Apenpak aan of uit?

Inderdaad, ben laatst ook met "Dieeee Lufthansa" gepositioned, en en mij werd gevraagd om de streepjes (waren al af) niet op te doen totdat we op de bestemming aan de gate stonden.

Prima service trouwens, top airline! Immer gerne wieder! ;)
 
Overigens, we hebben nu wel prachtig duidelijke antwoorden hoe t elders gaat, maar de kernvraag was geloof ik waarom t bij de Klm zo is.
Iemand?
We mogen zelfs de lounge niet in met uniform (we commerciallen altijd business). Kan weinig met vliegveiligheid te maken hebben.
Nogmaals, liever uit dan aan hoor, maar zou wel leuk zijn te weten waar de procedure beschreven staat en op gebaseerd is.
 
in het fssm staat het een en ander geschreven dat je als je in uniform reist onherkenbaar zou moeten zijn als zijnde crew.
 
We mogen zelfs de lounge niet in met uniform (we commerciallen altijd business). Kan weinig met vliegveiligheid te maken hebben.
Nogmaals, liever uit dan aan hoor, maar zou wel leuk zijn te weten waar de procedure beschreven staat en op gebaseerd is.

Zou het kunnen zijn dat je in uniform niet in ruimtes mag zijn waar drank wordt geserveerd / verkocht? Dat is bij ons een regel, en zou ook op kunnen gaan voor de lounge?
 
Grappig. Onze werkgever verplicht ons in full uniform te deadheaden.
Zie ook vaak genoeg mannen van b.v. netjets volledig uitgedost aan boord komen.

Aha, niet altijd hoor ;)

excerpt from OMA "For a positioning duty that precedes or follows a flight duty, the positioning duty must be performed in uniform"
 
Zelfs zonder stropdas en strepen doen ze regelmatig moeilijk in de lounge op schiphol.
Deze lounge staat ook bekend in binnen en buitenland om het vaak onvriendelijke personeel.
Helaas merk je dit ook als je niet in uniform reist.
 
Heeft er iemand een link naar de betreffende FODCOM?
Heb al wel even gekeken maar kan hem niet vinden....

Thanks!
 
Irritant, ik kan hem ook niet meer vinden. Vroeger stond het nummer van de FODCOM erbij in onze manual, nu staat er bij ons alleen nog maar 'CAA recommendation via FODCOM'

Ik heb hem destijds ook zelf gelezen, maar zoeken op de site van de CAA is echt een ramp.... :(
 
Even offtopic, maar in defensie voor de dames van De Kee-el-em:
Met een paar uitzonderingen daar zijn de meesten alleraardigst.
Kreeg vandeweek nog een knipoog en een grappige opmerking van één van hen bij de lounge, en ik ben weer een huisje rijker.
Maakte mn dag weer helemaal goed (vanwege die knipoog dan)

En dat was een commercial dit keer in burger, al hadden ze door dat ik crew was.
 
Back
Top