Artikel over werkloze vliegers in NRC.Next

Q-nimbus

Active member
Zoals de titel zegt :). Een goed artikel zowaar. Als je 'm hebt gemist, houdt dan NRC Handelsblad in de gaten, vaak hebben ze dezelfde achtergrondartikelen.
 
Linkje naar het artikel

Dat is het artikel niet, hoogstens een wel héél beknopte samenvatting ervan.

Ik vond het een prima artikel al moet ik eerlijk zijn. Stijn Bronzwaer heeft zich zowaar ingelezen en het zou mij dan ook niets verbazen als hij niet op dit forum kijkt (Hallo Stijn). Cijfers zonder franje eromheen waardoor het allemaal mooier lijkt dan het is.. Anekdotes doen het altijd goed en worden dan ook meerdere keren gebruikt. Standaard sprekers VNV, Stella en KLS doen ook weer mee zonder reclame te maken. Sterker nog, het voelt alsof Bronszwaer hier redelijk doorheen prikt. Volledige stuk posten mag niet, maar een aantal opmerkelijke quotes wel:

Minder studenten is de oplossing, volgens de vakbond. Maar vliegscholen, allemaal commercieel gefinancierd, zijn lang niet allemaal bereid hieraan gehoor te geven, blijkt uit een rondgang langs verschillende opleidingen.
Vervolgens spreekt Assink (KLS) over dat bij het nog strakker dicht draaien van de kraan (minder dan 60 p/j) de continuïteit van de school op het spel staat.
De KLS, dat onlangs tien piloten onderbracht bij JetAir in België spreekt over een 'Een incidenteel succesje'
Volgens Evert-jan Hilgeman van opleider Stella Aviation Academy is het terugbrengen van het aantal studenten geen oplossing, maar moeten opleidingen inhoudelijk verbeteren.
Markante is wel dat Stella vervolgens deze quote eruit gooit.

Om piloten geplaatst te krijgen bij goede maatschappijen zijn contacten nodig. En daar steken opleidingen geen energie in. De meeste scholen geven de studenten een diploma en een handje als ze klaar zijn.
Waarom doen topics op Airwork vermoeden, dat dit niet alleen bij de andere scholen voorkomt :1855:...

Meer posten doe ik niet, daarvoor ligt de krant morgenochtend nog wel in de winkels (kosten 1 eurootje). Anders achter de kiosk ;).

:biertje:
 
Last edited:
Voor de buitenlanders die zo 1 2 3 geen NRC next kunnen kopen is dat linkje makkelijk. Legaal of netjes is een andere discussie.
 
Back
Top