Banksaldo overmaken zonder veel te verliezen

Oke,

Ik hoop dat hier iemand is die me wat op weg kan helpen met het volgende.
Ik ben recent aangenomen als FO bij BA Cityflyer in Edinburgh. Dus ik ben verhuist van NL naar Schotland. En nu zoek ik de goedkoopste manier om euro's van een spaarrekening in NL op mijn UK savings account te krijgen. (lloyds)
Kort door de bocht, euro's naar ponden zonder achterlijk veel te verliezen. Any takers?

Thanks alvast,
 
Maak een paypal account aan. Je maakt via een bankoverschrijving geld over vanuit je nederlandse rekening naar je paypal account, en vervolgens laat je het binnen paypal omwissel in ponden. Daarna laat je het weer overschrijven naar je britse rekening. Kost zo goed als niets en zou volgensmij moeten werken.
 
Gewoon overmaken via de bank. Paypal doet er erg lang over. Ik betaal elke maand 21 pond. Daar moet je niet moeilijk over doen, dat brengt werken in het buitenland met zich mee. Maar ja 'Ons ben zunig'

Rob.
 
£ 21,- kun je met een bezoekje zoiezo naar £ 9,- brengen, is een oude truc en proberen ze altijd. Als je per maand niet meer dan £ 3000,- overmaakt kost het namelijk maar £ 9,- maar je moet het wel even "vragen" . (Dit is althans het geval bij de HSBC)

Ik ben met je eens, niet zeiken...dit hoort bij het buitenland werken, maar na 6 jaar elke maand dat geld weg te gooien ben ik wel eens gaan rondkijken en ik heb nu een standing order bij Currencies Direct ( www.currenciesdirect.com ) , ze maken automatisch elke maand geld over tegen bijna ( 1 % verschil) de actuele koers zonder kosten, wordt door meerdere collega's tevreden gebruikt...

Mzzl
 
Basiq T,

Die £3000 pond is verlaagd naar £2000 bij HSBC. Als je meer dan £2000 wilt overmaken kost het idd £21.
Zolang je minder dan £4000 wil overmaken is het dus goedkoper om 2x £2000 over te maken. Maar ik zou wel graag willen weten waar iemand zulk soort bedragen verdient om dat per maand over te kunnen maken. :)
 
Maar ik zou wel graag willen weten waar iemand zulk soort bedragen verdient om dat per maand over te kunnen maken. :)


Ik ook!
In iedergeval bedankt voor alle reacties zover. Ik ben het ook wel eens met dat 'niet zeiken' verhaal maar we blijven hollanders he. :grijns:

Weer effe serieus, als ik geld kan 'winnen' door alleen effe te vragen om ervaring/advies, than I'm your guy...

Thanks!
 
https://www.xe.com/fx/

Overboeking kost 8 pond nog wat per keer. Limiet is paar duizend pond per keer en kan na na een paar "elkaar leren kennen" transacties zonder kosten worden verhoogd.
Koersen zijn live te bekijken of ze je liggen of niet.

Doe dit zelf om van ponden naar euro's te gaan. Van HSBC naar XE kost 2 a 3 dagen, van XE naar ABN 1.

Ik zeg het nog maar eens, op dat KL##E eiland is alles 50 jaar achterhaald en 50 keer gecompliceerder...
 
Ik ben het met Buschauffeur eens, XE is erg goed, rekenen een veel betere koers dan de banken en 't is gemakkelijk. Alleen een account openen is even gezeik.

Het hoort er misschien wel bij maar als je een goedkope manier voor xfer vind tegen een betere koers dan kan je er op jaarbasis wel een vliegticket voor een verre vakantie van betalen. En da's toch wel weer lekker.
 
Dus je betaalt 8pond en n beetje per keer waarvoor je 2 keer moet overmaken en drie dagen verder bent???

zoals gezegd bij hsbc kost het 9 pond per keer. ff naar je lokale hsbc gaan, brief laten maken dat je elke maand op bv de 31e zoveel pondjes wilt overmaken (standing order) en klaar is klara, elke 31e keurig je geld afgeschreven en zelfde dag op de Nlse rekening. niks geen geen gekl**t elke maand.
 
Die £3000 pond is verlaagd naar £2000 bij HSBC. Als je meer dan £2000 wilt overmaken kost het idd £21.
Zolang je minder dan £4000 wil overmaken is het dus goedkoper om 2x £2000 over te maken. Maar ik zou wel graag willen weten waar iemand zulk soort bedragen verdient om dat per maand over te kunnen maken. :)


Dat is niet waar. Als je minder dan 2000 pond overmaakt (9 pond) dan stuur je je geld reeds in euros naar Nederland. (HSBC koers is kut).

Als je 21 pond betaalt dan heb je de optie om je geld in euros of ponden naar Nederland te sturen. Sturen in ponden en in Nederland om laten zetten is voordeliger. De ABN-AMRO hanteert een koers die zodanig is dat het verschil van 3 (21 minus 2x9) pond plus de 9 euro (ofzo) ontvangingskosten snel terugverdiend zijn.

Groetjes
 
Het kan zijn dat HSBC zijn *cough* service verbeterd heeft maar zoals hierboven opgemerkt was last time I checked de overschrijving van de 9 pond kostende transactie gecapped op 2000 pond en was de koers kwalitatief uitermate teleurstellend.

Nadeel van een standing order is dat het een standing order is en je dus niet flexibel per maand kan beslissen hoeveel je kan overmaken en je salaris bij EZY o.a. afhankelijk is van de hoeveelheid gevlogen sectoren.

Ook harkt een eerste jaar captain bij EZY meer dan 4000 pond netto bij elkaar dus die cap kan limiterend zijn.

Wegen Rome enzo en ikheb zelf de perfecte manier ook nog niet gevonden maar dit works for me.


Cheers.
 
Ik ben het met Sandertje eens. Ik doe het elke maand op die wijze. Effe bellen met HSBC en het word keurig binnen een paar dagen overgemaakt. Ze zeggen dat het 6 werkdagen kan duren maar meestal staat het al met 3 dagen bij de ABNAMRO bijgeschreven.
Een maatje van mij heeft 2 paypall accounts of zoiets. Hij zegt dat dat niets kost. Duurt wel 12 dagen.
Ik blijf erbij dat van bank naar bank het makkelijkst is.

Rob.
 
Citibank schijnt 1x per maand gratis te zijn

ja, niet dus, zit ook bij die jongens, en ze vragen doodleuk 20 gbp per transactie....
Alleen als er in het land waar het heen moet ook een citibank zit kan je het daar 'kostenloos' heen sturen. En die hebben we niet in nl... dus
 
Zolang je minder dan £4000 wil overmaken is het dus goedkoper om 2x £2000 over te maken. Maar ik zou wel graag willen weten waar iemand zulk soort bedragen verdient om dat per maand over te kunnen maken. :)

Dat zal toch zeker wel lukken bij VS, hoop ik (LHS)??
 
LHS moet wel lukken ja, maar daar moet ik nog wel een aantal jaartjes voor wachten, vooral omdat er waarschijnlijk geen deliveries zijn t/m de komst van de 787 in 2011, en er veel 'jonge' captains zijn.
 
Je kan ook bij je bank een buitenlandse valuta rekening openen. Overschrijven tussen je eigen rekening en de buitenlandse valuta rekening bij 1 bank is veel goedkoper, daarna kan je het bedrag, wat al in de goede valuta is, overmaken naar de bank in het buitenland. Scheelt enorm in transactiekosten en koersverliezen.
 
Heeft iemand ervaring met wat grotere bedragen? Ik maak meestal zo'n €3000,- per keer over op de 'normale' manier, maar ik wil graag binnenkort een keer €30.000,- in een keer overmaken en volgend jaar nog een of twee keer. Iemand goed advies daarvoor en hoe gaat de belastingdienst in NL daar mee om?
 
Heb zoiets twee keer gedaan en heb het veld "opmerkingen" altijd open gelaten.
Het enige wat de bank verplicht is, is zo'n transactie te melden bij HM& Customs (ivm verdachte transacties) maar ik heb daar nooit wat van gehoord.
Zorg zoiezo dat het bedrag van een rekening gaat op jouw naam naar een rekening dat ook op jouw naam staat.

Veegee, bij Virgin mag je gewoon solliciteren net als bij BA. Dat je dan Mevr. J. kent mag misschien helpen...ik weet wel dat als je ex easy bent er geloof ik geen sim asses hoeft te doen. UKpilot?

BA neemt trouwens ook weer aan voor de long en short-haul holdpoul....

www.britishairwaysjobs.com

Succes

:D
 
Back
Top