BAA Training Europe "Cadet Programs"

Gaan we weer.... Ook mijn laatste bijdrage, want volgens mij is het punt wel gemaakt.

Het is niet lastiger om aan een baan te komen na opleiding als je in zo een cadet programma zit van een Wizz. Jaren zeurde we over dat je geld betaald aan opleidingen maar dat er geen baan na de opleiding aan vast zit. Nu heb je alleen al bij BAA 4 CADET programmas waar een baan aan vast zit en dat alles ruim onder 100k. Daarnaast levensonderhoud stuk voordeliger dan wanneer je in een luxe resort verblijft in een phoenix ofzo bij een EPST.

Absoluut mooi dat dit soort programma's nu bestaan (mits de kleine lettertjes ook kloppen), maar er zijn simpelweg betere programma's beschikbaar op dit moment. En dan bedoel ik niet EPST. Appels en peren vergelijken.


Mag hopen dat je dit zelf niet eens serieus neemt? :passed:

Daarnaast kun je bijvoorbeeld gewoon na een jaar of 3 gevlogen te hebben bij een Wizz, Small Planet, Smartlynx , Avion Express vertrekken met je nodige uren. Ga je dan naar Easy, dan heb je in totaal een eurootje of 80k bespaard. Wellicht vanwege lagere salarissen bij bovengenoemde clubs wat verloren, maar levensonderhoud is goedkoper, en vanwege lagere lening kun je meer aflossen, want met een 1000 eu per maand in Oost Europa kun je goed leven.

Ik gok dat jij in al die jaren na je opleiding bij BAA de nodige selecties gedaan hebt. Dan zul jij ook weten dat je deze niet zo maar haalt. Dus "ff" naar easyJet na 3 jaar van 1000 euro per maand te moeten leven zou ik niet te veel op hopen. Helemaal als je dus eerder die selecties niet gehaald hebt. Inmiddels is die bond ook 4 jaar begrijp ik op PPRune. Lees daar tevens een bericht (van iemand die 11 maanden in de opleiding zat) dat het management van de school een zooitje is en dat er elke dag wel wat aan je opleiding verandert.

Kom dr maar in waarom iemand 60-80k meer uit moet geven aan een easyjet MPL!!!! terwijl je ruim onder de 100k klaar kunt zijn en ook die Airbus kunt vliegen en een normaal F Atpl bezitten ipv een MPL.

Dat moet niet? Er zijn ook betere programma's dan die van easyJet. Maar nu je er toch over begint, laten we eens wat simpele vergelijkingen maken:

BAA is 72K EUR begrijp ik van PPRune (complete onduidelijkheid over, website geeft eigenlijk alleen aan waar jij aan moet voldoen en hoeveel uur les je krijgt, prijs verandert met de windrichting). Easy is 114k EUR bij bijv CAE (ja, nog steeds achterlijk duur). Daar zit het volgende in:

Airbus A320 type rating
Return flights to Oxford, UK from Phoenix, USA
Accommodation and daily transport in Phoenix, USA
Upset Prevention and Recovery Training (UPRT)
Uniform, flight bag, headset loan
Access to learning management system and ATPL books
M1 Visa
USA (FAA) medical

Bij BAA is het onduidelijk. Uit berichten van leerlingen op PPRune begrijp ik dat bij bijv Wizz Air je de TR terug betaald over je salaris gedurende 4 jaar. Verder moet je je accommodatie etc allemaal zelf regelen (correct me if I'm wrong).

Stel dat alles goed en wel verloopt en wij inmiddels op een big shiny jet naar flight directors turen en daar het volgende voor betaald krijgen:

easyJet: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/easyJet_(UK_Contract)
Wizz Air: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Wizz_Air

Dan betaal ik liever 40K meer. Hoewel dat eigenlijk minder is, omdat ik dan geen TR hoef terug te betalen. Die +-420 euro per maand kun je dan besteden aan de duurdere levensonderhoud. Scheelt wel een skype sessie per dag, omdat je (op den duur) waarschijnlijk een basis dicht bij huis kunt krijgen. Misschien nu nog geen prioriteit, maar voor de meesten na een paar jaar een grote reden om van werkgever te switchen. En ondertussen vang je dus aanzienlijk meer salaris, helemaal na promoties.

Andere (betere) programma's:

KLS
BA
Lufti
Aer Lingus
Austrian
Condor
Qatar
CityJet
TUI
Thomas Cook
FlyBe
West Atlantic

Om maar wat te noemen... Zeg niet dat ze allemaal beter zijn, maar in ieder geval een goed deel hiervan wel. Heb geen zin om ze allemaal uit te pluizen.
 
Ik gaf jullie mijn ervaring. Jullie zoeken het ook maar uit.

Juist die vreselijke mentaliteit die hier heerst zijn er vele forumgebruikers weg van dit forum en wil niemand meer wat schrijven want als je iets positiefs schrijft over een andere school dan de ow zo geweldige elite scholen dan wordt je keihard afgezeken. En zijn er alleen maar Azijnzeikers overgebleven.

Tijdens mijn opleidingstijd ging alles vrij ok qua communicatie.

Daarnaast is accomodatie geregeld. Ze hebben nu ook een hotel naast de school, maar mocht je met studiegenoten iets willen huren dan kan dat ook. Apartementen zijn niet zo super duur. En ook daar helpt de school bij.

Maar goed alles wat ik zeg wordt hier toch in de vuilnisbak gegooid.

Want, 40K is geen geld natuurlijk. Wat ik niet hoef te lenen en vooral de rente niet over hoeven te betalen is natuurlijk niets waard.
En van 1000 eu in Oost Europa kun je een vrij ruim bestaan leven. Dan hou je nog ongeveer 1500 eu over voor je lening bijvoorbeeld.

Maar goed, ik heb geen zin meer om mij verder uit te wijden.

En dat linkje die ik poste, ach doe ermee wat je wilt. Ik ben geen dictator die gaat vertellen dat je dat moet geloven.

En ja ik vlieg inmiddels ook. B737. Ik ga niet vertellen welke club. Ik zie niet in waarom ik moet prijsgeven waar ik werk. Er is dan vast wel weer iets waarop jullie mij weer voor in de grond willen boren.

Vanaf nu als iemand wat vraagt mbt tot wat dan ook en ik denk iets van raad of antwoord te hebben vertel ik dat wel via een PM. Ik ben zo klaar met jullie gezeik.

Erg jammer, want AW sterft steeds meer, want veel mensen hebben door dat als je ook maar iets zegt of vraagt dat je meteen een koppie kleiner gemaakt wordt.
 
Ik gaf jullie mijn ervaring. Jullie zoeken het ook maar uit.

Juist die vreselijke mentaliteit die hier heerst zijn er vele forumgebruikers weg van dit forum en wil niemand meer wat schrijven want als je iets positiefs schrijft over een andere school dan de ow zo geweldige elite scholen dan wordt je keihard afgezeken. En zijn er alleen maar Azijnzeikers overgebleven.

Topic starter en meelezers hebben antwoord op hun vraag: Leuk dat de programma's er zijn, maar goed de kleine lettertjes lezen en misschien betere alternatieven eerst overwegen.

Ik denk dat je 1 van de weinige bent die hierdoor gefrustreerd is geraakt.

Tijdens mijn opleidingstijd ging alles vrij ok qua communicatie.

Daarnaast is accomodatie geregeld. Ze hebben nu ook een hotel naast de school, maar mocht je met studiegenoten iets willen huren dan kan dat ook. Apartementen zijn niet zo super duur. En ook daar helpt de school bij.

Goed dat de school daarbij helpt. Misschien wel goed voor de vergelijking om te vermelden dat het niet bij het bedrag in zit.

Maar goed alles wat ik zeg wordt hier toch in de vuilnisbak gegooid.

Nee hoor, je hebt meermaals antwoord gekregen.

Want, 40K is geen geld natuurlijk. Wat ik niet hoef te lenen en vooral de rente niet over hoeven te betalen is natuurlijk niets waard.
En van 1000 eu in Oost Europa kun je een vrij ruim bestaan leven. Dan hou je nog ongeveer 1500 eu over voor je lening bijvoorbeeld.

40K is absoluut veel geld. Maar als je dat tegenover het verschil in arbeidsvoorwaarden legt dan is dat misschien nog wel een investering waard. Uit jouw beredenering begrijp ik dat je denkt 2500 euro netto per maand te krijgen, maar als ik kijk naar het topic op PPRune en de pagina op PPJN dan komt het eerder neer op 1000 euro per maand voor levensonderhoud.

Maar goed, ik heb geen zin meer om mij verder uit te wijden.

En dat linkje die ik poste, ach doe ermee wat je wilt. Ik ben geen dictator die gaat vertellen dat je dat moet geloven.

Gelukkig maar! Zeg nou zelf, is dit een juiste top 10?

En ja ik vlieg inmiddels ook. B737. Ik ga niet vertellen welke club. Ik zie niet in waarom ik moet prijsgeven waar ik werk. Er is dan vast wel weer iets waarop jullie mij weer voor in de grond willen boren.

Is je goed recht!

Vanaf nu als iemand wat vraagt mbt tot wat dan ook en ik denk iets van raad of antwoord te hebben vertel ik dat wel via een PM. Ik ben zo klaar met jullie gezeik.

Erg jammer, want AW sterft steeds meer, want veel mensen hebben door dat als je ook maar iets zegt of vraagt dat je meteen een koppie kleiner gemaakt wordt.

Nee hoor. Een forum is een platform voor discussie. Als ik het niet eens ben met wat jij zeg dan mag ik daar mijn mening op geven. Zo zullen er ook mensen zijn die het niet met mij eens zijn. De lezer mag met de informatie doen wat hij/zij wilt. Als ik het met je eens was geweest dan had ik dat ook gezegd.
 
Even kort door de bocht voor jullie allen,......lekker slaap...morgen vroeg gezond weer op..!!

Groet,

Ger
 
V1 Rotate,

Je zit hier al jaren op het board, je hebt hier heel veel info vandaan gehaald en zelf ook meerdere (goeie) bijdragen geleverd.
Je weet precies hoe het hier al jaren gaat.
Je weet ook dat juist door kritisch vragen (wat je zelf soms ook wel eens doet en heel goed dat je dat doet) je mensen aanspoort hun stelling beter te onderbouwen.

Raak dan alsjeblieft niet afgezeken dat andere mensen een andere mening/invalshoek hebben dan jij. Geef gewoon aan waar jij denkt dat de belangrijke verschillen zitten. Probeer te voorkomen dat de discussies persoonlijk worden (door vooral geen snerende opmerkingen te maken), dan blijft Airwork.nl van grote waarde voor toekomstige vliegers. Privé vliegers danwel professionele vliegers.

Je bent er uiteindelijk via een lange weg gekomen en dat vind iedereen hier op Airwork.nl helemaal top voor je, ikzelf weet hoe moeilijk dat is en heb er diep respect voor!

Beperk je niet tot PM verkeer maar blijf lekker meekletsen over de diverse onderwerpen. Ik lees je bijdragen graag (evenals die van alle anderen).

Groeten,

:radar: André :radar:
 
Back
Top