ATPL groundschool dillema

joostenf

New member
Beste mede Airworkers,

Ik zit met een probleempje;

Ik wil beginnen met ATPL groundschool, aangezien ik fulltime werk, ga ik zeker een distance learning cursus volgen..

Ik zal de situatie nader uitleggen:

Ik heb een UK JAA PPL, en wil dus groundschool starten. Officieel moet ik dus een engelse FTO kiezen. Ik heb echter schriftelijk toestemming van de CAA om mijn examens in nederland af te leggen, en deze "mee te nemen" naar engeland.

De weg is dus vrij voor een NL opleiding...

Ik moet nu dus kiezen tussen een duurdere eu (bijvoorbeeld orbit) DL opleiding in Nederland met alle gemakken van dien.

OF de DL cursus van Naples Air Center gaan doen, wetende dat ik 1 maal een maand naar florida moet om klassicaal en examens te doen.

Het prijsverschil is echter WEL 2400 EURO NAC (€1500 en ORBIT €3900)!

WAT oh WAT is wijsheid... mensen met ervaring?
 
1 maal een maand naar Florida voor alle 14 ATPL examens? Dat lijkt mij wat erg enthousiast. Tenzij jij zeker weet dat je zo makkelijk leert dat je alle examens even in een maand haalt. Maar nogmaals, het lijkt me wat erg veel.

Ik denk dat het prijsverschil uiteindelijk niet zo groot is als je alle bijkomende kosten van een maand verblijf in Florida er bij telt.

Maar door de DL bij Naples Air Center te doen denk ik dat je het jezelf nodeloos moeilijk maakt.

Wat kost de distance learning bij CAE in Hoofddorp? Uit eigen ervaring weet ik dat ze daar erg goed zijn.

Gr
 
Heb je al gekeken bij Skyjob (OBS)?
Zij verzorgen ook DL-cursussen.
Ik ben zelf nu bezig aan mijn laatste maand full-time ATPL theorie en ben erg te spreken over de cursus.

Succes met je keuze!!
 
Hallo JoostenF

Ik doe ook de Orbit DL course.

En ik heb ook idd met hetzelfde probleem geworsteld, want als rasechte NLer wil je toch voor een euro-duppie op de 1e rij zitten!!!

Het probleem met de ATPL is dat het zo veel is en zo veel eisend. Je moet niet 1x een maand, maar 2 x 2 weken naar Naples, of je moet de brush-up voor de hele cursus in 1 keer doen, wat mij niet handig lijkt. En, maar dit ben ik even vergeten, als je de Naples route volgt, moet je dan niet ook in het warme Florida je examens doen? Moet je er weer naar toe....

Iig, ook al zou je maar 1 maand gaan, je hebt toch onderhouds, verblijfs en reiskosten. Dit moet je ook meetellen!!!

Dan over Engeland, voor zover ik begrpen heb verwijst Bristol elke in Nederland wonende Nederlander door naar Orbit, omdat ze een samenwerkingsverband hebben. Maw, ze laten je niet toe.
Het prijsverschil zit hem in het aantal cursisten, in Engeland net even wat hoger dan hier.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden over de kwaliteit van de notes van Orbit.

Met SkyJob heb ik geen ervaring.

Suc6 met je keuze, er leiden meer wegen naar de plek waar je zijn wilt!


Greetz,

JC
 
Neil,

Bristol = Orbit qua les materiaal. Om te voorkomen dat ik naar engeland moet voor de examens, heb ik dus toestemming aan de CAA gevraagd.

JC, je hebt trouwens helemaal gelijk over die 2x2weken. 1week klassikaal en 1 weer examens per module. Over herexamens maar niet te spreken :-(

Ik denk dat Orbit toch een logischere keuze is..
 
Last edited:
Back
Top