And the big announcement is going to be...

Ik hoorde wel van verplicht onbetaald verlof en te duur hedgen van brandstof bij FR maar dat jij op de schopstoel zou zitten had ik niet verwacht........ ;)
 
Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Ik dacht dat na Cork, Knock en Ciampino Ryan de zaak wel onder controle had. Of bedoel je dat er aan EZY's kant iets gebeurd is?
 
Last edited:
Jullie begrijpen er weer helemaal niets van. Wat kan Overload EZY nou schelen....

Zijn post luidde:

Overload for President!

Hij kan nog net op tijd meedoen, McCain's populariteit is zo gedaald dat er een plekje over was.
 
Ik hoorde in de wandelgangen nog een heel interessant verhaal over die dag van de big announcement.

Ik hoorde dat Andy Harrisson op het laatste moment door de balpa is teruggevloten om bepaalde announcements te maken die niet zonder consultatie met balpa uitgevoerd kunnen worden. Vandaar dat de hele GROTE announcement eigenlijk niets voorstelde en iedereen voor jan joker in hotels rond luton hebben gezeten. Daarom hebben ze ook gelijk die 60 dagen consultatie period gegeven zodat ze daarna wel de BIG ANNOUNCEMENT kunnen gaan maken!

Ik ben benieuwd
 
Ik hoorde [...] Ik hoorde dat [...] :blabla:
Ik ben benieuwd

Hey pk! Alles goed?
Met alle respect hoor, maar zo horen we continue wat, tot nu toe van het meeste maar weinig waar geweest. Ik ben ook benieuwd, maar als ik ga luisteren naar alle dingen die ik hoor........ Dan waren we nu tegelijkertijd eigenaar van alle airlines in de EU en omgeving, vlogen we lange afstand en dat allemaal zonder winst, piloten of cabin crew. ;).

Ik neem aan dat iedereen naar BALPA heeft gemailed dat commuter travel cancellen onzin is? BALPA wilde graag horen wat er in jouw mening niet weg zou moeten en het lijkt me belangrijk om dit even duidelijk te maken....

Commuter travel kost EZY niets. Ook al wordt het misbruikt (wat ik waardeloos vind van dit groepje collega's), onder het mom van kosten drukken de commuter travel eruit gooien is onzin. Maar als BALPA daar weinig tot niets over hoort zelfs als ze om feedback vragen, dan zullen ze daarin niets voor ons doen!
 
Na 7,5 jaar in de company geloof ik ook pas iets als het daadwerkelijk gebeurd. Ik zal de balpa ook eens mailen over het feit dat commuter travel cancelen onzin is. Als het echt zo'n kostenpost is moeten ze maar een soort standby ticket verzinnen waar ik dan nog voor wil betalen ook.

Wat ze ook moeten begrijpen is dat als er geen ticket is mensen zich eerder ziek gaan melden dan dat ze 150 ullo voor een full fair gaan betalen. Dat kost WEL geld!!

Hoe is het verder? Sta je ook al op de MXP lijst. Ik sta nummer 3 en AvdL 5
 
Yep! Ik sta 9, schiet niet zo op. Als ik nou niet zo had getwijfeld een paar maanden geleden had ik er al gezeten ;).

Maar ontopic, probleer zoveel mogelijk mensen ff te laten mailen dat commutertravel wel nodig is. we zouden allemaal flink de pest in hebben als het werd afgepakt.
 
Ben ook tegen het afschaffen van het Commuter Travel, maar dan omdat ik gvd nog steeds nooit gebruik van heb kunnen maken en elke keer weer Staff Travel (en soms ruim van te voren zelfs goedkoper een gewone ticket) kan boeken... (tja blijf een NL'er met een flinke schuld)
 
Ik zit zelf nu in MXP en als je ooit nog eens naar AMS wil geraken dan is een commuterbriefje eigenlijk noodzaak. Loadfactors zijn hier 90%+, zeker op alles naar AMS.
 
Tja, daarin zijn jullie volgens mij de uitzondering, de rest van het netwerk is waarschijnlijk blij als ze de 90% al halen...
Is het met het aantal Nederlanders in MXP niet vechten voor die laatste paar stoelen? Of valt dat door de 3 (?) dagelijkse vluchten nu wel weer mee?
Kijkend naar de wachtlijsten (FO en Capt) zal het percentage NL'ers in elk geval flink gaan groeien!
 
Er is nog geen 3e dagelijkse vlucht naar AMS naar die schijnt wel al een tijd in de planning te staan. Er is wel een 2e service bijgekomen in het weekend.

Steeds meer NL'ers commuten niet meer en bouwen hier een leven op. Er is in Varese een Nederlandstalige Europese school dus er komen ook gezinnen over waardoor er minder commute verkeer is dan tussen b.v. London en AMS.

Als ik de transferlist bekijk dan komt toute NL hier naar toe. Ook wel begrijpelijk als je de salarisstroken ziet. Verder schijnen ze hier behoorlijk agressieve expansieplannen te hebben maar dat hebben we meer gehoord.
 
He Buschauffeur,
Enig idee wat het kost om je kids daar op school te hebben? Heb al allerlei prijzen langs horen komen...

Grtz,
Vervlogen
 
Ik denk dat ook de expansie in MXP even wat minder hard gaat. Ik ben nummer 3 op de lijst en volgens de person in charge mag ik van geluk spreken als ik er voor de zomer nog heen kan
 
Die van mij is net 12 en gaat als alles goed gaat volgend schooljaar naar de middelbare school. €5500 voor een jaar en dan komt er €250 per kwartaal bij als je gebruik wilt maken van de ophaal busjes. Tweede kind half geld. Basisschool afdeling schijnt goedkoper te zijn en er komen ongetwijfeld nog kosten bij voor eten, field trips, puntenslijper, etc.

http://www.scuolaeuropeadivarese.it/

Voor Nederlanders klinkt dit vrij duur, een Engelsman lacht er om. De internationale school hier in Amstelveen vraagt ongeveer €30k en er heeft hier iemand zijn kinderen in Lugano op school zitten en dat is nog erger.

Ik heb het vrij rustig deze maand vanwege de overplaatsing van de DTM boys. ±50 uur met veel SBY's. Ik kan me dus wel voorstellen dat er voorlopig even niemand hier naar toe komt. Mischien speelt

http://www.ft.com/cms/s/0/1d1c9f40-b287-11dd-bbc9-0000779fd18c.html

ook nog wel mee. Er schijnt eerste week December kistje nummer 14 bij te komen en dan weer twee begin Januari maar die zijn dus waarschijnlijk al gecrewed.

Laatste wild @ss guess verhaal is 30/40 in MXP, 10 in FCO en 5 in VCE maar dat was voordat Stelios zich begon te roeren.
 
Back
Top