Banksaldo overmaken zonder veel te verliezen

Heb wel eens nagevraagd bij ABN of er een ponden rekening geopend kon worden en bij HSBC of er er een € kon worden gemaakt. Lang verhaal kort: meer ontworpen voor de zakelijke markt, veel haken en ogen. € rekening bij HSBC moet minimaal een continu positief saldo hebben van €3000,- en de rekening zelf heeft ook "service kosten" per maand. Stroef, stroef, stroef. Dienstverlening tot nu toe droevig.

P.S.

Bij EZY zijn er net vanuit LGW twee vertrokken naar Virgin. Willen graag long haul gaan doen. Hoefde geen sim assessment te doen maar dat hoeft geloof ik niemand.
Verder op het moment erg rustig. Gaan weinig mensen weg, attrition rate lager dan forecast en daardoor slightly overstaffed op het moment (yea, right). Recruitment voor dit jaar ligt daardoor nu al vrij stil alhoewel er nog wel wat uitnodigingen de deur uit gaan. Geen idee of er op dit moment veel naar BA vertrekken. Er expireren wat share opties her en der dit jaar en daar zouden nog wel eens wat mensen op kunnen wachten.
 
1 Tip..... staar je niet blind op de share options en loyalty bonus.... je loopt dan misschien een klap geld mis in een keer, maar bij BA verdien je £ 1000,- p/m meer en zsm seniority en in het pensioenplan stappen levert je uiteindelijk meer op.

Bekende "golden handcuffs"-verhaal......

Mzzl
 
idd geen sim assesment bij Virgin niet alleen voor ex easy. Minimum experience ong. 4000 uur officieel kan je solliciteren met 2500 uur maar meer is required.

Helpt enorm als je iemand kent binnen virgin. Zonder recommendation kan het heel lang duren voordat je een interview krijgt, maar de aanhouder wint.

Interview zelf stelt niet veel voor, is soort van test om te zien of ze wel naast je kunnen zitten voor 12-13 uur.
 
Wat nou als BA je op de short haul zet? Zit je nog steeds vast op t eiland....

Zijn die LH-roosters een beetje 'commutable' mannen?
Off topic, I know.....

Vwb dat gedoe met die banken, Currencies Direct werkt wel aardig al zit je vaak 2 weken op je geld te wachten...verder heb ik me maar neergelegd bij die 9 Quid charge bij HSBC (wankers)
My two cents worth...
 
Niet naar Engeland, maar heeft iemand wel eens een bedrag boven de $10,000.00 van NL naar de VS gestuurd en op welke manier? Ik moet het aangeven bij de douane hier, maar als ik b.v. een travelers cheque ofzo via de post naar mezelf opstuurt?

[EDIT]

Ik stuur maandelijks een x bedrag naar NL, maar NL --> VS heb ik nog nooit gedaan boven de 10k
 
Last edited:
@ Veegee

2 weken!!?? Ik zit ook bij Currencies Direct en het staat gewoon 2/3 dagen later op mijn rekening in NL.

Ja BA LH is zeer goed te commuten. 3/4 trips in de maand, ID90 met 1 ticket kun je kiezen om bij BA , KLM of BMI aan boord te springen.
Ik ken inmiddels ook een aantal NL-ers die ook SH commuten zonder problemen.

Mzzl
 
Ja sjaak 11/12 dagen geen uitzondering, no kidding..zal maar eens bellen, spijkers met koppen!
Ltrrrrrr
 
Ik ben weer gestopt met currencies direct, baggerkoersen (2 a 3 cent onder de daadwerkelijke koers bij een bedrag van 1800 pond per maand) en een week later op de rekening. Ik gebruik nu weer barclays samen met een collega zodat we 10 pond pp kwijt zijn. Als je het in ponden naar NL overmaakt krijg je de daadwerkelijke dagkoers en het staat de volgende dag op je rekening.

Ik heb ook travelex gebruikt, was aanvankelijk redelijk tevreden tot de kosten 2 keer zo hoog werden.
 
Ik ben effe de weg kwijt.

De vraag: Hoe schrijf ik geld over van nederland naar de UK.

De antwoorden: Hoe schrijf ik geld over van de UK naar nederland.

antwoord op de vraag: Pinnen en storten, of gewoon bij de bank overmaken, laat de nederlandse bank het overmaken naar ponden, als ik het me goed herinner doen ze dat zowat standaard.

Voor het de 'andere' vraag:
Ik zit bij Nationwide, ben regelmatig in nederland. Pin dan, kost niks, middenkoers, dus gunstigste koers die je kunt krijgen, en het staat 1 minuut later op mijn rekening. Qua kosten en snelheid kan daar geen bank tegenop. nadeel: 400 euro per keer (of was het 450), en het kost enige tripjes naar de bank. Maar als je regelmatig in nederland bent, pinnen kun je overal, en storten op de bank kost je 1 extra trip. Als we dan toch kosten willen besparen.

Voorheen zat ik bij Natwest. Overmaken koste daar ook vast bedrag + 2,5% op de wisselkoers. Ook pinnen kostte 4pond +2,5%. Veel banken doen dat , let daar op bij het maken van een prijsvergelijking. Gebruik ook geregeld XE.com als ik minder vaak in nederland ben, of geen zin heb in de tripjes naar de bank, kost idd 8 pond (ik geloof dat het exact €12,50 is, maar dat wordt omgerekend met de huidige koers naar ponden, dus het is niet exact 8 pond)

In ieder geval, succes!
Hans
 
Back
Top