Banen, banen, en nog eens banen...

Gewoon solliciteren...., you never know! :)

Grtz,

Oh dat zoiezo altijd! ;)

Maar iedereen kan wel wat invullen op de interwebz.

Vraag me gewoon af wat de reële kansen zijn als je van een andere school afkomt dan de usual klm-leveranciers.
 
Beste BravoKilo,

Aan je profiel te zien werk je bij CityJet. Excuses voor als ik de situatie dus fout heb ingeschat.
Ik dacht echter dat het met CityJet minder goed ging omdat ik recentelijk nog ergens meen te hebben gelezen (luchtvaartnieuws?) dat ze fiks in rode cijfers waren gekomen. Bovendien meen ik op pprune (of toch airwork?) te hebben gelezen dat de CityJet sponsored cadets niet in dienst van CityJet kwamen omdat ze vanwege de crisis geen piloten nodig hadden.

Zoals gezegd, ik wist en weet het niet zeker. Ik hoop dan ook dat het wél goed gaat met CityJet, het lijkt me een leuke maatschappij. (En zo te zien gaat het idd ook weer beter, anders hadden ze geen nieuwe piloten nodig!).

Kompas.

Kompas,

Wilde ff checken wie je bronnen waren! ;) Nee klopt, Cityjet heeft afgelopen 2 jaar verlies geleden. Deels aan hun zelf te wijten, deels ook door AF. Cityjet vliegt namelijk zelf vanaf LCY (eigen marketing en ticketverkoop). En vanaf CDG vliegen we net als Brit Air en Regional voor AF en bepaald AF de ticketprijs, dus ook onze omzet ff heel simpel gezegd. De vooruitzichten voor dit jaar zijn stukken beter (afgezien van externe factoren zoals olieprijs etc.).
De meeste cadets hebben afgelopen jaar inderdaad niet gevlogen, maar hadden wel een baan in de office (dus salaris). Inmiddels zijn ze allemaal afgelopen tijd begonnen als F/O op de Avro. Een paar zijn niet begonnen omdat die naar Aer Lingus konden. Voorlopig verwacht ik alleen dat ze niemand nodig hebben op de Avro. De markt is namelijk nog niet echt in beweging. Er komen niet meer kisten bij dus je moet het van de doorstroming hebben.
Cityjet is inderdaad een prima maatschappij, zeker om te beginnen als F/O met 200 uur. Oke de Avro is geen Airbus of Boeing maar ach, NIPS, Engine air faults en andere MWS look up's hebben ook hun charme (vraag maar aan andere Avro vliegers).
Daarnaast hoef je je rating voor deze stoomboot niet zelf te betalen, je hebt een bond voor 3 jaar. En je kan in NL blijven wonen, Londen is immers te commuten.

En HvdZ, nee je komt Cityjet niet alleen binnen met de KLS. Iedereen kan solliciteren.
 
Cityjet heeft niet echt een vacature denk ik:

Thank you for forwarding your application to Cityjet.
All interviews have been suspended for the immediate future. Curriculum details will be kept on hold and candidates will be contacted if the situation changes. May I wish you well in your future career and thank you for your interest in Cityjet.
 
Cityjet heeft niet echt een vacature denk ik:

Thank you for forwarding your application to Cityjet.
All interviews have been suspended for the immediate future. Curriculum details will be kept on hold and candidates will be contacted if the situation changes. May I wish you well in your future career and thank you for your interest in Cityjet.


Ik lees dit:
We are currently inviting applications from pilots who are interested in a direct entry career as a first officer in CityJet, initially flying in our Fokker50 fleet.

Hier: https://www.cityjet.com/about-us/careers/recruitment/
 
aha
geen kans voor moi dus ;)

Weet iemand hoe het zit met de maatschappij asl in antwerpen?
Ab-initio 230 lowhours like myself in de aanmerking?

Ik zag op pjn.com ook west air sweden/luxembourg/west atlantic staan.
Zijn er mensen op airwork die meer weten over/vliegen voor deze jongens? http://www.westatlantic.eu/

Thnx
:biertje:

17.000 euro voor een type rating op een BAE ATP is dat verstandig om te doen als ab intio. En hoe staat de airline bekend?
 
Cityjet heeft niet echt een vacature denk ik:

Thank you for forwarding your application to Cityjet.
All interviews have been suspended for the immediate future. Curriculum details will be kept on hold and candidates will be contacted if the situation changes. May I wish you well in your future career and thank you for your interest in Cityjet.
Óf ze hebben vanwege de overspannen markt al 10 miljoen CV's in de brievenbus gepropt gekregen.......:)


grtz,
 
Óf ze hebben vanwege de overspannen markt al 10 miljoen CV's in de brievenbus gepropt gekregen.......:)


grtz,

Ik heb vorige week ook gesolliciteerd, heb echter nog helemaal niks gehoord ook geen ontvangstbevestiging. Was het een automatisch verstuurd maitje of hoelang duurde het voor je afgewezen werd?
 
Ik heb vorige week ook gesolliciteerd, heb echter nog helemaal niks gehoord ook geen ontvangstbevestiging. Was het een automatisch verstuurd maitje of hoelang duurde het voor je afgewezen werd?

Ik had er een maand of 2 geleden gereageerd geloof ik en kreeg eerder deze week het mailtje.
Moet zeggen dat ik het ook wel logisch vind, ik weet namelijk van nog ex vlm FO's op de F50 die nu werkloos thuis zitten, vreemd en zuur voor hen dat ze niet als eerste op gesprek mogen komen.
 

Ja ik heb niet zo'n zin om wéér al mn vlieglessen te moeten doen....;)
Iemand info of er fresh "wet behind the ears" afgestudeerde non-rated studenten bij dit soort maatschappijen binnenkomen?
(westair,atlantic etc.) Of zijn uren+type echt een vereiste?

no rumours "ik denk dit, ik denk dat" please.
Zijn er heren of damens op dit forum actief die bij deze turbo-prop cargo-maatschappijen vliegen?

Thnx!
:biertje:
 
Ja ik heb niet zo'n zin om wéér al mn vlieglessen te moeten doen....;)
Iemand info of er fresh "wet behind the ears" afgestudeerde non-rated studenten bij dit soort maatschappijen binnenkomen?
(westair,atlantic etc.) Of zijn uren+type echt een vereiste?

no rumours "ik denk dit, ik denk dat" please.
Zijn er heren of damens op dit forum actief die bij deze turbo-prop cargo-maatschappijen vliegen?

Thnx!
:biertje:

Kijk eens bij Farnair Europe uit Zwitserland. Vliegen op de turbo prop, uiteraard cargo. TR wel dokken.
 
Kijk eens bij Farnair Europe uit Zwitserland. Vliegen op de turbo prop, uiteraard cargo. TR wel dokken.

Idd, email van gehad, 21.630 betalen voor de TR, en als je NA de TR door hun selectie komt, moet je eerst nog eens Line flying under Supervision á 7.800 euro, daarna kom je op de wachtlijst en maak je kans op een 1 jarig contract, wat volgens verschillende PM-etjes op pprune weinig kans maakt op verlenging.
Ik heb er maar vanaf gezien, investeren in een TR zonder een baan, mij niet gezien
 
Idd, email van gehad, 21.630 betalen voor de TR, en als je NA de TR door hun selectie komt, moet je eerst nog eens Line flying under Supervision á 7.800 euro, daarna kom je op de wachtlijst en maak je kans op een 1 jarig contract, wat volgens verschillende PM-etjes op pprune weinig kans maakt op verlenging.
Ik heb er maar vanaf gezien, investeren in een TR zonder een baan, mij niet gezien

Volgens mij staat dit in het verkeerde topic, dit topic heet toch "Banen, banen, etc"? :1855:
Dit kun je toch geen baan noemen, ik kan serieus niet geloven dat mensen zo'n "aanbod" ook maar zouden overwegen... Ongelooflijk...

(Sorry, beetje offtopic, maar moest het echt even kwijt... ongelooflijk...)
 
Idd, email van gehad, 21.630 betalen voor de TR, en als je NA de TR door hun selectie komt, moet je eerst nog eens Line flying under Supervision á 7.800 euro, daarna kom je op de wachtlijst en maak je kans op een 1 jarig contract, wat volgens verschillende PM-etjes op pprune weinig kans maakt op verlenging.
Ik heb er maar vanaf gezien, investeren in een TR zonder een baan, mij niet gezien

Oeii, dat doet pijn. Thanks voor het aanvullen, wist het niet! Een jaar of twee geleden ging er een NLS'er naar Farnair. Moest alleen de TR dokken, en niet zoiets als wat jij beschrijft Lima-Lima.
 
Volgens mij staat dit in het verkeerde topic, dit topic heet toch "Banen, banen, etc"? :1855:
Dit kun je toch geen baan noemen, ik kan serieus niet geloven dat mensen zo'n "aanbod" ook maar zouden overwegen... Ongelooflijk...

(Sorry, beetje offtopic, maar moest het echt even kwijt... ongelooflijk...)

ook al is de wanhoop nabij bij veel jobless ab-initio's (waaronder moi)
ik snap ook niet dat mensen dit doen...
 
Back
Top