[QUOTENadat je die hebt, kan je met een CFII een IR profcheck doen waarna je ook het IR op je Amerikaanse PPL kunt krijgen. Wel moeten je IR uren voldoen aan de minimum eisen. Als je instrument uren gelogd zijn als IFR uren en niet alle in actual IMC gevlogen zijn, zal alleen 10% van het totaal als actual IMC beschouwd worden.
Voor overige licenses en ratings moet je de respectievelijke FAA examens doen, theorie en praktijk. (voor de IR is het dus makkelijker). De JAA ervaring geldt mee.][/QUOTE]
Bijna goed maar geen sigaar Nazgul;
Je krijgt een FAA PPL based on a Foreign License FAR 61.75
Multi engine krijg je er zo bij als je Multi rated bent natuurlijk.
Instrument priviliges krijg je er gratis bij als je de "Foreign Pilot Instrument Written Test" gedaan hebt in de afgelopen 24 maanden.
Voordat je als PIC IFR mag vliegen moet je een IR profcheck met een FAA gecertificeerde Instructeur gedaan hebben.
Dit kan je dus ook al in NL doen met een van de FAA CFI die we hebben rondlopen op dit forum. Net zoals de BFR trouwens.
Je kan dus voordat je gaat al een gecombineerde BFR/IPC doen.
Aan Overstag:
Waarom dioe je niet gewoon je FAA ATPL?
Dan ben je van alle moeite af.
ATP written test is 1 schriftelijke test waar genoeg oefen materiaal voor te verkrijgen is.
Je hebt GEEN FAA CPL nodig om een ATP checkride te doen.
Dit kan op basis van je JAA ATP of zelfs je CPL.
Ik heb eens naar je uren gekeken, dat moet een makkie voor je zijn.
Voor de ongelovigen:
FAR 61.153 (d) (3)
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_G...f/FARSBySectLookup/61.153!OpenDocument&Click=