Arbeidsmarkt voor ab initio's

Tja, als je ervan uit gaat dat we voorlopig nog wel vluchten van 12 of zelfs 14 uur uitvoeren heb je toch dubbele bemanningen nodig.
 
Wat is het voordeel van geen vliegers in een vliegtuig? Kostenbesparing.

Wanneer in de toekomst het besturen van een vliegtuig zo gemakkelijk wordt dat je er niet veel voor hoeft te kunnen, kun je mensen met zeer weinig opleiding/ervaring in de cockpit zetten. Die zijn een stuk goedkoper dan de huidige vliegers...

En dan is het hele verhaal van kostenbesparing verdwenen. Oftewel vliegen in een commercieel vliegtuig zonder vliegers gaat niet gebeuren. Nooit.

Dusse, een arbeidsmarkt voor ab initio's zal er altijd zijn. Hoop alleen (voor alle toekomstige ab initio's) dat die nooit meer zo slecht wordt als nu het geval is...
 
Het van geen piloten zal misschien iets minder snel gebeuren, maar de overschakeling naar 1 piloot zal zeker gebeuren. En lang zal het ook niet meer duren. De handelingen die een piloot moet en mag verrichten wordt namelijk steeds kleiner.


TIP:

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan gewoon niks.
 
@WhoAmI: Mag ik vragen wat voor motivatie je zo'n 2 jaar geleden had toen je bij de KLS selectie liep? Als ik je gedachten zo hoor verwacht je een beetje dat het een uitstervend beroep is en dat je amper meer iets doet in zo'n cockpit.
 
Het van geen piloten zal misschien iets minder snel gebeuren, maar de overschakeling naar 1 piloot zal zeker gebeuren. En lang zal het ook niet meer duren. De handelingen die een piloot moet en mag verrichten wordt namelijk steeds kleiner.

Hou op man..... De kans is groter dat men van 2 naar 0 gaat, dan van 2 naar 1.....

Zolang pilot incapacitation nog steeds aan de orde van de dag (week / maand), wat is dan de motivatie om naar 1 te gaan ???? Alle andere systemen aan boord zijn dual !!

Hoe snel denk jij??? De nieuwste serieuze kist in ontwerp is de A350 en heeft nog steeds 2 man deze zal nog niet operationeel zijn voor 2015... Dus als je gelijk hebt zal het op zn minst nog zo'n 20-30 jaar duren.

TIP:

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan gewoon niks.

Had het niet beter kunnen zeggen..
 
De tijd zal het leren. Aangezien er in de meeste kisten alles redundant is uitgevoerd, zullen er naar mijn idee nog lang 2 piloten in een kist zitten.

Maargoed, het ging over AI's toch?
 
Back
Top