Amerika of NL? (heli en fixed)

Thanks

Thanks voor de info allemaal! Amerika heb ik even op de lange baan geschoven en ben me nu aan het orrienteren op vleugel! En de school waar ik nu een goed gevoel bij heb is stella, maar ik wacht nog even met de definitieve keuze. waarom vleugel? werkgelegenheid (is discutabel weet ik) in de eu is groter voor vleugel dan voor heli (vooral in het westen), je kan grotere afstanden afleggen, en het gevoel is bij allebij super!!! ben nu een paar keer de lucht in geweest en man! wat een wereld. in het hart geen keuze kunnen maken, dan rationeel (zover dat mogelijk is in deze wereld) gemaakt.

mijn vraag is de volgende;

Zeg dat ik na 10 jaar toch nog mijn jaa heli wil halen, is dit dan gemakkelijk mogelijk of moet je dan de gehele theorie opnieuw halen? of een enkel een gedeelte?

Alvast bedankt,

:rt: Steen bak
 
Steenbak, Stella is 90.000 Euro voor Single engine Commercial.
USA is $40.000 voor Single en multi engine Commercial.
kan je doen in 4 maanden ook nog.
Hoe je nog $60.000 over voor conversies.
Uren in een ICAO staat tellen in ieder andere ICAO staat.
Je brevetten in de US halen en dan een conversie doen is veel en VEEL goedkoper.
Echt veel simpeler dan dit kan ik het niet maken.
 
Na 10 jaar moet je alle vakken overnieuw doen. In Europe je brevetten halen is inderdaad veel veel veel te duur. Bovendien heb je dan te weinig uren. Als je het echt wilt; naar de USA op een J-1, ppl/ir/cpl/me/cfi/cfii/mei en dan instructie geven. Ondertussen doe je via distance learning je JAA ATPL theorie. Vervolgens kom je terug en doet je JAA IR praktisch. Dan heb je 1000-1500 uur, twin ervaring en ben je dus heel erg goed employable. Het is echter wel zwaar, afzien etc. Maar dan ben je wel klaar voor het echte werk en kun je wat aan. Als je het gemakkelijk wil doen is de kans op een 'goede' baan een stuk kleiner. Buiten het feit dat je in Amerika ook nog eens goed engels leert spreken.
 
Flyer said:
Buiten het feit dat je in Amerika ook nog eens goed engels leert spreken.

u gotta be freakn' kiddn' me right?

r u outta ya mind?

;)

Happy turkey day boys!

FD
 
Ik zie dat je nou 23 bent. Waar ik dan meteen aan zou denken zonder jou geschiedenis te kennen is waarom probeer je de KLu niet? Ik weet het, de selectie is streng maar why not? Misschien is al het militaire gedoe niks voor je dan moet je het niet doen uiteraard. Ik denk ook wel dat je deze optie ook vast al eens overwogen hebt? Er zitten natuurlijk voor en nadelen aan, het scheelt je bakken met geld maarja je zult niet altijd leuke dingen tegenkomen tijdens je werk. Maar misschien overwegen waard?

Ik kan ook aan je merken dat het niet erg veel uitmaakt of je nou op heli of vleugel terecht zult komen als je maar kan vliegen! Nouja dan is het helemaal mooi toch!

Succes met je keuze i.e.g en hou ons op de hoogte ;)

greetz,

Q
 
Heb gesproken met iemand van de klu op de opendag in oude meer. maar die was er al snel uit dat ik a geen klu material was en b dat ik niet door de testen heen zou komen omdat ik brildragend ben. :cool: helaas.

Dacht dat in de us na 9/11 geen cpl (a) opleidingen meer werden gegeven? bij atp staat iig dat je us burger moet zijn om hieraan deel te mogen nemen. ppl mag daarentegen weer wel. heb ik dit goed begrepen?

Groeten Steen bak
 
Steenbak, bedoel je AllATP?
Voor zover ik weet hebben zij geen visum-uitgifte-status.
Na 9-11 heeft iedereen voor vliegtraning een M1(student) visum nodig.
Er zijn scholen die ervoor hebben gekozen om dat niet te doen. Te veel papierwerk.
Die doen dus alleen US citizens.
Er zijn zat scholen die je wel een M1 kunnen verstrekken.
 
Alleen werken op een M-1 is niet mogelijk aldus de USCIS. Er zijn zat scholen die idd een M-1 visum verstrekken. Als HAI idd de enige school is die nog een J-1 visum kan verstrekken dan word het waarschijnlijk mijn keus.

Ik wil graag weten of op dit moment leerlingen actief zijn. Is het nog betrouwbaar?(huiverig om nu al een $3000,- deposit te doen) Moet ik de JAA examens daar afleggen of in de UK? Hoe zijn ze met visum's regelen? Ik wil graag daar de Rotorcraft-add-on plus CFI halen. Die kosten vallen naar NL begrippen namelijk mee. Naar boven afgerond zo'n $16000,- volgens de adv. maar ik ga van $19000,- uit.

Dan kan ik evt. de JAA conversie doen voor het geval er kansen zijn in Europa.

De enige andere optie die mij rest is de ATPL-CPL-IR-FI in NL of Spanje te doen en maar hopen dat ik een bijbaantje als FI kan vinden. Die kosten lopen echter op tot zo'n €24000,- plus dat het moeilijker is om je FI-aantekening geldig te houden.

Suggesties meer dan welkom.

FD en -IB- ik zit van 1 jan-23 jan weer in de states dus als we ergens een biertje kunnen drinken....graag!!!

groeten
 
Toppertje!

Nog even over ALLATPS. Je kunt gewoon een cursus daar volgen mits je je maar aanmeld bij de TSA. www.flightschoolcandidates.gov of zoiets. Alleen officieel moet je een M-1 visum hebben. Er is ergens op dit forum nog een topic hierover .
 
Back
Top