Jawel, jij begrijpt het dus wel....
[conservative Boeing pilot mode = 1]
Nope, en als ik de commentaren hier lees snap ik het nog minder.
Hoe kan je iets een "trap" noemen, als je als aan de FD vraagt om info om A te doen, en je dan even B gaat doen?
Om het even visueel te maken, al de mensen die over de "FLCH trap" zeggen: "... als je dan de neus omhoog trekt..." waar staat je FD dan? Die zegt: naar beneden met die neus! Nou, maar ik ga toch even trekken... Zo kan je alles een trap gaan noemen.
De vraag of er dan geen mode reversion moet zijn, tja... we zijn een lange weg gekomen . Boeing piloten die in hun toestel een "trap" vinden en dan Airbus wel iets beter gaan vinden want daar vind je wel die beschermende mode reversions.
Ik snap de discussie wel hoor, maar dan vind ik het toch iets belangrijker om eerst goed te begrijpen wat je toestel aan het doen is. Dus men herhale de functionaliteit van de mode even. FLCH: throttles voor rate of climb/descend, pitch voor de snelheid. Know the mode, and you won't be trapped
[conservative Boeing pilot mode = 0, peace mode = 1]