Balanced T/O

Hier het transcript van de CVR:

10:31.29 Captain: set thrust
10:31.33 F/O: T/O thrust set
10:32.12 F/O: ROTATE!
10:32.14 Captain: Gwhat ebout V1
10:32.17 F/O:ROTATE!!!
10:32.27 F/O: Gear up Captain??
10:32.30 Captain: Gear up!
10:32.31 F/O: Gear koming up
10.32.39 F/O positive rate
10:32.40 F/O: V1
10:33.01 Captain: Nijsch djob egain Dimitri!!!!!
10:33.04 F/O: Letsa go to Moscow and hava fun gwhit Natasja!!!! hahaha
 
^^

Hahahahaha Rotate -> Gear Up -> V1. Nieuwe volgorde

Dat was wel erg close. Zou dat echt miscalculatie zijn of nalatigheid ?
 
Beek : Meest gunstige geval bij 0c van de 21: 364500 TOW
MTOW bij 0c: zullen we zeggen ongeveer 3500m Kliko?
 
helaas,

ik heb geen charts die uitsluitsel kunnen geven. maar 3000-3500mtr voor de 744
klinkt redelijk,
staat me iets bij van de classic minimaal 2800mtr.
 
De Russen leren commercieel denken:

We pay for the whole runway, we use the whole runway!!:airforce:
 
Ik heb even het airport planning manual voor de 747-400 gedownload van de Boeing site. Dan kom ik ook in de buurt van zo'n 3400m (ISA @ SL). Hoopjes info trouwens bij Boeing!!

Ditched
 
Back
Top