Banen, banen, en nog eens banen...

Kan je verklappen dat het bij Cityhopper wel vermoeiend kan zijn om de hele tijd engels te moeten spreken, zeker aangezien we hier veel native speakers hebben met hun gemompel, accentjes, vage uitdrukkingen en woorden die je al NL-er gewoon niet kent, dus kan me goed voorstellen dat mij-en het spreken van hun taal verplicht stellen. Is bij KLM trouwens ook zo.
lekker kortzichtig... hoe vind je het dan om met limbo's of friezen te vliegen? dat is in principe hetzelfde lijkt me? en je raakt wel gewend aan engels, vlieg met shitloads canadezen, amerikanen, kiwi's, ozzies, brits, zuid afrikanen etc. etc. :kerst:
 
waarom hebben ze het over een world-wide shortage aan piloten. Ik dacht dat altijd dat het aanbod > vraag......
 
Misschien kan ik nog wat kranteknipsels vinden van eind jaren 80 met dezelfde strekking.

"Wereldwijd tekort aan piloten is aanstaande..., bla, bla".

In de afgelopen 30 jaar heb ik het nog niet gezien, maar ik ben dan ook geen marketing manager van een vliegopleiding.
 
Lollercopter, wat is er kortzichtig aan dat ik en vele collega's met mij de ervaring hebben dat het gewoon vermoeiend is om de hele dag engels te moeten spreken, denken, grapjes maken, social talk te moeten doen?????
En dan bedoel ik vermoeiend in de zin van het kost je hersencapaciteit en je raakt er gewoon f'ysiek vermoeid van.
 
Last edited:
Lollercopter, wat is er kortzichtig aan dat ik en vele collega's met mij de ervaring hebben dat het gewoon vermoeiend is om de hele dag engels te moeten spreken, denken, grapjes maken, social talk te moeten doen?????
En dan bedoel ik vermoeiend in de zin van het kost je hersencapaciteit en je raakt er gewoon f'ysiek vermoeid van.

Ik hoop dat je bij "fysiek" jezelf verwarde met "mentaal". Anders wil ik niet weten wat er allemaal nog meer uitkomt naast jouw engels.:biertje:
 
In de editie van november van Flight Training News (www.ftnonline.co.uk) staat dat de volgende airlines aannemen:

(Wellicht niet veel nieuwe namen, maar iig handig op een rijtje)

- Amsterdam Airlines
- British Airways
- BMI Regional
- Carpatair
- Cathay Pacific
- Cityflyer
- Condor
- DHL
- easyJet
- Jet2
- Loganair
- Norwegian Air Shuttle
- Onur Air
- OpenSkies
- Ryanair
- Sun Express
- Virgin Atlantic
- Wizz Air

Hopelijk heeft iemand er wat aan.
 
Back
Top