Anglo American aviation in San Diego

JulietWiskey

New member
Heeft iemand van jullie ervaring met deze club!? Wil misschien deze jaa aproved school gaan doen voor m n PPL. Dit ivm de drukte op napels, en het weer daar in Augustus...

JulietWiskey
 
Ik heb geen ervaring met de club zelf, ik weet wel dat ik 2 jaar geleden bij hen info heb opgevraagd om daar precies hetzelfde te doen.

Ze zeiden toen dat ik geen visum nodig had, dit was na 11-9. Er was toen natuurlijk wel een visum nodig.

Dit was voor mij reden om direct naar een andere school te kijken.

Hoe het nu is, en hoe de kwaliteit is kan ik helaas niets over zeggen.

Suc6!
 
Hoi JulietWiskey,

Ik heb afgelopen zomer (eind augustus tot half september) mijn PPL bij Anglo afgemaakt. Was over het algemeen tevreden over de school. De toestellen zijn niet meer de nieuwste die er beschikbaar zijn maar ja dat merk je dan ook aan de prijs.

Afgelopen zomer was het behoorlijk druk daar vooral op de pipers. Samen met het uitvallen van vliegtuigen (technische mankementen/weg voor langere trips/onderhoud) kon dat soms voor irritaties zorgen. Ik was gelukkig, op een faa ppl student na, de enige die op een C172 mijn ppl deed dus had ik weinig vertraging.
Door extra tijd in te plannen moet dat geen probleem zijn. Overigens heb ik ook een aantal dagen niet kunnen vliegen vanwege het weer.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel van je.
 
Ben net terug van uren bouwen daar, erg relaxte school. De appartementen zijn goed, op fiets afstand. De meeste instructeurs zijn ook wel goed, ze doen niet moeilijk met betalen, niets vooraf enzo. Maar de vliegtuigen zijn oud en erg uitgeleeft(vaak stuk), ze worden intensief gebruikt en als je per se iets wil halen daar kan het krap worden. Heb dat bij een aantal PPl studenten zien gebeuren. Ik zelf heb om die reden ook minder gevlogen dan gepland. Je zit qua kosten voor een dubbeltje op de eerste rij maar ik zou voor het halen van je PPl iets beters willen of zeker twee maanden uittrekken. San Diego is trouwens wel leuk!

gr.
 
aaa

aaa

Ja, thanks! Had ik al van meerdere mensen gehoord. San Diego area lijkt me ook erg ok, beter dan west coast Florida. ALLEEN; waarom doen ze zo moeilijk over de visumaanvrag???? Dit i t t Naples, waar ze alle rompslomp voor je willen regelen mbt visumaanvraag.... Daarom, nog altijd in Dubio. ALS ik m n PPL daar zou willen doen, dan nog, zou ik n soort van illegaal niets tegen de immigration officer kunnen zeggen over m n PPL intentie... Lijkt me niet zo n goed idee....

....toch???

JulietWiskey:confused:
 
Waarom zo moeilijk doen over dat visum?
Kan je zelf regelen in een paar dagen...
Het laatste wat je moet doen, voor het halen van een PPL, is liegen over je intenties.

Succes!
 
Probeer anders Scandinavian Flight nogwat (geen grapje) op Montgomery, een ander veld in San Diego. Ik kan even niet op de volledige naam van die school komen. Ik heb geen ervaring met de school maar de vliegtuigen en gebouwen zagen er goed uit. Even Google en het moet wel te vinden zijn. Ik zou zeker niet de gok nemen en met een vaag verhaal de grens overgaan. Bovendien vlieg je waarschijnlijk onverzekerd rond als je niet de juiste papieren hebt.
 
Kan me volledig aansluiten bij wat air head schrijft. San diego is idd een top plek om te zitten zowel voor vliegbestemmingen als voor vermaak ed. Dagje mexico (de tram stopt voor de grens) en vele attracties in san diego zelf. Qua vliegen is het vaak mooi weer en steden als San Francisco (ongeveer 5 uur), Las vegas (3 uur) en Phoenix (3 uur) zijn makkelijk te bereiken.

Ik moet bekennen dat ik zonder een visum heb gevlogen daar op advies van AAA. Achteraf misschien niet verstandig...
Er waren overigens op die school een aantal die bij immigrations wel hebben verteld dat ze hun PPL gingen halen in de VS maar geen van hen is teruggestuurd.

Als je in de VS je PPL gaat halen wees er dan iig zeker van dat de school ook door de CAA (in het geval je een Engels PPL wilt halen) approved is. Je ziet vaak sites van scholen die zeggen dit te kunnen doen (ook in en rond San Diego) maar deze staan echter niet op de lijst van de CAA

http://www.caa.co.uk/docs/33/SRG_FCL_APPROVEDFTOS.PDF

zie pagina 5 onderaan. De lijst is van 30 april 2005 dus best up to date.

succes met je keuze

@air head: was dat wrak van een N20650 nog steeds aanwezig?
 
quote; Waarom zo moeilijk doen over dat visum?
Kan je zelf regelen in een paar dagen...

Niet helemaal dus, zij moeten nl een formulier retourneren aan ambassade dat ze JOU gaan opleiden. En dat is dus vreemd bij AAA; daar hebben ze geen approval voor.

JulietWiskey
 
Ik heb zelf een formulier gekregen dat ik bij de betreffende school een cursus ga volgen. En dat formulier heb ik weer gebruikt bij de visum aanvraag.
 
6447, die oude Cessna stond er inderdaad nog steeds. ik heb er niet mee gevlogen, wel met 25Y, totdat ik er achter kwam dat je iedere ochtend bijna een liter olie moest bijvullen! Wat een oude zooi...
 
He air head,
ja dat komt idd bekend voor. Dat is niet een van de beste toestellen (als je daar al van mag spreken)... Heb zelf veel met de N6zp en de n2575u gevlogen. Naar mijn mening toch wel de 2 "beste" toestellen die ze hebben. Bijna geen probelemen mee gehad in de 35 uur dat ik op beide heb gevlogen...
Met dat wrak van een N20650 heb ik een noodlanding moeten maken omdat de motor er mee stopte na een touch and go. Gelukkig zat er toen nog een instructeur naast me en kregen we de motor weer aan de praat 150 ft boven de grond... En aangezien we midden boven een woonwijk zaten............

Hoeveel uur heb jij daar gemaakt? Zit er over na te denken in het najaar weer naar de VS te gaan om uren te bouwen. Heb je toevallig (of iemand anders) ervaring met anders scholen daar in de buurt??

@JW zoals je begrijpt is AAA wel een leuke school, relaxed, geen gezeur over geld ed. maar het grootste probleem is ook het meest belangrijke; de toestellen
:(

6477
 
Probeer anders een kist te huren (172) bij een kleine part 61 school.. Als je die kist voor 100 uur van ze gaat huren durf ik te wedden dat je 'm voor rond de 65/70 dollar per uur mee krijgt.

FD
 
Ik heb vanuit Portland (actually Hillsboro) van een particulier een C172 voor, ik geloof, 75 dollar per uur gehuurd. Dit tarief geldt al vanaf 1 uur. 2 uur per dag minimum als je > 1 dag weg van base wilt.
Kisten in goede staat, dual com/nav, dual VOR etc.

PM me voor een adres. deze persoon heeft 2 of drie van deze kisten.
 
Heeren,

Allen dank voor de suggesties!! Ik zal me er zeker in gaan verdiepen. Nu ik toch jullie aandacht heb: ik wil misschien een faa cpl gaan halen volgend jaar. Als ik aan de eisen voldoe (faa ppl + 250 uur + IR, correct me if I'm wrong...) hoelang is de theorie studie? Klopt het dat je maar 1 theorie examen en 1 mondeling + praktijk examen hoeft te doen??

Bij voorbaat dank!

Ps. Julliet Whiskey en JC you've got mail :rt:
 
tijdje terug..

tijdje terug..

Maar als ik het nog goed weet is het inderdaad 250 uur (part 91 of 200 part 141) voor je Commercial.. Je hoeft geen IR te hebben, maar dan is je CPL zo goed als waardeloos.

CPL en IR zijn inderdaad 2 writtens, en die zijn een complete joke. Nu, that having said, voor je praktijk examens (IR en CPL) zul je een uigebreide mondeling krijgen van een uur of 3.

Het is te hopen dat je je stuff goed kent tegen die tijd omdat de examinoter door blijft graven zodra hij door heeft dat je zwak bent op een bepaald gebied.

Tevens zul je voor je praktische IR en CPL checkride een stuk meer van je kunstjes moeten laten zien als in Europa, waar CPL vliegen gewoon extra netjes PPL vliegen is.

Succes!
 
Mooi zoals de JAA school altijd de FAA makkelijker laat klinken en omgekeerd :D

FAA teaches to fly, JAA teaches how to fly hahahah
 
Back
Top