Amsterdam Airlines

B767-300ER

New member
Vandaag heeft de leasemaatschappij beslag laten leggen op 1 van de 3 Airbus A320 toestellen van Amsterdam Airlines.
De PH-AAZ is vandaag door de lessor in beslag genomen en vervoerd naar Woensdrecht.
Amsterdam Airlines verkeert al langere tijd in problemen, door het wegvallen van grote opdrachten en geen nieuwe opdrachten ervoor in de plaats.

More to be followed.

Shit voor de vliegers aldaar!
 
@767, mag ik vragen wat je bron is? Kan me ook voorstellen dat parkeren op EHWO goedkoper is als EHAM. Voor een dag maakt het niet zo veel uit maar als de agenda lang leeg is...
 
Helaas, als ik de naam van de bron ga prijsgeven dan krijg ik nooit meer dit soort informatie.
Ga er maar vanuit dat de info redelijk betrouwbaar is :D
AAN heeft een hoop gezeur gehad met het IVW en heeft nu gewoon tekort liquide middelen om 1 van de leasemaatschappijen te betalen. Kist is gisteren op de Romeo's op Amsterdam geparkeerd en aan de ketting gelegd, en heddenmiddag rond het middaguur geferryd naar WOE.
 
Vast wel maar of het in de luchtvaart is betwijfel ik. Dan heb ik het vooral over operationeel en technisch (niet sleutelend) personeel. Overschot is hier ook een feit.
 
Met alle respect, die vinden makkelijker weer een andere baan.

Toont weinig respect. Ze hebben wel een goeie type rating, maar je baan verliezen is altijd ruk. Moet je je vrouw en kinderen uitleggen dat om te overleven je naar de zandbak of India moet verhuizen. Kans is redelijk aanwezig dat dat je huwelijk gaat kosten. Misschien willen ze in eerste instantie wel mee, maar worden ze gewoon deprie aldaar. Kinderen moeten van hun huidige school af, afscheid nemen van vriendjes.

Kom op man, houd dan je mond als je niets zinnigs te melden hebt....
 
@767 bedoelde ook geen naam, maar indicatie. Thanks! Voor m/v vliegers, Air Macau zoekt rated cpt en fo, flight van deze week, reageren tot 27 nov
 
Toont weinig respect. Ze hebben wel een goeie type rating, maar je baan verliezen is altijd ruk. Moet je je vrouw en kinderen uitleggen dat om te overleven je naar de zandbak of India moet verhuizen. Kans is redelijk aanwezig dat dat je huwelijk gaat kosten. Misschien willen ze in eerste instantie wel mee, maar worden ze gewoon deprie aldaar. Kinderen moeten van hun huidige school af, afscheid nemen van vriendjes.

Kom op man, houd dan je mond als je niets zinnigs te melden hebt....

Volgens mij had 767 het over het ondersteunende personeel. Maw het grondpersoneel.

Niet dat dit het minder vervelend maakt maar ik denk dat er maar weining (jonge) mensen bij AA zaten die dachten dat ze hun pensioen daar zouden gaan halen. Ik denk dat het voor velen een kwestie was van uren maken en wegwezen naar groener en stabieler gras. Ik hoop iig dat die uren gemaakt zijn.....
 
Toont weinig respect. Ze hebben wel een goeie type rating, maar je baan verliezen is altijd ruk. Moet je je vrouw en kinderen uitleggen dat om te overleven je naar de zandbak of India moet verhuizen. Kans is redelijk aanwezig dat dat je huwelijk gaat kosten. Misschien willen ze in eerste instantie wel mee, maar worden ze gewoon deprie aldaar. Kinderen moeten van hun huidige school af, afscheid nemen van vriendjes.

Kom op man, houd dan je mond als je niets zinnigs te melden hebt....

Uhm misschien even beter mijn post lezen, en dan je eigen post even herzien???

Ik schreef "shit voor de vliegers aldaar......."

Toen schreef iemand anders "ook voor het andere personeel"

En toen stuurde ik met alle respect, maar die vinden elders makkelijker een baan (bedoelend op het feit dat dat voor vliegers vele malen lastiger is dan voor ander personeel)

Als jij verder niets beters te melden hebt dan slecht te lezen en blind te reageren op mijn posts, blijf dan weg. :biertje:
 
Uhm misschien even beter mijn post lezen, en dan je eigen post even herzien???

Ik schreef "shit voor de vliegers aldaar......."

Toen schreef iemand anders "ook voor het andere personeel"

En toen stuurde ik met alle respect, maar die vinden elders makkelijker een baan (bedoelend op het feit dat dat voor vliegers vele malen lastiger is dan voor ander personeel)

Als jij verder niets beters te melden hebt dan slecht te lezen en blind te reageren op mijn posts, blijf dan weg. :biertje:

Je hebt gelijk. Excuses
 
Kist (AAZ) staat inmiddels op Woensdrecht:
http://s8.zetaboards.com/SG_WOENSDRECHT/topic/8324359/1/

De AAX staat in Istanboel voor onderhoud en gaat dan daarna direct terug naar de lessor.
ILFC heeft beslag laten leggen.

Zeer vervelend voor al het personeel daar, vliegend of niet...

Is de AAY dan als laatste nog wel vliegend voor Amsterdam? Of staat die ook ergens aan de ketting nu?

Als ik bij ML tours kijk zijn vluchten uitgevoerd door Amsterdam Airlines nog gewoon te boeken (en voor een zeer redelijke prijs ook nog moet ik zeggen!)
 
Controles Amsterdam Airlines

Controles Amsterdam Airlines

www.telegraaf.nl 31-10-2010 08:36

Meer controles A'dam Airlines

AMSTERDAM - Terwijl Amsterdam Airlines al onder verscherpt toezicht staat, gaat de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) de Nederlandse maatschappij deze week nog eens extra controleren.

Volgens directeur Jaap Horsten van Amsterdam Airlines is de vliegmaatschappij opgericht in 2008 door drie Nederlandse investeerders. Er zou echter ook Turks kapitaal in het bedrijf zitten. De maatschappij zou te kampen hebben met financiële problemen door het wegvallen van grote opdrachten en de economische crisis.

De Belastingdienst zou al een vliegtuig 'aan de ketting' hebben gelegd, maar volgens het boekingskantoor van Amsterdam Airlines gaan alle vluchten gewoon volgens schema door.
 
Bron: Telegraaf

DEN HAAG, maandag

De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gaat Amsterdam Airlines deze week aan extra controles onderwerpen. De Nederlandse maatschappij staat al onder verscherpt toezicht.

„We zitten er bovenop. Amsterdam Airlines staat niet voor niks onder toezicht. We eisen dat het ingediende plan van aanpak nu volledig is uitgevoerd. Als deadline hebben we 31 oktober gesteld. Onder meer het kwaliteitsmanagementsysteem en het handboekenbeheer deugden niet, hebben we deze zomer geconstateerd. Dat was reden om extra alert te zijn”’, zei een IVW-woordvoerster gisteren.

Directeur Jaap Horsten van Amsterdam Airlines op Schiphol bevestigt het verscherpt toezicht. „Onze insteek is om zo snel mogelijk aan alle eisen te voldoen. Begin november zal daar duidelijkheid over moeten komen. We zijn druk bezig met verbeteringen in de bedrijfsvoering.”

Turks kapitaal

De vliegmaatschappij is volgens hem in 2008 opgericht door drie Nederlandse investeerders, maar er zou ook Turks kapitaal in zitten. Er wordt gevlogen met drie geleasde Airbus A320’s, vooral vervoer naar Marokko en Turkije en er wordt bijvoorbeeld een toestel voor een Israëlische reisorganisatie op de route Tel Aviv-Amsterdam ingezet.

Intussen zouden door de economische crisis en het wegvallen van grote opdrachten ook financiële problemen bij Amsterdam Airlines zijn ontstaan. Naar verluidt heeft de Belastingdienst het bedrijf op de korrel en heeft de leasemaatschappij een vliegtuig aan de ketting gelegd. Horsten geeft daarop geen reactie.

Het boekingskantoor van Amsterdam Airlines, ML Tours, zegt dat alle vluchten volgens schema doorgaan.
 
Net in de wandelgangen gehoord dat het personeel vandaag in kennis is gesteld dat het bedrijf ten einde is...

Geen idee wat dit betekend, hopelijk een doorstart voor allen die daar werken... Maar vrees het ergste...
 
Als ze het Noorse contract maar kunnen houden dan is er nog wel een doorstart mogelijk wellicht!

Hoop het wel voor alle betrokkenen, een faillissement gaat je niet in de koude kleren zitten.

Sterkte aan alle betrokkenen!!!

:radar: Andre :radar:
 
Net in de wandelgangen gehoord dat het personeel vandaag in kennis is gesteld dat het bedrijf ten einde is...

Geen idee wat dit betekend, hopelijk een doorstart voor allen die daar werken... Maar vrees het ergste...

Klopt, zie luchtvaartnieuws...
:eek:
 
Back
Top