ap&m 2010/2011

Als je door de selectie heen bent, moet je dan al het contract tekenen dat je niet bij de KLM mag solliciteren, of doe je dat pas als je aan de opleiding begint (indien het contract er dan nog is)??
 
Als je door de selectie heen bent, moet je dan al het contract tekenen dat je niet bij de KLM mag solliciteren, of doe je dat pas als je aan de opleiding begint (indien het contract er dan nog is)??

Dit doe je pas een aantal weken voordat je daadwerkelijk op de KLS begint.
 
Ik begin al lichtpuntjes in de héeel verre verte te zien... Het algemene toekomstbeeld voor KLM is nog steeds dramatisch, maar het lijkt op de weg omhoog.
Toch even chill om zo'n berichtje met m'n roze bril te lezen.

Later! Jullie toekomstige klasgenoot,
DCP

PS lees de Hyves is.
 
hoe gaat dat trouwens, wanneer je door de KLS-selectie heen bent en dan toch van plan bent AP&M te gaan doen?!

Ik heb me gewoon via Studielink aangemeld voor AP&M en als het goed is gaat de rest dan vanzelf naar de KLS. Al moet ik wel zeggen dat de overheid het onmogelijk nog ingewikkelder had kunnen maken..
Ben je door de selectie dan? :biertje:

DCP
 
Ik heb me gewoon via Studielink aangemeld voor AP&M en als het goed is gaat de rest dan vanzelf naar de KLS. Al moet ik wel zeggen dat de overheid het onmogelijk nog ingewikkelder had kunnen maken..
Ben je door de selectie dan? :biertje:

DCP

Ben nu bezig met selectie, alleen er nog niet uit of ik AP&M wil gaan doen.. Alleen als ik door de selectie kom denk ik, anders zou ik niet voor technische bedrijfskunde kiezen.
Dus eigenlijk aanmelden voor AP&M wanneer de er helemaal doorheen bent..
 
Als je door de selectie heen bent, moet je dan al het contract tekenen dat je niet bij de KLM mag solliciteren, of doe je dat pas als je aan de opleiding begint (indien het contract er dan nog is)??

Dit gerucht/feit van deze verklaring blijft me toch boeien... Nooit is er toch zekerheid om bij KLM aan de bak te komen, ok ze zijn preffered supplier, maar wat dan nog? Ze benadrukken toch altijd dat slagen aan KLS geen garantie is op intake in KLM? Waarom dan nog deze verklaring moeten tekenen?:)
 
Tot nu toe hadden studenten wel zoiets als een "sollicitatie garantie", men mocht dus altijd bij de KLM op gesprek. Dit was inderdaad geen garantie dat men ook aangenomen zou worden. Deze "sollicitatie garantie" is nu dus komen te vervallen, omdat de KLM voorlopig genoeg mensen op de lijst heeft staan.
 
Hoe lang duurde de selectie eigenlijk, voor de mensen die onlangs zijn aangenomen?? Daar mijn selectie verplaatst is, en ik mij wel nog moet kunnen inschrijven voor de studie technische bedrijfskunde dan wel een andere studie.
(heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niet direct een passend of recent antwoord vinden)
 
Ik denk dat je toch misschien best inschrijft voor die andere studie dan... Zoals ik vernomen heb kan de selectie toch wel 5 maanden duren (begin tot einde). Indien een positief selectieresultaat ben je ondertussen met iets bezig (want nu selectie is blijkbaar toch maar over 1,5 à 2 jaar starten) + indien niet geslaagd, dan geen tijd verloren en dus iets achter de hand.
Zo denk ik erover, misschien zien anderen het anders.
 
Hee De Cock Pit,

Ik ben ook ingedeeld bij AP&M 2010-2010!

spannend, 2010-2010..!

hehe kon t niet laten..

oja, nog een vraagje, misschien dat iemand er iets meer over weet. Als je nog geen natuurkunde hebt en je bent wel toegelaten tot kls en wilt ap&m gaan doen, moet je dan nog dat deelcertificaat halen voor natuurkunde voordat je met de kls begint?
 
Hallo allemaal,

Leuk om te zien dat er al veel nieuwe AP&M'ers in aantocht zijn! ik ben zelf dit jaar begonnen! kom ik jullie volgend jaar wel tegen bij stage voorlichtingen :)


Hallo,

Beetje off topic, maargoed :p
Ik zit er zelf ook over te denken om in het jaar 2011/2012 selectie voor AP&M te gaan doen. Hoe gaat dat eigenlijk met de selectie van AP&M? wordt er gewoon 1 klas volgemaakt (en moet je er daardoor snel bijzijn met de selectie), of worden er gewoon net zo veel klassen gemaakt als nodig is voor het aantal mensen dat door de selectie is gekomen?

Groet, Ph-Y :angel:

Alle AP&M' ers komen in klas 2010-2, 2011-2, etc.. deze klassen starten rond eind maart.

@ Zwevertje
Gewoon via studielink aanmelden! eerste jaar TB loopt gelijk, maakt niet uit welke afstudeerrichting. Eind eerste jaar vul je je DOP in (Digitaal Onderwijs Planner) Hier vul je vervolgens in dat je tweedejaar vliegtheorie gaat doen.

@Gripen
Kijk uit dat je je niet inschrijft voor studies met een loting. Wordt je toegelaten en wijs je dit alsnog af heb je Nooit meer een kans deze opleiding te gaan doen.

@Zwevertje
Je moet het deelcertificaat halen voor de KLS. Wel is het nuttig het certificaat in de zomer te halen. De natuurkunde op TB is niet erg pittig, maar een certificaat kan zeker helpen. Het is vooral formules opbouwen en concluderen welke gegevens je moet gebruiken uit een hele waslijst. Ik vond het vrij pittig, desondanks ik VWO N&G heb gedaan. ( Of ik ben gewoon een beetje lui :p )

Dan nog even,
Ik kan TB zeker aanraken in verband met de huidige economie. Bedenk echter wel, het is een van de moeilijkste HBO studies en je zal er veel tijd voor kwijt zijn.
Elk kwartaal schrijf je een rapport in groepsverband. Je hebt een eigen bedrijf wat HEEL veel tijd in beslag neemt. Kortom, ben wel gemotiveerd anders kun je het net zo goed niet doen.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Voor meer vragen kun je me een PM sturen of hier posten.

Gr,

Marc
 
Eey toekomstige klasgenoten, blijf de hyves (ja beetje wijverig) in de gaten houden want daar maken we afspraken om elkaar te ontmoeten in Grun!
DCP
 
ik begin ook in september aan de hanze AP&M.

heb op 30 augustus mijn 3e ronde, gvss.

maar zal jullie sowieso over 2 weken tegenkomen op de Hanze.

Lijkt me erg gezellig.

Tot snel

cheers,
BM

p.s. wat zijn de ontmoetingsplannen voor de komende tijd?
 
Welcome :), afgelopen jaar was de familieklas ietswat laat met uitnodigen. Vandaar zal ik me ook meteen aanmelden bij de hyve, kunnen we begin 2e kwartaal even meeten. (Iedereen is op stage tot begin november)

Edit: Mag ik alsjeblieft een link naar de hyve? :)

Gr!
 
Na een hele tijd maar wat rondgekeken te hebben op airwork vind ik het eeen goed plan om hier mijn eerste bericht te schrijven, ik ben namelijk ook aangenomen op de kls en zal dit jaar met ap&m beginnen!
ik baal wel een beetje dat ik dit niet eerder ben tegengekomen, ik had graag wat met jullie gedronken in de KEI-week!
ik heb me inmiddels ook al aangemeld op de hyves (gebruik ik dat ook nog eens....)
Ik heb nu al zin om te beginnen!

Gr. Frederik

oja, pm's zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Back
Top