik krijg minder koffie dan vroeger en dubbelzinnige vragen over sidesticks. Mona, kan een nieuwe typerating mij uit dit diepe dal helpen, of zal ik toch maar voor de haartransplantatie gaan?

Anoniempje

Lieve Anoniempje,

Wekelijks krijg ik brieven binnen van mensen zoals jij. Vaak komen deze uit het ''mindere'' slagroom klopper circuit die erg te maken heeft met het minderwaardigheidscomplex waar jij over spreekt. Bij deze mijn advies:

Jouw onzekere houding kan misschien liggen aan het aantal gouden strepen (of misschien zelfs zilver, ik oordeel niet) Daar is een handige zelfhulp winkel voor bereikbaar voor iedere FS fanaat: www.aviationmegastore.nl en koop daar de grootste 5 bar epaulet die je kan vinden, je zal versteld staan van het resultaat!

Wat betreft alle gadgets in de cockpit, ik kan begrijpen dat je daar tegen moet opboksen in de hedendaagse wereld. Binnen EN buiten de slaapkamer. Maar ik kan je verzekeren dat de dames de oude kneepjes van het vak nog steeds waarderen, wij zijn namelijk uit een andere generatie, wij hebben geen ge-automatiseerde snufjes nodig om iets veilig op en neer te krijgen van A naar B. Seat of the pants flying wordt nog altijd zeer gewaardeerd mijn beste anoniempje.

Wat de sidestick betreft, jij hebt toch een groot derde main landing gear?? Doe er je voordeel mee! Hoe uniek is deze kans? Maar mocht je je door dit derde leg je een beetje onzeker voelen, ga even langs de medical department voor een kleine check up, misschien kan het zijn dat juist dat derde leg je meer schade doet, maar je weet maar nooit wat voor voordeel je er uit kan halen met net dat beetje extra.

Een nieuwe typerating kopen zal helaas een kort pleziertje zijn. Een bezoekje, een snufje van wat je eigenlijk wil, Mona beveelt aan: niet doen. En die haar transplantatie? Doet alleen maar zeer lieve Anoniempje, koop op die website gewoon een NOG grotere pet! Je zal het merken, de cabine zal je niet meer negeren! Sterkte en kop op!

Liefs Mona
 
@ V1Rotate

Als ik het juist heb ben jij toch betrokken bij deze, ehh, luchtvaartonderneming?

Dus in plaats van wat luim en scherts werk in te kloppen zou je ons ook kunnen vertellen hoe het nu met jezelf gaat, bij deze marketing kampioenen.

Je hebt in het recente verleden meermalen laten blijken dat je niet te bang bent om je wat kwetsbaar op te stellen, dus, probeer het nog een keer.

Cheers
Art
 
Ik vind haar eng... Ze heeft bijna tranen van het zo ver mogelijk open houden van de ogen. En dan dat Engels...kan beter haar mond dichthouden.
 
Alle Litouwse meisjes bij Ryr klinken net zo. En sommigen zien er bijna net zo uit....
 
@ V1Rotate

Als ik het juist heb ben jij toch betrokken bij deze, ehh, luchtvaartonderneming?

Dus in plaats van wat luim en scherts werk in te kloppen zou je ons ook kunnen vertellen hoe het nu met jezelf gaat, bij deze marketing kampioenen.

Je hebt in het recente verleden meermalen laten blijken dat je niet te bang bent om je wat kwetsbaar op te stellen, dus, probeer het nog een keer.

Cheers
Art

Over kwaliteit van opleiding heb ik weinig te klagen. Organisatorisch zit het allemaal prima in elkaar.

We hebben afgelopen vrijdag onze splinter nieuwe Technams P2002JF's mogen ontvangen. Misschien van het weekend of in ieder geval volgende week gaan we vliegen.

Wat ik zei. Organisatorisch zit het prima in elkaar.

Ik moest ook ontzettend lachen toen ik deze titel las. Fashionable TR blabla.
Toen ik de link aanklikte, dacht ik. OMG. Maar goed. In plaats van in de stress te schieten, heb ik mensen benaderd binnen de organisatie en gewezen op dat er zo lacherig hier in NL over wordt gesproken, en waarschijnlijk niet alleen NL, maar ook op Pprune. En dat dit niet zo een hele wijze Advertentie titel was.
Nogal dom van de Advertentie makers en commerciele afdeling. Geheel mee eens.

Ik ben blij dat dit aan de kaak is gesteld door de topic starter :D .

Groeten vanuit Litouwen.

V1
P.s. In het echt is ze best wel prima aan te zien hoor. Die miep van dat videootje.
 
Back
Top