Amerika verhalen

Flyburg

New member
Heren,

Ik ben een IAC’er oude stijl (zoals wij dat graag verkondigen). Ik ben in 1991 begonnen aan mijn opleiding in chesapeake , Virginia. Na het behalen van mijn opleiding ben ik ongeveer 3 jaar instructeur geweest in OH. Hierna, gedwongen door de slechte marktsituatie in de US en het aflopen van mijn visa besloot ik een MU2 programma te volgen. Gelukkig won ik net in die tijd een groene kaart in de jaarlijkse loterij en kon ik hiermee stoppen. Dankzij de MU2 baan waarvoor ik gestationeerd was in Louisville, KY had ik wel kontacten opgebouwd bij Grand Aire Express, een on-demand freight company met hoofd kantoor in Monroe, MI met ook een basis in Louisville en kreeg bij dit bedrijf een baan.

Ik heb ongeveer anderhalf jaar bij dit bedrijf gewerkt en ontzettend veel meegemaakt, helaas meestal negatief, maar het geeft wel mooie “there I was stories”. Grand Aire was een on demand freight company, wat betekende dat je 24 uur per dag, 7 dagen per week oproepbaar was. Zodra je pager afging moest je binnen een half uur in de lucht hangen (needles to say you lived close to the airport). Het bedrijf opereerde met Falcons, Hansa Jets, Metroliners en Piper Aerostars.

Ik was aangenomen als baas op de Piper Aerostar, dit was een single pilot airplane. Het volgende verhaal gaat over één van m’n vluchten. Het is alweer een tijd geleden ( vele bieren sindsdien) dus ik probeer me alles zo goed mogelijk te herinneren.

GA had een contract met UPS voor elke nacht een vlucht van Baltimore, Martin State naar Clark County, Indiana. Ik steeg op van Martin State naar Clark en het was een mooie avond en dus een mooie vlucht. Zonder problemen geland op Clark County en de vracht afgeladen. De UPS truck driver die de vracht ophaalde die avond had die avond besloten om een paar van zijn vriendinnen mee te nemen. Zonder meer allemaal “hot babes” Hé, ik zal toch zeker niet onderdoen voor een lowly truck driver, dus ik besluit een spectaculaire take off te doen. Ik taxi uit, rush trough de taxi out en take off C/L and take off. Na de lift off druk ik de neus omlaag en accelereer boven de runway. Op het punt dat ik abeam de “hot babes”ben trek ik stijl omhoog en hoor tegelijkertijd een doffe knal en de neus zwierpt naar links (pardon yawed naar links). M’n eerste reaktie, WOW what the F..k. Uit reaktie trapte ik zonder na te denken op de rudder pedal. Het duurde een eeuwigheid (0.3 seconde) voordat ik realiseerde dat de linker motor er de brui aan had gegeven. Ik zat daar even met de gedachte, dit gebeurt mij niet, voordat ik in actie sprong en het bekende , Identify, Verify, Feather deed. Op het moment dat ik de Power lever naar achter trok voelde ik even een increase in thrust. Ik stond hier verder niet bij stil en heb de motor uitgezet en een S/E landing gemaakt op Louisville, dat 10 mile verder op lag. Achteraf bleek dat de turbocharger van de motor was gevallen en het gebrek aan zuurstof de motor had “geflooded”, dit verklaarde ook de power increase toen ik de P/L terugtrok.

Een week later had ik weer een single engine situatie vanwege een gebroken olieleiding. Het grappige aan deze situatie was een ontwerp karakteristiek. Ik had de motor uitgezet en een landing gemaakt op Cincinatti. De neuswielbesturing op de Aerostar was electrisch. Er zat een switch net boven de rudder trim. Nadat ik geland was probeerde ik single engine naar de general aviation ramp te taxien maar ik had geen nose wheel steering meer. Ik weet dit aan hot brakes en requested een tug met tow bar. Delta 767 achter me zwaar p……s off. Tug komt eraan, Ik klim uit de kist, kijk naar de staart en vraag mezelf ongeveer 2 seonden af waarom de ruddertrimtab helemaal naar één kant staat. Afijn, het drong tot me door dat ik in alle consternatie had geprobeerd te taxien met de ruddertrim in plaats van de nosewheelsteering!!

Een paar weken later en legio andere problemen heb ik ontslag genomen bij GA. Saillant detail: een week nadat ik ontslag nam crashte een collega van me vanwege een engine failure, hij overleefde wonderbaar. Een paar jaar geleden is een aerostar van GA neergestort ergens in Indiana met dodelijke afloop. Twee jaar geleden zijn 2 falcons op één dag gecrashed. Één met dodelijke afloop bij Toledo, OH, en één in de ST louis rivier met geen dodelijke afloop.

Afgelopen week is de eigenaar van GA ( TC voor de mensen die hem kennen) omgekomen bij een crash in ST louis.

Na mijn ontslag bij Grand Aire kreeg ik gelukkig een baan bij Chautauqua Airlines waar ik de J-31 en de SF340 4 jaar lang vloog, vervolgens heb ik anderhalf jaar bij Denim Airlines gevlogen en ik vlieg nu alweer drie en half jaar voor KLC.


Anyways, Ik heb legio dingen meegemaakt in the good ol' USA. Van het bouwen van hangaars tot het maaien van gras en sneeuw schuiven. Dit is m'n eerste poging om wat te schrijven. Hoop dat het bevalt. (het zal zeer zeker herkenbaar zijn voor de mensen die het USA traject volgen of hebben gevolgd)

Groetjes,
 
mooi man.

zeer zeer bekend klinkt dat in de oren.. ben hier zelf 2/3 jaar geleden gekomen om m'n opleiding af te maken, en sindsdien blijven plakken..

Als je bij Chautauqua was gebleven was je nu baas op de EMB 170.. Mooi kistje trouwens! Was je Denver of ORD based bij Chautauqua?

Regards,
FD
 
Last edited:
Goed Verhaal, keep it coming!!!

Goed Verhaal, keep it coming!!!

Flyburg1,

Heel leuk om te lezen, ook leuk om te lezen dat je nu bij KLC vliegt, ik ken daar een aantal mensen die er allemaal via de KLu gekomen zijn.

Heb jij toch wel een beetje een andere voorgeschiedenis, Jij bent nou niet bepaald gewend dat altijd alles voor je klaar staat :)

Groeten

:radar: André :radar:

PS: meer van die verhalen graag!!!
 
Andere,

De meesten ex IAC mensen hebben dergelijke ervaringen/verhalen.. Vloog een tijdje terug van AMS onderweg naar mn werk naar Housten, raakte aan de praat met de co (KLM 767) hij was ook ex IAC, en een tijdje blijven steken hier. Daarna naar de KLM gegaan F50.. Maargoed, dat was ook een jaar of 8 a 10 geleden..

FD
 
FD en andré,

Leuk om te lezen dat het verhaal in de smaak viel!! Ik was IND based. Toen ik nog bij CHQ vloog was de main base IND en de andere bases waten PIT en PIL(philadelphia). Inderdaad, toen ik wegging stond ik op het rooster om naar de EMB145 te gaan. Één van m'n beste vrienden(ook een NL, initialen zijn F.L. ) is gebleven en is nu een senior captain op de EMB145 (nummer 40 op de lijst) based in Orlando. Hij vraagt zich nu af of hij naar de EMB 170 moet maar dan moet hij weer commuten.

Alle andere verhalen zijn ondermeer: bevers doodschieten(en dan heb ik het niet over vrouwen) om te zorgen dat de runway niet onder water liep!!!!

Anyways, misschien dat ik één dezer dagen weer wat inspiratie opbouw om wat te schrijven maar het is leuk om te lezen dat het eerste verhaal in de smaak viel.

Groetjes,

Mark

P.s. FD laat me eens wat horen van je eigen carriere/ervaringen, vind dat altijd leuk!

Mark
 
Last edited:
Mark,

Ik heb 2 verhalen op het pbb gezet ergens onderin "verhalen uit de cockpit"

Vond het leuk om je verhaal te lezen en zit eraan te denken om binnenkort weer een verhaal op het net te gooien. (het wachten is uiteraard ook nog op een nieuw verhaal van Art.)

Dus jullie vlogen daar onder de US air vlag zo te lezen vanuit PIT etc.

Ben zelf gelijk na de middelbare school op m'n 17e begonnen met vliegen bij een schooltje in NL. Op m'n 18e met een koffer en m'n rugzak op mn rug (letterlijk) naar de States vertrokken, en sindsdien blijven plakken (pa en ma FD balen nogsteeds dat ik niet 'gewoon' iets met economie ging doen :grijns: ) . Zat hier in het begin steeds op een toeristenvisum, dus moest een paar keer het land in en uit steeds na 3 maanden, dan ging ik weer 3 weken taxi rijden in NL om mn retour ticket te verdienen, plus dat ma FD me dan weer even lekker in de watten kon leggen plus mn vrienden weer zien, dat heeft een mens ook nodig in zn leven. Om vervolgens weer vrolijk terug te gaan naar de States. Toen ik net m'n commercial opzak had zat ik inderdaad letterlijk 24/7 op het vliegveld.. Kisten schoonmaken, line personeel helpen bij FBO's, praatjes maken met alle piloten/owners. En natuurlijk elke vlucht pakken die ik pakken kon. Ik sliep maanden lang in (goedkope) hotels waar ik een 'special' deal kreeg omdat ik zo lang bleef dat ik een inwoner was ipv een gast, en mocht af en toe het hotelbusje rond rijden (en het wisselgeld houden) om mn korting terug te verdienen, op tijden waarop eigen personeel 'ziek' was, of vakantie hadden... heb ook bij mensen thuis gezeten, en heb kamertjes gehuurd voor 150 USD per maand in buurten waar een hond het nog in z'n broek zou doen (please, don't tell my mom, she doesnt have to know!;)) In die tijd bleef ik ook af en toe gewoon in een FBO pitten, aangezien het daar een stuk schoner en mooier was als de plekken waar ik toen verbleef. Plus dat je op die manier gratis breakfast hebt! koffie en popcorn!! dit was in die tijd trouwens ook vaak m'n dinee. Oh, wait a minute! dat is het nogsteeds af en toe! :grijns: Tussen m'n verblijven door ook 3 nachten een keer in mn 1981 Buick moeten pitten, omdat de vorige huurder van mn nieuwe kamertje besloot dat hij een paar dagen extra nodig had.. Gelukkig was ik based op een groot class C veld waar ze grote FBO's (met douche, voel je 'm al aankomen?) hadden.. Heb in die tijd wat jumpers gevlogen, safety pilot gespeeld, rondvluchten in een C172 gedaan, en een eigenaar van een C310 in zijn kist 3x per week van Colorado naar New Mexico op en neer gevlogen. Als ik niet vloog of kisten aan het schoonmaken was zat ik bij m'n vliegschool te 'hangen' om maar elke vlucht te kunnen pakken die ik kon doen.. Zat er van 0700 tot 2000 (na een paar weken kreeg ik de sleutel van ze, was toch de eerste en de laatste die daar kwam.)
Ik zal de naam niet noemen, maar na een tijdje wist ik mezelf ook op de koffie te lullen bij de baas van een grote cargo boer die een PFT programma hadden. Alles leuk en aardig maar ik kon (en wilde) niet dokken.. Een glimlach doet het blijkbaar goed, want ik mocht een x aantal vluchten mee op de metro (uiteraard kreeg ik er niks voor, maar het koste me ook niks) todat er weer iemand was met een checkboekje, dan moest ik opdonderen.. Deal, ik weer een paar uurtjes plus ervaring erbij. Je moet weten dat deze operator 2 metro's binnen 2 jaar tegen de grond heeft weten aan te werken, plus het ook niet echt kon warderen als piloten op de grond willen blijven. ("als je het vliegtuig vanuit de fbo op de ramp kunt zien staan, is het weer goed genoeg om te vliegen damn it!! - ik citeer hier even). In die tijd dacht ik ook wel te weten hoe ik mn mondje open moest doen, wist echter nog niet zo goed dat ik 'm af en toe ook moest dichtdoen. Dat resulteerde in een kleine aanvaring tussen mij en de circusdirecteur, toen ik deze naar aanleiding van bovenstaande, schijnbaar nieuwe take off minima regulation, vroeg of de FAA hem al bij zn voornaam kende.. Toen hij terug kwam met de opmerking dat als ik dat nog een keer zou vragen dat de Immigration and naturalization service dan for sure mijn voornaam binnenkort te weten zou komen, besloot ik mn mondje maar weer te houden. Leek me fair enough. Even goede vrienden, het ging zo een tijdje door (op bovenstaande vlucht ben ik NIET meegegaan, toch heeft ie me niet de laan uitgestuurd) En ondertussen maar netwerken, netwerken en netwerken...

Ik zit nu, op een H werkvergunning hier. Vlieg SIC en PIC op een BE-200 voor een charter. Zat daar trouwens al vrij snel bij dat bedrijf, maar in het begin vlogen ze ongeveer 3 dagen per maand.. Vandaar bovenstaande ook allemaal gedaan. En verdien nu min of meer genoeg om een normaal leven te hebben en een leuk appartamentje te hebben. Ik zit rechts (onder P91/ ben nog niet type rated op dat ding, het wachten is op de 23423e goedkeuring van m'n vrienden bij de DOJ) op de Citation. Dat zijn jammergenoeg weinig vluchten (op de Cessna) omdat de meeste vluchten niet P91 zijn.

Tevens vlieg ik part-time PIC op een BE-200 (single pilot) voor een grote verzerkeringsboer in het wilde westen. Hij wil deze inruilen voor een gebruikte Lear 45 of Slowtation, maargoed dat roept hij al een paar maanden.. We'll see.

Binnenkort mn 2e gesprek voor een grote 121 club hier. Hoop dat het gaat lukken, aangezien het niet makkelijk is met mn H visum. M'n advocaat denkt echter dat dit wel kan.. We'll see, keep smiling, en niet geschoten is altijd mis.
Check je mail ook even Mark.

Gooi nog maar een verhaal op het net! altijd leuk om te lezen.. En sommige dingen klinken zo heerlijk herkenbaar.

Trouwens, zonder (nick)names te noemen, er lopen op dit board een heeeeeeeeele hoop (ex)USA vliegers rond.. Misschien leuk als die ook vroeg of laat in de pen klimmen..
 
Last edited:
USA Verhalen

USA Verhalen

Heren,

Ik heb er alleen m'n PPL gedaan en ben nu bezig met Distance Learning ATPL bij NAPLES AIR CENTER. Maar als ik jullie verhalen zo lees wou ik dat ik jonger was en dezelfde deal kon gaan doen!

Alhoewel, dan wel na de goeie tijd die ik zelf al in het buitenland heb gehad want die had ik ook niet willen missen :grijns:

Het is zeker niet makkelijk wat jullie allemaal doen en gedaan hebben, maar geloof me, je hebt heel wat meer meegemaakt en later te vertellen dan de gemiddelde Nederlander!
En ik weet zeker dat je het voor geen goud had willen missen als ze je er later naar vragen.

En zoals gezegd, het is niet altijd makkelijk en comfortabel maar het is wel erg goed voor je referentie kader!
"been there, done that, got the Tshirt"

Laat komen die vehalen!!!

Groeten en bij voorbaat dank

:radar: André :radar:
 
He Flying Dutchman..
Mooi om te horen hoe je dit allemaal gedaan hebt, je doet me aan mezelf denken een tijdje geleden! Feit is dat hoe langer je hier in de VS zit hoe moeilijker het wordt om ooit nog eens terug te komen naar NL. Alles is hier zoveel malen makkeljker en alles erg klantgericht zoals je zelf ook wel weet.. Woon zelf relaxed aan het strand in Ft Lauderdale, heb in het verleden alleen in de Carabieen gevlogen zou erg veel moeite hebben met weer in NL te gaan wonen. Jumpseat gewoon relaxed 6 keer per jaar terug naar A'dam (meestal 1st class!!) en heb het dan wel weer gezien.
ALs je trouwens nog wat nummers en namen nodig hebt van Human Resources van Skywest, Coex, Chataugua, ect laat het maar eens weten. Toen ik die furlough notice kreeg van US-Airways exp. heb ik overal m'n CV heengestuurd...., zit nu zoals je weet in training voor de DC-10-30F (yes baby) maar ben gebeld door zo'n 5 andere maatschappijen of ik daar wilde interviewen... Wel mooi om te kunnen zeggen, thanks but no thanks!! Is wel een teken dat alles een stuk beter aan het worden is hier... succes!
 
Longdart

Longdart

Beste Longdart,

Ik denk dat veel mensen het met je eens zijn als je zegt dat in de states veel dingen makkelijker zijn en dat je, als je er eenmaal gewend bent, niet zo makkelijk meer terug kan.

Echter is het voor de meesten van ons in de eerste plaats al heel moeilijk om daar te komen:) En dan moet het je ook nog eens allemaal lukken! Zoals je misschien zelf al hebt meegemaakt, de weg naar de Cockpit is moeilijk en er zijn geen shortcuts:)

Hoe dan ook ben ik wel een beetje Jaloers op je, lijkt mij ook wel relaxed, in Ft Lauderdale wonen en DC10 vliegen.

Als je dan ook nog eens goed betaald krijgt ben je helemaal in zaken! Het enige waar je dan nog voor op moet passen is het Huricane season:D

Veel succes op de DC10 vanuit een koud Nederland:(

:radar: André :radar:
 
klopt Andre,
Schrijf je in voor de loterij van de greencards, kost niets en je hebt natuurlijk niets te verliezen...
De weg is voor mij ook lang geweest, 5 jaar op turboprops,daarna CRJ's, en nu eindelijk een droombaan op een van de mooiste en grootste kisten in de wereld..
Zeker hier in de VS is de concurentie erg groot, de ervaringseisen liggen hier een stuk hoger, voor de meest shitty job in de rechterstoel heb je toch wel minimaal 1200 uur nodig..
Ik heb zelf ook al m'n Nederlanse papieren, denk niet dat ik ze ooit nog ga gebruiken maar toch een van de beste fundaties in de luchtvaart denk ik zo. Toch mis ik de gezelligheid in Nl best wel...,maar ja, alle meiden in bikini's maken een hoop goed!
 
Longdart,

Thank you sir. Inderdaad, zie ik mezelf eerder blijven hier als terug gaan.. Als ik ook al dat geleuter hoor van ex-klasgenoten en collega's in europa. Pff.

Polar en Atlas nemen ook 135 boertjes mee op de JS, dus kan zelfs af en toe gratis naar huis! (T&G, misschien ook iets voor jouw, kijk even op hun website, of drop me een PM voor hun 1-800 JS nummer)
Upgrades doen de meeste maatschappijen inderdaad niet moelijk over, dus dat is mooi meegenomen.

Vrienden/fam mis ik zeker, maar na een klein jaartje begint dat te wennen.

Ik ga 3 feb weer jouwn kant op (DTS), en zit in FL voor een week! (....) daarvoor 2 dagen in Telluride, CO. Indianpolis, IN. en Columbus, OH.

Maybe ff een gezellig hollands biertje doen? ik mail je wel tegen die tijd.

Andre,

Vergeet niet dat die kans voor ons ook ooit ook net zo klein was. Waar een wil is..

Dat advies van de lotterij is een goed advies! de DV-2005 is echter sinds kort gesloten.. Je kunt je volgend jaar dus pas weer inschrijven voor de lotterij van het jaar daar op. En ik dacht dat de kans 1 op 50 a 60 is.. Maar het is een kans!

Vergeet niet dat mocht je'm winnen dat daarna je 'road' naar een goeie baan pas gaat beginnen. Ookal bezit je dan vol trots over je zuurverdiende frozen jaa atpl, daar koop je in de VS he-le-maal niks voor. Het zal ze geen zak uitmaken dat je het blokschema kunt tekenen van een a/p. Gewoon je CFI en CFII halen en een tijdje singles rond tuffen en vrezen voor je leven, daarna idd met wat geluk een 310 of een baron (night cargo) rond boren, (en nogstees vrezen voor je leven), voordat je bij een regional voor de deur staat..

Ben je vrijgezel? accenten werken goed hier bij de lokale dames.. :grijns:

Moet echter toegeven dat het (bij de regionals) inderdaad een stuk beter gaat.. Heb zelf 2 gesrpekken voor de deur staan.. Continenal Express (ERJ 135/145XR) heeft haar minima van 1500 TT (wat normaal is voor een regional) naar 1000 naar 600 TT verlaagd.. Ze nemen er nog 600 aan dit jaar.. (nieuwe routes, piloten van CAL worden terug geroepen naar mainline en nieuwe kisten..)

Of kijk voor de grap op skywest.com die hebben elke maand een "walk-in" interview op verschillende plaatsen in het land.. 1000 TT om naar binnen te lopen en te interviewen met ze.. (en nee 1000 TT is niet veel, geloof me)

De meeste mensen die worden aangenomen bij regionals hebben tussen de 1500 en 2500 TT en zijn tussen de 21 en 55 jaar oud..

Zoals Art ook al zei, de tijden van 220.000 USD per jaar verdienen voor 2 weken werken per maand, zijn zogoed als over.. Echter als captain op een RJ top je uit op ongeveer 100/110k per jaar, en als capt bij bijvoorbeeld Southwest (door al het groeien kom je na 2/3 jaar als f/o in aamerking voor command) top je uit ergens rond de 150/160.000 USD per jaar.. Niet slecht toch?

De majors zie ik niet 1, 2, 3 weer gaan aannemen de komende 5 jaar. En als USA, American, Delta en/of United binnenkort echt tussen 6 plankjes liggen, gaan de minmia bij regionals uiteraard weer vrolijk omhoog. Maar bijvoorbeeld een Southwest blijft groeien als een raket, Fed EX, UPS, Jetblue, Aitran en Frontier nemen ook af en toe nog wat aan. (maar daar inderdaad dus een uurtje of 5000 menemen om op gesrpek te mogen komen..)

Succes met je opleiding!

Longdart,
Check je PM.

Groeten vanuit CA

FD
 
Last edited:
Koele pic gevonden van één van de aerostars die ik vloog bij Grand Aire. Dit is toevallig ook de kist waarmee ik m'n eerste engine failure had op 06-09-1995

http://www.airliners.net/open.file/588474/m/

Gr. Mark

p.s. FD, heb je al kontakt gehad met FL

Ik begreep ook dat je binnenkort naar IND ging. Koele plek om te eten: Rick's boatyard/Cafe, ligt aan het meer net north of IND airport (ben even de naam kwijt, frapant want ik heb er 2 jaar langs gejogged, oh well, alcohol maakt meer kapot dan je lief is);)
 
Het enige waar ik naartoe jog is recht de bar in! ;)

FL is een goeie (Amerikaans accentje heeft ie wel gekregen over de jaren! :grijns: ) vent.

Klopt ja, zit morgen in IN. Nu in CMH. Volgende week een week in Florida. Misschien even een biertje doen met FL.

Wanneer kom je weer eens deze kant op?

FD
 
Last edited:
Fly,

lachen tentje! ben er gister avond even geweest. Of ik aan ene M from Amsterdam wilde doorgeven dat dat het vrouwtje van 48 achter de bar je aardig mist..

mmmm, care to share something w' us there buddy?
 
HHHmmmmm,

Hangt er van af, ag ze er goed uit.
(Heb wel een reputatie op te houden)

Leuke tent inderdaad, menig zomeravond buiten aan de bar doorgebracht.

Groetjes
 
FD, je komt naar zuid FL en je belt me niet eens? Zit ik hier in MIA 18 dagen per maand , nou ja, wanneer ik dan niet ergens in z.amerika rondvlieg.
 
Hoe zal ik het voorzichtig brengen..

Ik stond op het punt je te bellen, en toen... (shit deze gaat niet werken)

nog een keer..

Precies toen ik op het punt stond om je te bellen, stond er serveerster van Hooters voor me deur (je weet wel, in outfit - of gebrek aan outfit - en op skates zoals ze dat bij Sonic doen af en toe.) om me mn vergeten voer na te brengen!!! wat er daarna gebeurde, heeft me doen vergeten dat ik iets belangrijks aan het doen was (jou bellen)

Hooters%20Panama%20City.JPG


Geloofwaardig? :grijns:

Alle gekheid op een stokkie, maar ik dacht dat je in de big D zat!! geen flauw idee dat je heb besloten reserve op base uit te zitten?? Valt het moeilijk te commuten vanaf de big D?

anyway, ik zit vanaf de 12e in FL. bel je tegen die tijd even! zet de bbq maar klaar :cool:

FD
 
Is Longdart ook inmiddels klaar met IOE? Kunnen we een Hollandse BBQ neerzetten daar in FL :cool:

Check je Yahoo.
 
He Boys!
Alles goed hier...Net uit de eerste sessie in de sim geklommen.. De DC-10 is oldschool man! Heel erg gaaf! Het leukste is als je land en de main gears(3!) ergens 100 feet achter je hoort neerkomen..
Niet gecrashed dus alles goed en na 5 weken groundschool is het wel lekker om weer met vliegen bezig te zijn.... (Jammer van Phillidelphia he..) FD...Metro hoeft niet te commuten omdat bij onze maatschappij je kan wonen waar je maar wilt.. Waar je ook woont in de VS, ze betalen ze je een vliegticket van en naar werk. Ook nog eens hotel en daggeld(24-7) bovenop gewoon salaris. Echt relaxed dus dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over commuten. Voor mij is het ook relaxed omdat ik in Ft Lauderdale woon en dus gewoon naar werk kan rijden. Zelfs op reserve krijg je vaak 12 uur call-out dus je kan gewoon relaxed gaan golfen of naar het strand.. Hoop over 12 dagen klaar te zijn.. Spreek ya!
 
Back
Top